Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra H 1.7 CDTI (isuzu) - Tryb awaryjny kilka sek po odpaleniu

fragli86 22 Oct 2021 08:41 513 14
Tespol
  • #1
    fragli86
    Level 14  
    Witam. Tematem jest tryb awaryjny w astrze h 1.7cdti z 2005r, silnik isuzu. Auto po odpaleniu pracuje przez kilka sekund i przechodzi w tryb awaryjny. Podciśnienie idące na gruszkę turbiny zostaje odcięte i auto da się przegazowac tylko do 3tys obr. Wymieniłem elektrozawor turbiny, elektrozawor klap wirowych, sprawdzone podciśnienia, sztanga turbiny działa lekko w całym zakresie. Co ciekawe jak trzymam auto cały czas na 1 tys obrotów to nie przechodzi w tryb awaryjny, ale jak tylko zdejmę nogę z gazu i zacznie pracować na wolnych obrotach to znów awaryjny. Nie mam jeszcze programu by sprawdzić błędy, jedynie z licznika odczytałem 0234 5a.

    Co mogę jeszcze sprawdzić zanim będzie możliwość sprawdzenia na kompie?
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Tespol
  • Helpful post
    #2
    piotrekwoj1
    Level 39  
    Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym.
  • Tespol
  • #3
    fragli86
    Level 14  
    Byłem u mechanika żeby skasował błąd i zobaczył co wyjdzie po odpaleniu. Wyskakuje cały czas błąd p0105, więc chyba coś z tym czujnikiem nie tak. Już go myłem benzyną ekstrakcyjną ale nic nie pomogło. Jak podmienie na inny to napisze czy coś się zmieniło
  • #4
    fragli86
    Level 14  
    Dzięki Piotrek za podpowiedź. Okazała się raczej trafna. Nie zapeszam, ale dziś po założeniu nowego czujnika boscha auto nie przeszło w tryb awaryjny i jeździ normalnie. Ma moc i jest ok. Mam nadzieję że tak pozostanie. Jedynie po odpaleniu pochodził kilkanaście sekund i zgasł. (brak jakiegokolwiek błędu) Potem było dużo kręcenia i odpalił. Zobaczymy czy teraz już będzie odpalał i nie będzie gasł.
  • #5
    fragli86
    Level 14  
    Witam ponownie. Okazuje się że auto jeździ jak trzeba, ma moc i jest ok. Ale problem z odpalaniem często się pojawia. Cały czas paliwo wraca się do zbiornika. Mam założony w ramach testu przezroczysty filtr paliwa i zaworek zwrotny. Nic nie pomogło. Chwilę po zgaszeniu auta paliwo ucieka do zbiornika. Wymieniłem oringi przy wężach przy zbiorniku i dalej to samo. Co jeszcze można zrobić? Miał ktoś taki przypadek?
  • #6
    ak44
    Level 27  
    Co do odpalania CDTI miałem podobnie. Na zimnym zwykle odpalał, a na ciepłym różnie. Ale wystarczyło psiknąć plakat do dolotu i odpalał.

    Winowajcą był czujnik położenia wałka rozrządu. Przy niskich obrotach (odpalanie) dawał za mały sygnał.
  • #7
    fragli86
    Level 14  
    Ok. Ale u mnie ewidentnie wraca paliwo do zbiornika bo widzę to w przezroczystym filtrze.
  • #8
    ak44
    Level 27  
    U mnie też paliwo wracało. Syn założył mi zaworek zwrotny i nadal był problem z odpalaniem.

    Błąd tego czujnika wyskakiwał sporadycznie (tak raz na kilka tygodni). Męczyłem się z tym ponad rok. Plak był moim przyjacielem.

    Aż zaczęły wypadać zapłony w trakcie jazdy i po kilkunastu dniach czujnik padł na cacy.

    Po jego wymianie już trzy lata ok.
  • #9
    fragli86
    Level 14  
    Więc paliwo już nie wraca, to jest pewne. Ale silnik nie chce już w ogóle odpalać. Jeśli uda się odpalić po bardzo długiej próbie, to jeśli tylko go zgaszę to już za sekundę znów nie odpala. Błędów brak. Czy to faktycznie może być od czujnika walka? I nie pokazywałby błędów?
  • #10
    piotrekwoj1
    Level 39  
    Błędy to nie wszystko, podejrzyj parametry rzeczywiste. Ciśnienie na listwie i czujniki wału i wałka co pakazują. Jak na kompie nic nie będzie widać trzeba zapiąć oscyloskop.
  • #11
    fragli86
    Level 14  
    Więc chyba będę musial oddać do mechanika bo nie mam programu do opla. Zastanawia mnie tylko fakt że silnik podczas kręcenia proboje zaskoczyć co słychać, a po chwili już nawet spaliny widać z tłumika. A poza tym odpalil z plaka i później już pracował normalnie
  • #13
    piotrekwoj1
    Level 39  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Masz nieszczelnosc skoro ci sie cofa paliwo.

    Przeczytaj 3 posty wyżej.
  • #14
    fragli86
    Level 14  
    Nie szczelność na pewno już nie ma. Odpalalem z plaka i odpalił. Pracuje ok, nie dymi, ma moc. Ale po ostrzejszym przegazowaniu obroty na chwilę spadają jakby mu brakowało paliwa. Po zgaszeniu nie ma opcji żeby sam znów odpalił, kręci, łapie ale odpala po bardzo dużym kręceniu. Czujniki walka i ciśnienia na listwie zmienione i dalej jest tak samo. Możliwe że zawór scv na pompie?

    Dodano po 41 [minuty]:

    A czy przy uszkodzonym czujniku położenia wału auto by odpaliło z plaka i później już pracowało?
  • #15
    ak44
    Level 27  
    fragli86 wrote:
    A czy przy uszkodzonym czujniku położenia wału auto by odpaliło z plaka i później już pracowało?


    Przy całkowicie uszkodzonym nie odpali. U mnie dawał za mały sygnał przy odpalaniu (niskie obroty). Plak dawał lekkiego kopa i odpalał.