Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Miernik mocy i energii silnika elektrycznego BLDC hulajnogi elektrycznej

RezystorOhm 22 Oct 2021 14:22 282 9
e-mierniki
    RezystorOhm
    Level 4  
    Witam serdecznie!
    Na wstępie chciałbym zaznaczyć że jestem początkującym elektronikiem i chciałbym stworzyć mój pierwszy własny projekt.

Zajmuję się na co dzień hulajnogami elektrycznymi i wpadł mi do głowy ciekawy pomysł. Chciałbym stworzyć miernik mocy (w postaci pozornej P = U*I) oraz energii.
    Moje założenia:
    1. Pomiar napięcia na silniku (powiedzmy, że 12V i 120W)
    2. Pomiar prądu
    3. Wyświetlanie mocy oraz energii na dwóch osobnych wyświetlaczach.
    4. Układ działa w zakresach 0-43V oraz 0-600W

Układ mierzył by napijecie oraz prąd. Zmierzone wartości byłby zamienione na bity. Te zaś trafiłyby do "mnożarki" cyfrowej. Później może jakiś rejestr? Na końcu wyświetlacz powiedzmy 7-segmentowy.

Czy ktoś byłby w stanie pomóc mi stworzyć taki miernik mocy? Naprowadzić, rzucić pomysłem, co warto wykorzystać?
  • e-mierniki
  • e-mierniki
  • Helpful post
    banmar_2005
    Level 27  
    Możesz się pomęczyć to twoja decyzja. Ja używam tego miernika do testowania baterii do rowerów elektrycznych, świetna sprawa jak dla mnie.
    Niektórzy montują je też do swoich rowerów ebike. Pomiar wiarygodny iłatwo można się dowiedzieć jaki będzie zasięg przy danej baterii.
    Tu masz aktualny link https://pl.aliexpress.com/item/10050023689881...=%7B%22sku_id%22%3A%2212000020358908846%22%7D
    jarek_lnx
    Level 43  
    RezystorOhm wrote:
    Układ mierzył by napijecie oraz prąd. Zmierzone wartości byłby zamienione na bity. Te zaś trafiłyby do "mnożarki" cyfrowej. Później może jakiś rejestr? Na końcu wyświetlacz powiedzmy 7-segmentowy.