Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Co znaczą w Scanii Irizar New Century błędy EMS 11180 i 4416 i jak je naprawić?

MateuszBWA 26 Oct 2021 21:28 558 9
Automation24.pl
  • #1
    MateuszBWA
    Level 6  
    Witam
    Mam problem z autobusem marki Scania Irizar New Century,silnik 380KM HPI,na desce świeci się komunikat "Awaria silnika",oraz ikona DPF,kody sczytane to EMS 11180,oraz 4416.
    Delikatnie falują obroty na biegu jałowym,poza tym wszystko ok. Auto nie dymi,nie stracił mocy.
  • Automation24.pl
  • Helpful post
    #2
    darfur5
    Level 34  
    MateuszBWA wrote:
    EMS 11180,
    Jest to kod informacyjny dla czujnika Nox.
    MateuszBWA wrote:
    4416
    Ciśnienie doładowania a ciśnienie atmosferyczne różnią się przy wyłączonym silniku. Wyłącz zapłon odczekaj minutę i włącz na 15 s. jeśli usterka nie jest aktywna to komunikat zgaśnie. Jeśli kod jest aktywny to trzeba szukać dalej.
  • #3
    MateuszBWA
    Level 6  
    Czyli trzeba zacząć od weryfikacji czujnika ciśnienia doładowania?
  • Automation24.pl
  • #4
    darfur5
    Level 34  
    Najlepiej i najtaniej to zacząć od diagnostyki komputerem.
  • #5
    MateuszBWA
    Level 6  
    Kody sczytane z interfejsu Scanii,czujnik ciśnienia doładowania sprawny Co znaczą w Scanii Irizar New Century błędy EMS 11180 i 4416 i jak je naprawić?
  • Helpful post
    #6
    Under_Pressure
    Level 21  
    Sprawdź raczej ten czujnik ciśnienia doładowania bo widać że błąd był aktywny 39 razy. Widać że masz SPD3 także z diagnozą nie powinno być problemów
    4416
    Ciśnienie atmosferyczne
    Ciśnienie powietrza doładowującego pokazane na wyświetlaczu nie jest wiarygodne w porównaniu z ciśnieniem atmosferycznym.
    Ciśnienie atmosferyczne i ciśnienie powietrza doładowującego różnią się, gdy silnik jest wyłączony, ale zapłon jest włączony.
    Uwagi:
    Czujnik temperatury płynu chłodzącego, czujnik ciśnienia powietrza doładowującego, czujnik temperatury powietrza doładowującego, czujnik ciśnienia szyny paliwowej i czujnik prędkości wentylatora mają wspólne zasilanie. W przypadku awarii jednego z czujników, może to wpłynąć na obwody elektryczne pozostałych czujników.
    Eliminacja:
    Porównaj wartości z czujnika ciśnienia powietrza doładowującego i czujnika ciśnienia atmosferycznego przy wyłączonym silniku, ale włączonym zapłonie. Czujniki powinny wykazywać w przybliżeniu tę samą wartość, ciśnienie bezwzględne około 1 bara.

    Postępuj w następujący sposób, aby sprawdzić, czy problem został rozwiązany:

    Może nie być żadnych elektrycznych kodów DTC dla czujnika ciśnienia atmosferycznego lub czujnika ciśnienia powietrza doładowującego.

    Napięcie akumulatora jest wyższe niż 15 V.

    Zapłon jest włączony, ale silnik jest wyłączony.

    Pojazdy kontrolowane NOx

    Aby sprawdzić, czy problem został rozwiązany:

    Wyłącz zapłon kluczykiem, odczekaj 60 sekund, a następnie włącz go ponownie na 15 sekund.

    Jeśli usterka zostanie usunięta, kod usterki staje się nieaktywny. Usuń kod usterki.
  • #7
    darfur5
    Level 34  
    Kolega Under Pressure opisał usterkę w sposób bardzo dokładny, taki sam opis masz po prawej stronie monitora komputera i inaczej nie będzie. Wiesz gdzie się poruszać i co sprawdzić więc skoro twierdzisz , że czujnik doładowania jest sprawny to sprawdź czujnik ciśnienia atmosferycznego bo między nimi wynika różnica.Sprawdź czy w EEC i ICL są jakieś błędy.
  • #8
    MateuszBWA
    Level 6  
    Czujnik atmosferyczny,ten który jest wlutowany w płytę sterownika?, są tylko te 3 kody błędów EMS.
  • #9
    darfur5
    Level 34  
    Na początek wykasuj pamięć błędów.
  • #10
    MateuszBWA
    Level 6  
    Temat rozwiązany,winny był sterownik silnika.