Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 206 wszystko zgasło/nie odpala

Milo4521 16 Oct 2021 20:28 237 7
  • #1
    Milo4521
    Level 2  
    Witam,
    Chciałabym się zapytać czy ktoś z użytkowników tego pięknego auta miał podobny problem. Rocznik 2003, 1.1 benzyna, przebieg 209k km.
    Podczas jazdy samochód nagle zgasł - zgasł silnik, zgasły światła, cała deska rozdzielcza, wskazówki zegarów zatrzymały się (nie opadły, tylko dalej pokazują wartości w momencie zgaśnięcia), nie działa radio, nawiew i awaryjne. Nie działa nic oprócz jednej rzeczy. Przy próbie uruchomienia silnika słychać, że rozrusznik kręci. Dodatkowo przy przekręceniu kluczyka na 'I' słychać 'cykanie' ze skrzynki z bezpiecznikami, a dokładniej ze wtyczki z której odchodzą dwa przewody (jeden czarny, drugi czerwony), opisanej na skrzynce jako Gris AP. Czy ktoś miał podobny problem, albo domyśla się co może być przyczyną usterki lub jak dokonać samodzielnej identyfikacji problemu?
    Pozdrawiam
  • #2
    piotrekwoj1
    Level 39  
    Sprawdziłeś choćby bezpieczniki?
  • #3
    staś pytalski
    Level 39  
    Jakie napięcie na akumulatorze? Próbowałeś odpalać na kable? To, że kręci nie oznacza, że akumulator jest sprawny. Poza tym bywa, że punkty masowe utleniają się, korodują i trzeba je sprawdzić? Akumulator masz poprawnie osadzony, zamocowany, może on w czasie jazdy się poruszył i klemy nie stykają poprawnie?
  • #4
    piotrekwoj1
    Level 39  
    staś pytalski wrote:
    Jakie napięcie na akumulatorze? Próbowałeś odpalać na kable? To, że kręci nie oznacza, że akumulator jest sprawny. Poza tym bywa, że punkty masowe utleniają się, korodują i trzeba je sprawdzić? Akumulator masz poprawnie osadzony, zamocowany, może on w czasie jazdy się poruszył i klemy nie stykają poprawnie?

    Skoro kręci to nie będzie to akumulator ani klemy. Jak wiesz rozrusznik potrzebuje dość dużo prądu do rozruchu to nie ma szans że rozrusznik kręci a nie starcza na zasilanie obwodów.
  • #6
    piotrekwoj1
    Level 39  
    To jest BSM. To cykanie nic nie oznacza. Ciężko pomóc na odległość bez pomiarów. BSM też często ulega uszkodzeniu ale nie twierdzę że tak jest w tym przypadku.
  • #7
    brofran
    Level 39  
    Milo4521 wrote:
    napięcie na akumulatorze jest (sprawdzane żarówką 12V)

    To nie jest miarodajne. Należy pomierzyć woltomierzem przy podłączonej żarówce ( conajmniej 50W ) .
  • #8
    piotrekwoj1
    Level 39  
    brofran wrote:
    Milo4521 wrote:
    napięcie na akumulatorze jest (sprawdzane żarówką 12V)

    To nie jest miarodajne. Należy pomierzyć woltomierzem przy podłączonej żarówce ( conajmniej 50W ) .


    Dajcie spokój z tym akumulatorem. Jak się ma 50W do min. 500W mocy pobieranej przez rozrusznik w chwili kręcenia. Napisał wyraźnie że rozrusznik kręci.