Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Bora 2002 - Zablokowane tylne, lewe drzwi

max5511 12 Oct 2021 09:10 858 42
  • #1
    max5511
    Level 9  
    Cześć ,
    Proszę o pomoc , mam taki problem nagle przestały otwierać sie tylne lewe dzwi . Auto VW Bora rocznik 2002.
    Nie reagują na centralny zamek , nie chca sie otworzyć ani od strony wewnętrznej jak i zewnętrznej. Co mogę zrobić ? Co jest tego przyczyna ?
    Nie słychać tez charakterystycznego "pikniecia" w nich czyli proby otworzenia rygla tak jak w pozostałych. Sprawdzałem kostkę w drzwiach wszystkie kable sa ok , elektryczne szyby w tych drzwiach działają
    Proszę o porady
  • #2
    carrot
    Moderator of Cars
    Quote:
    Sprawdzałem kostkę w drzwiach

    To jeszcze sprawdź czy masz na kablach czerwonych z białym i z niebieskim paskiem +12V oraz czy możesz sterować szybą z panela w drzwiach kierowcy (komunikacja can)
  • #3
    sigwa18
    Level 38  
    Przeważnie padł silnik w zamku. Można uderzać pięścią w drzwi i w tym samym czasie próbować otwierać z przycisku. Dobrze jest wtedy mieć odpalony silnik (podniesienie napięcia w instalacji do 14V ) lub podłączyć prostownik. Można by też sprawdzić błędy w module komfortu czy czasem nie padła komunikacja ze sterownikiem tych drzwii (przeważnie urwane przewody) ale jak szyby działaja w tych drzwiach to raczej silnik.

    PS jak uda cię otworzyć to od razu wymień zamek albo sam silnik bo sytuacja się powtórzy i możesz już nie otworzyć. A wtedy zostaje rwanie tapicerki i rozebranie drzwi na zamkniętych.
  • #4
    max5511
    Level 9  
    carrot wrote:
    Quote:
    Sprawdzałem kostkę w drzwiach

    To jeszcze sprawdź czy masz na kablach czerwonych z białym i z niebieskim paskiem +12V oraz czy możesz sterować szybą z panela w drzwiach kierowcy (komunikacja can)


    tak otwieranie szyby dziala zarowno od strony kierowcy jak i od strony zablokowanych dzwi
  • #5
    andrzej20001
    Level 43  
    Zamek ci umarl. Wymien na nowy
  • #6
    max5511
    Level 9  
    andrzej20001 wrote:
    Zamek ci umarl. Wymien na nowy


    Właśnie tego chce uniknąć , może to jednak nie to :(
  • #7
    andrzej20001
    Level 43  
    To, to typowa usterka
  • #8
    max5511
    Level 9  
    andrzej20001 wrote:
    To, to typowa usterka


    A jak sie dostac do zamka bez rozwalania calych dzwi ? sa na to jakies sposoby aby zamek puscil rygiel i dzwi sie otworzyly ?
    dzwi na chwile obecna nie chca drgnac , zamknely sie na "amen"
  • #9
    andrzej20001
    Level 43  
    Kolega napisał jak . Albo pozostaje wejscie siłowe zaślepką przy klamce lub od strony tapicerki.
  • #10
    max5511
    Level 9  
    andrzej20001 wrote:
    Kolega napisał jak . Albo pozostaje wejscie siłowe zaślepką przy klamce lub od strony tapicerki.


    A czy robiąc tak jak na filmiku otworze drzwi czy narobię więcej szkód ? :

    https://www.youtube.com/watch?v=MNg18qaYU9o
  • #11
    andrzej20001
    Level 43  
    zamek i tak do wymiany, próbuj
  • #12
    Mierzejewski46
    Level 32  
    Robię to w ciągu 5 sekund. Izolacją sobie oznacz na pręcie 8 cm i głębiej nie wsuwaj, zagięcie pręta(szprychy rowerowej) 0.5cm. Po odciągnięciu klamki płaskim wypnij plastikowy zaczep. Znajdź w necie lepszy film instruktażowy. Rosyjskie strony lepiej pokazują. Zamka tym sposobem nie uszkodzisz. To popularny sposów na wejscie do aut VAG.
  • #14
    Mierzejewski46
    Level 32  
    Coś na podobę tylko ruski nie czarny otwierał. Swego czasu każdy dzieciak na Pradze potrafił.
  • #15
    sigwa18
    Level 38  
    Tyle że pierwszy film to nie ta awaria. Tak się robi w przypadku gdy załączona blokada klamki wewnętrznej a w zewnętrznej zerwie się ta krótka linka.
    Drugi też bez sensu bo zamki tył nie mają wejścia na kluczyk (brak otworu i El elementu w obudowie.
    Jak nic nie pomaga to ja rozbieram tapicerkę (przeważnie da się wyjąć bez szkód) i odpinam wtyczkę drzwi i od modułu. Wtedy zasilacz warsztatowy i podpinam się bezpośrednio do silnika zamka przeważnie około 24-30V wystarcza by się ładnie otworzył. Czasem 60 V i zero reakcji wtedy zostaje odblokowanie śrubokrętem metodą brute-force.
  • #16
    irekw
    Level 16  
    max5511 wrote:
    andrzej20001 wrote:
    Zamek ci umarl. Wymien na nowy


    Właśnie tego chce uniknąć , może to jednak nie to :(

    Miałem podobny problem w FIACIE, zablokowany zamek. Przyczyna banalna, korozja. Tutaj może być podobnie. Są mechanicy, którzy dorabiają klucze i potrafią otworzyć zablokowane drzwi.
  • #17
    andrzej20001
    Level 43  
    Brutalnie przez zaslepke tez pójdzie

    Dodano po 39 [sekundy]:

    irekw wrote:
    max5511 wrote:
    andrzej20001 wrote:
    Zamek ci umarl. Wymien na nowy


    Właśnie tego chce uniknąć , może to jednak nie to :(

    Miałem podobny problem w FIACIE, zablokowany zamek. Przyczyna banalna, korozja. Tutaj może być podobnie. Są mechanicy, którzy dorabiają klucze i potrafią otworzyć zablokowane drzwi.


    Taaa fiat i grupa vag
  • #18
    koleś kit
    Level 36  
    irekw wrote:

    Miałem podobny problem w FIACIE, zablokowany zamek. Przyczyna banalna, korozja. Tutaj może być podobnie.

    Kolego odpuść. Tutaj problem to zasyfiałe szczotki,zimne luty na płytce ,uszkodzone przewody sam moduł itd.W tym przypadku trzeba próbować podawać napięcie na silnik jednocześnie stukając. Inaczej system młota i przecinaka.A jak się uda otworzyć naprawić zamek można.Ale nie każdy to robi bo roboty dużo a nowy do stówy.
  • #19
    irekw
    Level 16  
    andrzej20001 wrote:
    Taaa fiat i grupa vag

    Faktycznie kosmiczna różnica.
    W tych samochodach co to Niemiec płakał są za to wspaniałe kable w instalacji. Szczególnie widoczne jest to w drzwiach.
  • #20
    andrzej20001
    Level 43  
    Nie pisz o fiacie w temacie vw. My o zupie ty o d... Tyle że ten sam szajs w innym papierku
  • #21
    irekw
    Level 16  
    andrzej20001 wrote:
    Nie pisz o fiacie w temacie vw. My o zupie ty o d...

    Co Ciebie tak ubodło wyluzuj gumkę...w majtkach bo chyba uwiera Ciebie w dudę. O ile się nie mylę to drzwi są w kilku typach samochodów nie tylko w vw.
    Pamiętaj Kolego, że przy wszystkich konstrukcjach jest bardzo istota myśl techniczna /i tak nie wiesz o co chodzi/.
  • #22
    andrzej20001
    Level 43  
    To akurat typowa wada grupy vw, skoda, seat. Nie ubodło nic tylko nieć wnosisz nic do problemu ze swoim fiatem. Chodze bez gaci.
  • #23
    rstlen29

    Level 20  
    Stan opisanych zamkniętych dźwi wskazuje ze zostały zamkniete na zaryglowanie kluczykiem więc silnik działał prawidlowo skoro tak ustawił zamek.
    Dostęp do wiązki dzwiowej tylko w rozebranym słupku karosrii przez rozkrecenie gniazda i wciagniecie przez slupek całego przewodu z wtykiem łączącego dzwi. Jest to trudne bo mało miejsca przyczyną jest przerwana komunikacja na dwóch ciękich przewodach.
  • #24
    sigwa18
    Level 38  
    rstlen29 wrote:
    Stan opisanych zamkniętych dźwi wskazuje ze zostały zamkniete na zaryglowanie kluczykiem więc silnik działał prawidlowo skoro tak ustawił zamek.
    Dostęp do wiązki dzwiowej tylko w rozebranym słupku karosrii przez rozkrecenie gniazda i wciagniecie przez slupek całego przewodu z wtykiem łączącego dzwi. Jest to trudne bo mało miejsca przyczyną jest przerwana komunikacja na dwóch ciękich przewodach.


    Ale tak właśnie pada silnik w zamku. Zostaje w pozycji gdzie nie ma siły ruszyć ,albo ma uszkodzone jedno z trzech uzwojeń i też stoi w martwym punkcie. Przerobiłem tych zamków w VAG-u już kilkanaście i oprócz PASSATÓW z rocznika około 1998-2000 (gdzie pękały luty) to zawsze winny był silnik. Objaw przeważnie na początku zamyka ok tylko problem z otwarciem (kilka prób i zadziała). Potem już zamknie na amen i problem. Czasem wymieniałem całe zamki ale z doświadczenia wiem że wystarczy sam silnik wymienić (nieraz właściciel kupił sobie nie ten zamek wtedy rozbiórka i przekłada samego silnika rozwiązywała problem na lata).
  • #25
    maszan
    Level 24  
    Dokładnie jak przedmówca- przerobiłem tych zamków kilka sztuk w swoich autach i nie ma sensu się z tym bawić. Lepiej kupić i wymienić. Mogę polecić zamki f-my Vika. Jako jedyne maja mikro styk z blaszką - krzywka nie wyciera pinu mikro styku bo jest blaszka pomiędzy. Założone z 4szt - najstarsze maja już ze 4 lata i działają.
  • #26
    rstlen29

    Level 20  
    Tak wszystko się zgadza. Tyle żeby dostać się do zamka trzeba jakoś otworzyć zatrzaśniete dźwi. Metodą awaryjnego otwarcia.
  • #27
    Homo_toxicus
    Level 20  
    Ten temat "przerobiłem" w swoim Passacie zarówno po lewej jak i po prawej stronie (tył). Myślę, że Bora nie różni się w tym zakresie niczym od Passata. Drzwi były zaryglowane i nie reagowały na podawanie napięcia na silnik zamka. Poradziłem sobie tak, że zdjąłem tapicerkę tylnych drzwi i zdemontowałem oparcia tylnej kanapy (łatwiejsze dojście). Po odchyleniu uszczelki drzwi na wysokości zamka, widać zamek zatrzaśnięty na jarzmie w nadkolu. Używając cienkiego i twardego, stalowego drutu (0,7mm) udało mi się popchnąć zapadkę wewnątrz zamka i otworzyć w ten sposób drzwi bezszkodowo chociaż operacja wymaga wiele cierpliwości i odrobiny szczęścia. Tak jak pisali Koledzy, przyczyną okazały się totalnie zapaskudzone komutatory i szczotki silniczków. przed poskładaniem zamków na wszelki wypadek zlikwidowałem w nich możliwość trwałego zaryglowania i pomimo, że zamek "twierdzi" że jest zaryglowany da się go otworzyć zawsze klamką od wewnątrz. Dioda na drzwiach kierowcy elegancko miga po zamknięciu zarówno z kluczyka jak i z pilota. Jutro postaram się poszukać zamka w garażu i wyjaśnić na czym polegał mój "patent".

    VW Bora 2002 - Zablokowane tylne, lewe drzwi VW Bora 2002 - Zablokowane tylne, lewe drzwi

    Zamki, w zależności od wykonania różnią się nieco szczegółami w wyglądzie poszczególnych elementów, ale idea jest zawsze ta sama.
    Dodam, że silniczki miały problem z pracą przy napięciu 12V a po czyszczeniu pracowały żwawo już przy 1,5V.



    Postanowiłem nie czekać do jutra 😊
    Na filmie użyłem drutu miedzianego, ale na samochodzie trzeba użyć drutu stalowego.
  • #28
    max5511
    Level 9  
    Dziekuje wszystkim za porady , w weekend bede dzialal i dam znac czy i jak udalo sie otworzyc dzwi
  • #29
    max5511
    Level 9  
    VW Bora 2002 - Zablokowane tylne, lewe drzwi


    Panowie wg mnie jest problem z instalacja , osłuchowo słychać ze zamek działa gdyż próbę zamknięcia i otwarcia słychać jak przyłoży się ucho do drzwi lecz zamek się nie otwiera tak jak by na otwarcie szło za małe napięcie , gdzie ewentualnie szukać zaśniedziałego/przerwanego kabla , w jakie kable ze zdjęcia mam podać wiesze napięcie żeby spróbować otworzyć zamek na krótko ?
  • #30
    Homo_toxicus
    Level 20  
    Nie "grzeb" w instalacji. U mnie było podobnie. Nawet potrafiły zadziałać LOSOWO - albo styczniowe mrozy, albo auto stało w czerwcowym słońcu. Otwierały się i zamykały - działały jak chciały. Twoje silniczki (daję 99,9%) wyglądają w środku tak samo jak moje. Zrobiłem to co opisałem i pokazałem na fotkach.Dzięki temu mam ŚWIĘTY SPOKÓJ.

    P.S. Jeżeli szyby w drzwiach opuszczasz i podnosisz z konsoli drzwi kierowcy to znaczy, że sterownik w drzwiach tylnych dostaje zasilanie i ma komunikację po magistrali CAN z modułem komfortu. Zamek powinien działać bez problemu. Dlatego niestety masz problem z silniczkiem. Dopóki nie masz problemu z innymi drzwiami polecałbym przegląd pozostałych zamków, ten problem sam NIE ZNIKNIE. Przełącznik w drzwiach kierowcy nie podaje napięcia bezpośrednio na silniczki tylko do MK. Dopiero MK po CAN-ie podaje polecenie do konkretnego sterownika (drzwi, klapa... etc).