Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zakup suszarki do 3-3,5 tys. zł

zebe83 22 Oct 2021 17:43 675 5
SterControl
    zebe83
    Level 9  
    Dzień dobry,
    Na wstępie witam wszystkich i od razu pytam. Jaką suszarkę polecacie z obecnie dostępnych na rynku. Im więcej czytam i oglądam to coraz gorzej mi wybrać. Z pompą/bez pompy? Nie wiem bo nie znam się na temacie zupełnie. Obecnie użytkujemy pralkę 8kg, także suszarka min 8kg. Częstotliwość użytkowania 5 razy w tygodniu. Jeśli chodzi o funkcje fajnie by było coś na rodzaj mało zagnieceń w programach, bo wiem że programy typu "do szafy" mocno potrafią niszczyć ubrania. Bardzo proszę o polecenie do 3 modeli, wraz z jakimiś argumentami dlaczego takie.
    W sklepach polecają bardzo różnie od LG przez BEKO po BOSCHA. I mam wrażenie że polecają to co akurat mają bo jak wiadomo brakuje podzespołów elektronicznych we wszystkich branżach.

Z góry bardzo dziękuję za cenne rady i sugestie.
    Adam
  • SterControl
    mrice
    Moderator of Home appliances
    zebe83 wrote:
    Im więcej czytam i oglądam to coraz gorzej mi wybrać.

To dość typowe zjawisko, zwłaszcza, że opinie są bardzo różne i niejednokrotnie nie miarodajne.

zebe83 wrote:
    Z pompą/bez pompy?

To już Ty musisz zdecydować. Pompa jest droższa, bardziej modna i pozornie oszczędniejsza, bo w wyższej klasie energetycznej (a w praktyce i tak te klasy w diabli biorą, więc na to nie patrz).

Zalety klasycznej grzałki:
    - Tańsza w zakupie
    - Możliwość bezproblemowego wyjęcia skraplacza przez klapę serwisową i jego wyczyszczenie / umycie
    - Krótszy czas suszenia, często pokrywający się mniej więcej z czasem cyklu prania w pralce.

Wady:
    - Obciążenie sieci elektrycznej podczas suszenia ok 2,3 kW
    - Wyższa temperatura suszenia

Zalety pompy ciepła:
    - Niższa temperatura suszenia
    - Obciążenie sieci elektrycznej podczas suszenia ok 1 kW

Wady: