Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ciepła woda w kranie (gorące grzejniki)

matekolodz 15 Oct 2021 16:37 1095 26
Testo
    matekolodz
    Level 5  
    Dzień dobry, jestem całkowicie zielony w tych sprawach, a pojawia się kłopot. Kilkanaście lat temu montowany był u mnie w domu (szeregowiec) węzeł ciepła (Danfoss). Sprawami zajmował się Tata, który niestety zmarł, gdy był sezon grzewczy, a nikogo nie było w domu schodziłem do piwnicy i przekręcałem małą dźwignię i ogrzewanie działało, ale wszystko ustawiał wcześniej Tata. Sytuacja tak wygląda, że ciepło niby idzie, ale tylko wtedy kiedy np, w kranie włączę gorącą wodę, wtedy pojawia się jakby "ruch" w rurach i robią się ciepłe, ktoś może wskazać przyczynę? W piwnicy przy węźlie jest masa zaworów itp. Kaloryfery odpowietrzone. Dziękuję za pomoc.
  • Testo
  • Helpful post
    stachu_l
    Level 32  
    matekolodz wrote:
    ktoś może wskazać przyczynę?
    Tak - coś nie działa :-)
    Poważniej to może jakieś informacje pomocnicze
    Co to za węzeł? Typ, model, konfiguracja jaki sterownik itp
    Czy coś było zmieniane od czasu kiedy to ostatnio działało? Ta dźwignia była przestawiana na lato i powróciła do pozycji włączonego ogrzewania?
    Jakieś zdjęcie węzła, sterownika i tej dźwigni.
    Rozumiem, że ciepło z sieci miejskiej (osiedlowej kotłowni) czyli bez własnego pieca, pompy ciepła itp.
    matekolodz
    Level 5  
    Nie mam pojęcia co po sezonie grzewczym Tato wyłączał, a co nie, brązową rączką odkręcało się i tym regulacja również była ilości l/h. Ogrzewanie miejskie. Przy każdym odkręceniu kranu ciepłej wody robi się właśnie głośno i grzejniki stają się gorące lecz tylko na dole.

Spoiler:
    Ciepła woda w kranie (gorące grzejniki) Ciepła woda w kranie (gorące grzejniki) Ciepła woda w kranie (gorące grzejniki) Ciepła woda w kranie (gorące grzejniki)
  • Helpful post
    stachu_l
    Level 32