Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Trafic II 2.0 dCi - Problem z przekaźnikiem świec żarowych

hehe_2288 13 Oct 2021 16:32 1488 19
  • #1
    hehe_2288
    Level 10  
    Witam. Mam problem z Trafic II 2.0 dCi 2008r.
    Auto po nocce próbuje odpalić, odpala ale ciężko i kopci przez pierwsze 10 sekund. Po podłączeniu komputera wyskakuje błąd DF025
    -przyłącze diagnostyczne modułu podgrzewacza wstępnego,
    -nieciagły
    -zwarcie z biegunem dodatnim lub obwód przerwany.
    Świece żarowe wymieniłem 4szt oryginalne, przekaźnik (moduł) świec żarowych nowy oryginalny.

    Nie mam już pomysłu, podpowie ktoś gdzie szukać przyczyny?
    Pozdrawiam
  • #2
    freebsd
    Level 39  
    Sprawdź bezpiecznik od świec żarowych.
  • #3
    hehe_2288
    Level 10  
    Kontrolka od świec żarowych zapala się i po chwili gaśnie... Wychodzi na to że do przekaźnika prąd dochodzi
  • #4
    seat21
    Level 28  
    sprawdż czy te nowe swiece są nie spalone
  • #5
    hehe_2288
    Level 10  
    Sprawdzałem każda przed montażem, grzeją idealnie
  • #6
    freebsd
    Level 39  
    Nie pamiętam schematu, czy świecenie kontroli zależne jest od podania prądu na świece żarowe. Potwierdź sprawność bezpiecznika, około 70 A, pod maską, koło akumulatora.
  • #7
    hehe_2288
    Level 10  
    Akumulator jest pod fotelem kierowcy, pod maską wszystkie bezpieczniki są całe, jest bodajże 6 lub 7 bezpieczników 60A i jeden 40A.
    Chyba że są jeszcze bezpieczniki gdzieś przy akumulatorze o których ja nie mam pojęcia

    Dodano po 3 [minuty]:

    Nie dawno przełożyłem od znajomego przekaźnik świec żarowych od Volvo o nr 51 252 003, pasuje do trafica, zauważyłem że na tym przekaźniku słuchać takie cykanie, auto pochodziło parę minut, rozgrzało się i przestało cykać a na oryginalnym tego cykania niema.
    Czy tak powinno być?
  • #8
    freebsd
    Level 39  
    hehe_2288 wrote:
    Czy tak powinno być?
    Oryginalny chyba jest elektroniczny, czyli "nie cyka".
  • #9
    pioter488
    Level 15  
    Tam była zmiana konstrukcyjna z 12v świec na 5v
    Prawdopodobnie miałeś zamontowane 12 a nowe kupiłeś 5v i zamontowałem i się spaliły
  • #10
    hehe_2288
    Level 10  
    Świece stare jak i nowe są 7V, przekaźnik stary jak i nowy jest 12V.
  • #11
    seat21
    Level 28  
    a sprawdzałeś te swiece czy teraz sa ok jezeli sa spalone to pioter488 dokładnie trafił w sedno ,ewentulanie komputer ma zakodowane świece 12v i dlatego moze uszkadzać nowe
  • #12
    hehe_2288
    Level 10  
    Nie, teraz nie sprawdzałem, kupiłem nowe w serwisie wg numeru Vin. Ale oryginalne też były 7V i przekaźnik stary oryginalny też jest 12 V... Jutro sprawdzę czy nowe świece są sprawne
  • #13
    hehe_2288
    Level 10  
    A więc tak, świece wszystkie są dobre.
    Do przekaźnika dochodzi prąd 12,6 V a do przewodu na świece dochodzi 6 V. Sprawdzałem u znajomego do u niego do świecy dochodzi 11 V.
    Czyżby nowy, oryginalny przekaźnik był uszkodzony?
  • #14
    hehe_2288
    Level 10  
    Zmieniając trochę temat, zauważyłem dzisiaj że chyba cofa mi się paliwo, nacisnąłem 6 razy gruszkę (pompkę) paliwa do pełnej twardości. Czy to nie jest za dużo?
  • #15
    pp_pablo
    Level 25  
    Co jakiś czas trafiają mi się "trafiki" ze słabszym zaworkiem zwrotnym przed gruszką. Natomiast bardzo często z filtrem paliwa czarnym jak olejowy. Kiedy zmieniałeś filtr paliwa wraz z uszczelkami?
  • #16
    hehe_2288
    Level 10  
    pp_pablo wrote:
    Co jakiś czas trafiają mi się "trafiki" ze słabszym zaworkiem zwrotnym przed gruszką.

    Myślałem że jest jeden zaworek w gruszce ale jest gdzieś przed gruszka jeszcze? Filtr zmieniałem pół roku temu
  • #18
    hehe_2288
    Level 10  
    Wymienić przewód z gruszką na nowy i powinno być dobrze?
    Chyba samej gruszki nie można wymienić co
  • #19
    pp_pablo
    Level 25  
    Sama gruszka w zamienniku jest dostępna i kosztuje 25-30 zł. Problemem może być przewód paliwowy zaciskany na gorąco. Niektórzy dokładają dodatkowy zawór zwrotny przed gruszką i jest OK.
  • #20
    hehe_2288
    Level 10  
    Zamówię zaworek, wstawię na przyszły weekend i dam znać.

    A czy w tej szybkozłączce da radę wymienić same oringi? Jak tak to może ktoś zna wymiary tego oringu. Renault Trafic II 2.0 dCi - Problem z przekaźnikiem świec żarowych