Witam, podaję VIN, ponieważ może to będzie pomocne : W0L0AHM7572086888 2008r, 1.9CDTI, automat.
Autem jeździ żona, na krótkich trasach. Problem który opiszę występuje czasem rano, czasem po południu. Czasem przy mokrej pogodzie ale i kilka razy w największych upałach.
Wygląda to następująco, po uruchomieniu silnika i wybraniu pozycji R lub D zapala się kontrolka Check Engine (auto z płaskim kluczem) i silnik zaczyna sztywno trzymać ok 1300obrotów (nie reaguje na pedał gazu) oraz pracuje tylko w trybie 1 i 2 do przodu. Kilka razy zdarzyło się to także w czasie jazdy, spokojnej. Żona nie szarżuje, jeździ spokojnie z dziećmi do przedszkola i do pracy. U mechanika który oglądał auto po podpięciu pod komputer był błąd czujnik położenia pedału gazu. Jednak kolejnego dnia u innego mechanika w czasie testów dobrze wskazywał wciskanie od 0 do 100%. Na dodatek wtedy samochód jeździł normalnie. Najgorsze aktualnie jest to, że gdy odbieram auto z miejsc gdzie żona je zostawia (bo nie jedzie) to samochód normalnie odpala i wraca pod dom.
Może ktoś miał taki problem ?
Może to jakaś wiązka przewodów albo jakiś czujnik, albo komputer?
Gdy samochód działa - to jeździ bardzo dobrze. Nie szarpie, nie przeciąga biegów, dobrze się rozpędza, ma moc. Ale czasem ni z gruszki ni z pietruszki wchodzi w ten tryb i wtedy czasem pomaga zgaszenie i odpalenie. A czasem trzeba go zostawić na 2-3h i wtedy spróbować. Zwykle uda się dojechać do domu i nawet trasy 20-30km nie są problemem. Kolejnego dnia spod domu już nie rusza. Ręce opadają
"komputer" silnika który znajduje się pod nogami kierowcy został sprawdzony 'na oko' oczyszczony, z kurzu, osuszony i zaizolowany, to nie rozwiązało trwale problemu.
Chciałbym przed wyjęciem tego modułu i wysłaniem go do ekspertyzy sprawdzić jeszcze dokładnie połączenia przewodów (może gdzieś coś zwiera albo któryś przewód nie wytrzymał próby czasu) - ale potrzebuję schematu którego nie mam. Niby w sieci można coś znaleźć ale nie udało mi się dokładnie do mojego samochodu.
Czy ten silnik z Astry np, będzie miał taki sam schemat?
Myślałem też o tym, aby z allegro czy innego olx kupić taki zestaw "startowy" w którym jest inny sterownik, kluczyki, immobiliser, liczniki itd. Cena wydaje się niższa/lepsza od diagnozy i ewentualnej naprawy aktualnego sterownika.
Będę wdzięczny za wszelkie rady.
Autem jeździ żona, na krótkich trasach. Problem który opiszę występuje czasem rano, czasem po południu. Czasem przy mokrej pogodzie ale i kilka razy w największych upałach.
Wygląda to następująco, po uruchomieniu silnika i wybraniu pozycji R lub D zapala się kontrolka Check Engine (auto z płaskim kluczem) i silnik zaczyna sztywno trzymać ok 1300obrotów (nie reaguje na pedał gazu) oraz pracuje tylko w trybie 1 i 2 do przodu. Kilka razy zdarzyło się to także w czasie jazdy, spokojnej. Żona nie szarżuje, jeździ spokojnie z dziećmi do przedszkola i do pracy. U mechanika który oglądał auto po podpięciu pod komputer był błąd czujnik położenia pedału gazu. Jednak kolejnego dnia u innego mechanika w czasie testów dobrze wskazywał wciskanie od 0 do 100%. Na dodatek wtedy samochód jeździł normalnie. Najgorsze aktualnie jest to, że gdy odbieram auto z miejsc gdzie żona je zostawia (bo nie jedzie) to samochód normalnie odpala i wraca pod dom.
Może ktoś miał taki problem ?
Może to jakaś wiązka przewodów albo jakiś czujnik, albo komputer?
Gdy samochód działa - to jeździ bardzo dobrze. Nie szarpie, nie przeciąga biegów, dobrze się rozpędza, ma moc. Ale czasem ni z gruszki ni z pietruszki wchodzi w ten tryb i wtedy czasem pomaga zgaszenie i odpalenie. A czasem trzeba go zostawić na 2-3h i wtedy spróbować. Zwykle uda się dojechać do domu i nawet trasy 20-30km nie są problemem. Kolejnego dnia spod domu już nie rusza. Ręce opadają
"komputer" silnika który znajduje się pod nogami kierowcy został sprawdzony 'na oko' oczyszczony, z kurzu, osuszony i zaizolowany, to nie rozwiązało trwale problemu.
Chciałbym przed wyjęciem tego modułu i wysłaniem go do ekspertyzy sprawdzić jeszcze dokładnie połączenia przewodów (może gdzieś coś zwiera albo któryś przewód nie wytrzymał próby czasu) - ale potrzebuję schematu którego nie mam. Niby w sieci można coś znaleźć ale nie udało mi się dokładnie do mojego samochodu.
Czy ten silnik z Astry np, będzie miał taki sam schemat?
Myślałem też o tym, aby z allegro czy innego olx kupić taki zestaw "startowy" w którym jest inny sterownik, kluczyki, immobiliser, liczniki itd. Cena wydaje się niższa/lepsza od diagnozy i ewentualnej naprawy aktualnego sterownika.
Będę wdzięczny za wszelkie rady.