Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Problem z routerem lub internetem

Giercownik 12 Oct 2021 10:13 378 17
Telkom Telmor
  • #1
    Giercownik
    Level 4  
    Mam problem z routerem lub internetem nigdy tak nie miałem, moj net to 1gb/s z vectry i od 3-4 miesięcy jak przewijam filmiki na yt to na chwile wywala internet a komputer pokazuje że jestem połączony z netem, wygląda to tak jakby internet był na chwilę przeciążony nwm czy to ma znaczenie ale problemy się zaczeły jakoś jak kupiłem sluchawki bluetooth
  • Telkom Telmor
  • #2
    m.jastrzebski
    Level 39  
    Giercownik wrote:
    Mam problem z routerem lub internetem nigdy tak nie miałem, moj net to 1gb/s z vectry i od 3-4 miesięcy jak przewijam filmiki na yt to na chwile wywala internet a komputer pokazuje że jestem połączony z netem, wygląda to tak jakby internet był na chwilę przeciążony nwm czy to ma znaczenie ale problemy się zaczeły jakoś jak kupiłem sluchawki bluetooth

    Wyłacz słuchawki i przetestuj. Połącz się kablem do routera zamiast WiFi i przetestuj. Przecież nie da się tak funkcjonować żeby się filmiki na YT wywalały!
  • #3
    Giercownik
    Level 4  
    router jest podłączony do kompa kablem ethernet czytałem że jeśli mam neta 2.4ghz to bluetooth może zakłucać chciałem wejść do routera by najwyżej zmienić na 5ghz ale login admin i haslo admin nie działa
  • #4
    m.jastrzebski
    Level 39  
    Giercownik wrote:
    router jest podłączony do kompa kablem ethernet czytałem że jeśli mam neta 2.4ghz to bluetooth może zakłucać chciałem wejść do routera by najwyżej zmienić na 5ghz ale login admin i haslo admin nie działa

    BT może zakłócać WiFI 2.4, ale nie kabel. Jeśli jesteś podłczony kablem, to:
    - podłącz inny kabel
    - w osobnym okienku puść ping do routera (np ping 192.168.1.1 -t) a w drugim
    - w drugim ping do googla, ping 8.8.8.8 -t
    Jak się "przytnie" internet to paczysz czy coś się działo z pingami. Jeśli ping do routera przysiada, to wina połączenia kopmuter-router. Jeśli ping do routera jest OK, a przysiada ping do google, to winne łącze internetowe.
  • Telkom Telmor
  • #5
    Giercownik
    Level 4  
    ping do routera nie działa "Request timed out."
  • #6
    m.jastrzebski
    Level 39  
    Giercownik wrote:
    ping do routera nie działa "Request timed out."
    może zły adres wpisałeś. Na jaki adres próbowałeś się logować do routera?
  • #7
    Giercownik
    Level 4  
    a miałem ten wpisać ktorym sie chcialem logować do routera jak narazie pingowanie działa

    Dodano po 5 [minuty]:

    Problem z routerem lub internetem
  • Helpful post
    #8
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    Giercownik wrote:
    chciałem wejść do routera by najwyżej zmienić na 5ghz ale login admin i haslo admin nie działa

    Zmiany robisz tutaj:
    https://ebok.vectra.pl/#/login

    Giercownik wrote:
    jak przewijam filmiki na yt to na chwile wywala internet a komputer pokazuje że jestem połączony z netem

    Najpierw trzeba zdiagnozować, czy wywala internet już na modemorouterze czy wywala sieć lokalną.

    Kiedy będzie problem, uruchamiamy 3 osobne okna cmd i w każdym oknie wpisujemy jedno zadanie, potem Enter:
    :arrow: ping -t 8.8.8.8
    Aby zakończyć, naciśnij klawisze Ctrl+C.
    :arrow: ping -t google.com
    Aby zakończyć, naciśnij klawisze Ctrl+C.
    :arrow: ping -t 192.168.0.1 (to IP naszego routera/modemu/anteny operatora - może być inne, musimy sprawdzić jakie ma nasz router/modem/antena operatora i podać prawidłowe, jeśli jest kilka modemów/routerów/anten, pingujemy każdy).
    Aby zakończyć, naciśnij klawisze Ctrl+C.
    Test powinien wykazać co szwankuje:
    - pierwszy test, to test DNS Google,
    - drugi test, to test usługi, czyli czy działa sam internet,
    - trzeci test. to test czy odpowiada nasz router.
    Proszę zrobić testy, i tu wstawić te 3 wyniki.

    Coś już tam zrobiłeś i wskazuje to na problem z samym netem, bo już wywala usługi Google, link z modemem jest więc tu raczej ok.

    Potencjalne miejsca problemu:
    - modem opa do sprawdzenia,
    - sygnał DOCSIS do sprawdzenia,
    - instalacja kablowa w lokalu u Ciebie do sprawdzenia.
    Żadnych tych rzeczy nie zrobisz sam - dzwoń do operatora i informuj go o problemie.
  • #9
    Giercownik
    Level 4  
    zacząłem przewijać filmik na yt i : Problem z routerem lub internetem
  • Helpful post
    #10
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    @giercownik
    Czyli jednak wylatuje wszystko.
    KOCUREK1970 wrote:
    Potencjalne miejsca problemu:
    - modem opa do sprawdzenia,
    - sygnał DOCSIS do sprawdzenia,
    - instalacja kablowa w lokalu u Ciebie do sprawdzenia.
    Żadnych tych rzeczy nie zrobisz sam - dzwoń do operatora i informuj go o problemie.
  • #11
    Giercownik
    Level 4  
    Czyli muszę zadzwonić do operatora by przyjechał?
  • Helpful post
    #12
    m.jastrzebski
    Level 39  
    Giercownik wrote:
    Czyli muszę zadzwonić do operatora by przyjechał?

    Ja bym zaczał od:
    - upewnienia się że masz najnowsze sterowniki do karty sieciowej
    - zakupieniu nowego kabla i użyciu go.
    - ściągnięciu np ubuntu, wgraniu na USB programem rufus i uruchomieniu systemu z USB (bez instalacji).

    Jak po zmianie kabla, i na innym systemie działo się będzie tak samo, to na 99% wina leży po stronie operatora. Jak zadzownisz do operatora i mu to powiesz co zrobiłeś to Cię przynajmniej za pierwzym razem nie poślą z reklamacją na drzewo. Normalnie powiedzą Ci że sprawdzili połączenie jest wiec koniec reklamacji.

    Po za tym masz pingi do routera po 8ms. To na kablu nie powinno mieć miejsca. Oczywiście może być wina kabla ale i routera/modemu.
  • Helpful post
    #13
    KOCUREK1970
    Network and Internet specialist
    @giercownik
    m.jastrzebski wrote:
    ściągnięciu np ubuntu, wgraniu na USB programem rufus i uruchomieniu systemu z USB (bez instalacji).

    Pobierz najnowszy obraz Live Sytemu Debian:
    :arrow: https://cdimage.debian.org/debian-cd/current-live/i386/iso-hybrid/
    Obraz systemu, nagraj Rufusem na kartę pamięci:
    :arrow: https://rufus.ie/pl
    Potem zależnie co pierwsze bootuje, ustaw na boot z karty pamięci, testuj.
    System jest na karcie, więc odpalając boota niczego na dysku nie instalujemy, działa to właśnie z obrazu z karty pamięci.

    Albo:
    Jak wykonać czysty rozruch w systemie Windows
    https://support.microsoft.com/pl-pl/topic/jak...-windows-da2f9573-6eec-00ad-2f8a-a97a1807f3dd
  • #14
    Giercownik
    Level 4  
    zalogowałem się do routera Problem z routerem lub internetem
  • Helpful post
    #15
    m.jastrzebski
    Level 39  
    No i super.
    Ale Twój problem nie wynika z WiFi, skoro jesteś podłączony kablem.
    Ale zrób to co kolega precyzyjnie opisał żeby zyskać wiedze na temat źródła problemu, albo dzwon do opeatora że "nie działa". Grzebanie po ustawieniach WiFi nic tu raczej nie pomoże.
  • #16
    Giercownik
    Level 4  
    "- ściągnięciu np ubuntu, wgraniu na USB programem rufus i uruchomieniu systemu z USB (bez instalacji)." nwm o co chodzi
  • Helpful post
    #17
    m.jastrzebski
    Level 39  
    Jeśli nie potrafisz wykonać poniższego, to obawiam się, że pozostaje Ci zgłoszenie problemu do operatora.

    Pobierz najnowszy obraz Live Sytemu Debian:
    :arrow: https://cdimage.debian.org/debian-cd/current-live/i386/iso-hybrid/
    Obraz systemu, nagraj Rufusem na kartę pamięci:
    :arrow: https://rufus.ie/pl
    Potem zależnie co pierwsze bootuje, ustaw na boot z karty pamięci, testuj.
    System jest na karcie, więc odpalając boota niczego na dysku nie instalujemy, działa to właśnie z obrazu z karty pamięci.
  • #18
    Giercownik
    Level 4  
    Wyjaśniło się wszystko, główne kable które idą z przedpokoju do routera były zaklejone taśmą izolacyjną i te końcówki w kablach były uszkodzone typ to wymienił i wszystko git