Sprawdź raczej ten czujnik ciśnienia doładowania bo widać że błąd był aktywny 39 razy. Widać że masz SPD3 także z diagnozą nie powinno być problemów
4416
Ciśnienie atmosferyczne
Ciśnienie powietrza doładowującego pokazane na wyświetlaczu nie jest wiarygodne w porównaniu z ciśnieniem atmosferycznym.
Ciśnienie atmosferyczne i ciśnienie powietrza doładowującego różnią się, gdy silnik jest wyłączony, ale zapłon jest włączony.
Uwagi:
Czujnik temperatury płynu chłodzącego, czujnik ciśnienia powietrza doładowującego, czujnik temperatury powietrza doładowującego, czujnik ciśnienia szyny paliwowej i czujnik prędkości wentylatora mają wspólne zasilanie. W przypadku awarii jednego z czujników, może to wpłynąć na obwody elektryczne pozostałych czujników.
Eliminacja:
Porównaj wartości z czujnika ciśnienia powietrza doładowującego i czujnika ciśnienia atmosferycznego przy wyłączonym silniku, ale włączonym zapłonie. Czujniki powinny wykazywać w przybliżeniu tę samą wartość, ciśnienie bezwzględne około 1 bara.
Postępuj w następujący sposób, aby sprawdzić, czy problem został rozwiązany:
Może nie być żadnych elektrycznych kodów DTC dla czujnika ciśnienia atmosferycznego lub czujnika ciśnienia powietrza doładowującego.
Napięcie akumulatora jest wyższe niż 15 V.
Zapłon jest włączony, ale silnik jest wyłączony.
Pojazdy kontrolowane NOx
Aby sprawdzić, czy problem został rozwiązany:
Wyłącz zapłon kluczykiem, odczekaj 60 sekund, a następnie włącz go ponownie na 15 sekund.
Jeśli usterka zostanie usunięta, kod usterki staje się nieaktywny. Usuń kod usterki.