Dzień dobry, mój kocioł gazowy doprowadza mnie do szału... jednego dnia wszystko jest w porządku, innego dnia płomień się podnosi, nie wykryto płomienia 501,504, kody błędów pojawiają się sporadycznie. Wymieniłem elektrodę zapłonową i jonizacyjną, po zakończonej sukcesem automatycznej kalibracji kocioł działa poprawnie przez dwa dni. Gess co stało się dalej, znowu 501,504,5P3, a także 309- awaria sprawdzenia przekaźnika gazowego, więc pcb out i spójrz na przekaźnik na płytce drukowanej, jest jeden przekaźnik Omron, sprawdziłem przekaźnik z płytki, przekaźnik był ok , nieważne, wymieniłem na nowy (już zamówiłem). Wymieniono również dwa kondensatory filtrujące (mają połowę pojemności jak nominalna) Proszę spojrzeć na tę płytkę, co jeszcze mam sprawdzić... Kocioł działa ok 3 lata, nie ma problemu, aż do teraz... Z góry dziękuję
Cześć. Ja też mam ten sam problem. Kocioł Ariston One Altea One netto :Błąd 309. Kocioł gazowy pracował 2 lata bez problemu ale teraz zaczął się ten problem. I wszystkie mistrzowskie naprawy cant.Może ktoś ma radę? Dziękuję
Dzień dobry, mój pracował 3 lata bez problemów... później błędy 501,504, 5P6,5P3... a czasem też 309, najczęściej RESET rozwiązał problem, ale w końcu pojawił się błąd 303 i to był koniec. rozwiązałem to Nie jestem pewien, czy masz taką samą płytę główną..., ale może być taka sama, na zdjęciu zaznaczone są układy scalone, które zostały zlutowane i po skontrolowaniu pod mikroskopem, kocioł wrócił do życia !
309 może wyskoczyć gdy zostanie wykryty płomień mimo zamkniętego zaworu gazowego.
Tym chyba zajmuje się elektroda jonizacyjna, więc tam bym szukał problemu.
No chyba że zawór nie trzyma i faktycznie masz płomień.
Też mam ten kocioł, na szczęście na przedłużonej gwarancji.
Płytę główną już 2x wymieniali.
I found something that is probably the real reason for 309 error(gas relay check failure), also it have to do with bad ignition due wrong gas dosing..., only resoldering mcu, cpu and other ic´s is not enought as i posted earlier, i was wrong, sorry for that.., any way, fixing 309,303 errors is possible,
Replacing smd capacitor marked in yellow colour with new one, i do not know exact value (any wiring diagram), but i replaced with 22nF, big one for 250vac and .... it seams to be ok, boiler igniting well and since that, no error codes, any.
Capacitor is connectet in parallel to gas valve selenoid.
CZEŚĆ, Mam błąd 5P6. Staram się przestawić Kocioł w tryb "Lato" (wyłączenie centralnego ogrzewania). To pozwoli mi mieć ciepłą wodę pod prysznicem. Zastanawiam się więc, czy może być jakiś problem z Syfonem?
Znalazłem coś, co jest prawdopodobnie prawdziwą przyczyną błędu 309 (awaria kontroli przekaźnika gazowego), ma to również związek ze złym zapłonem z powodu złego dozowania gazu ..., tylko przelutowanie mcu, cpu i innych układów scalonych nie wystarczy, ponieważ ja pisałem wcześniej, myliłem się, przepraszam za to.. tak czy inaczej naprawienie 309.303 błędów jest możliwe, Wymiana kondensatora smd zaznaczonego na żółto na nowy, nie znam dokładnej wartości (jakiś schemat elektryczny), ale wymieniłem na 22nF, duży na 250vac i .... wydaje się być ok, kocioł dobrze się rozpala i od tego , brak kodów błędów, dowolny. Kondensator jest podłączony równolegle do elektrozaworu gazu, może kondensator rozrządu?
AKTUALIZACJA: Użyj kondensatora 1nF, płomień jest stabilny i nie podnosi się już płomienia! po dwóch tygodniach testowania mam 0 kodów błędów.
Witam.
Mam to samo tylko model Chaffotaux Mira Advance 25 - odpowiednik Ariston Genus One
Po równo 3 latach :/
Mam ten sam problem 501 , 504 5P3 5P6 czasem 303 i 309
Płyta wygląda identycznie... za nową chcą od 1200 do 1400zł.
Naprawa z gwar na 12 miesięcy 500zł...\
Rozwiązaniem są te układy scalone ???
Trzeba je wymienić czy zimne luty przelecieć ???
Kondensatory też na 1nF ?
wymieniam kondensator i nic nie zmieniłem..zauważyłem, że rezystory wokół przekaźnika bardzo się nagrzewają
również ten LM317M robi się naprawdę gorący który jest regulowanym regulatorem napięcia? napięcie od Vin do masy pokazuje 28 V od Vout do ziemi waha się od 17V do 22V nie wiem, czy to normalne. jeszcze jedna rzecz, którą zauważyłem, robi się gorąco, ale nie tak gorąco, czy to? że pin FB jest podłączony do jednego z pinów transoptora
wylutowałem i sprawdzę to wszystko zaznaczone na czerwono wyglądają dobrze
ten z żółtym daje ciągłość przy testowaniu multimetrem z czarną sondą do masy i czerwoną do dodatniej strony kondensatora z odczytem 30 omów. Myślę, że to jest jakoś normalne, ponieważ są dwa rezystory 15 omów połączone szeregowo od dodatniego do ujemnego . po wylutowaniu i zmierzeniu ta czapka daje 100 uF dokładnie tak jak jest napisane. przekaźnik wydaje się działać dobrze po przetestowaniu z 12 V, słyszę, jak klika. (na złe zapomniałem zmierzyć rezystancję cewki wewnątrz) Inną rzeczą, którą zauważyłem, jest to, że dźwięk iskry jest bardzo niski...przed problemem z kotłem słyszałem go bardzo wyraźnie..teraz jest bardzo słaby.. Może ktoś z bardziej elektronicznym zapleczem może pomóc..Jestem tylko kolesiem z lutownicą i multimetrem.
Użyj kondensatora dla 24 VDC lub wyższego, jest maks. 24 V DC Wymieniłem nasadkę smd na dużą 1nF 250V, działa dobrze
Dodano po 1 [godzinach] 19 [minutach]:
maciejfulara wrote:
Cześć. Mam ten sam model tylko Chaffotaux Mira Advance 25 - odpowiednik Aristona Genus One Po dokładnie 3 latach :/ Mam ten sam problem 501, 504 5P3 5P6 czasami 303 i 309 Album wygląda tak samo... chcą od 1200 zł do 1400 zł za nowy. Naprawa z gwarancją na 12 miesięcy 500 zł...\
Rozwiązaniem są te układy scalone ??? Czy trzeba je wymienić, czy latać przez zimny luty ??? Kondensatory też na 1nF?
wymieniam kondensator i nic nie zmieniłem..zauważyłem, że rezystory wokół przekaźnika bardzo się nagrzewają
to przegrzanie występuje po wymianie kondensatora SMD? i czy kocioł działa nawet z tymi przegrzewającymi się opornikami? jaki kod błędu wyskakuje na kotle zanim dokonałeś jakiejkolwiek zmiany na pcb? Proponuję sprawdzić wszystkie akcesoria podłączone do PCB, np. zawór gazowy - zmierzyć rezystancję elektrozaworu, czujniki temperatury....
Użyj kondensatora dla 24 VDC lub wyższego, jest maks. 24 V DC Wymieniłem nasadkę smd na dużą 1nF 250V, działa dobrze
Dodano po 1 [godzinach] 19 [minutach]:
maciejfulara wrote:
Cześć. Mam ten sam model tylko Chaffotaux Mira Advance 25 - odpowiednik Aristona Genus One Po dokładnie 3 latach :/ Mam ten sam problem 501, 504 5P3 5P6 czasami 303 i 309 Album wygląda tak samo... chcą od 1200 zł do 1400 zł za nowy. Naprawa z gwarancją na 12 miesięcy 500 zł...\
Rozwiązaniem są te układy scalone ??? Czy trzeba je wymienić, czy latać przez zimny luty ??? Kondensatory też na 1nF?
wymieniam kondensator i nic nie zmieniłem..zauważyłem, że rezystory wokół przekaźnika bardzo się nagrzewają
to przegrzanie występuje po wymianie kondensatora SMD? i czy kocioł działa nawet z tymi przegrzewającymi się opornikami? jaki kod błędu wyskakuje na kotle zanim dokonałeś jakiejkolwiek zmiany na pcb? Proponuję sprawdzić wszystkie akcesoria podłączone do PCB, np. zawór gazowy - zmierzyć rezystancję elektrozaworu, czujniki temperatury....
nadal pracuje z tym samym błędem podnoszenia płomienia sp3..przegrzanie występowało przed i po wymianie kondensatora smd..selenoidy od zaworu gazowego mają 68Ohm i 24 Ohm.. https://www.youtube.com /watch?v=Dm_J10Sg2d4&t=20s mam taki sam zawór gazowy jak na tym filmie... postaram się znaleźć większy korek 1nF
Dodano po 6 [minutach]:
słyszę, jak zawór gazowy działa jak bicie serca, a tuż przed błędem słyszę spadek rytmu i zatrzymuje się.. potem wentylator turbiny działa, aby oczyścić powietrze z palącego się pokoju ... (przepraszam za mój prymityw język angielski)
Witam wszystkich, Mam Alteas One z tym samym problemem i to też doprowadza mnie do szału. Działa 2 lub 3 godziny i zaczyna zawodzić z błędami 501, 5p3, 5p6 i czasami 309. @meriusmerius - Patrząc na płytkę drukowaną i twoje komentarze, zauważyłem, że LM317 też jest gorący i zmienia jego napięcie wyjściowe, około 16 do 21 V, patrząc dookoła, jest zasilany przez regulator 7824, jeszcze jedna rzecz, która nie jest powszechna, to to, że to rezystor odniesienia wynosi 0 omów. Może to być specjalny sposób wykorzystania? Czy ktoś z dobrze działającą płytą może potwierdzić, czy rezystory 0 omów są w porządku? W każdym razie wydaje się, że LM317 jest do pomarańczowego złącza komunikacji TB Bus, ta magistrala to dwa przewody, do zasilania i komunikacji z czujnikiem Cube Room lub innymi, żeby miało sens zmiany napięcia, mam podłączony Cube Room do niego i działa dobrze.
Wracając do awarii, mierzę cewkę zaworową i jest to 8,55 V, trochę się zmienia w zależności od potrzeb zasilania gazowego. Muszę kalibrować wiele razy, aż znalazłem czas, w którym działa lepiej.
@aronmiso - przy okazji nadal działa ok po wymianie korka ? Wymienię kondensator smd równolegle z cewką i zobaczę jak idzie. Dzięki!
@Gabriel_Ushuaia Witam, mój kocioł działa bez żadnych błędów od czasu wymiany zaślepki smd, (wymieniono też każdy aluminiowy kondensator na pokładzie - prewencyjnie, ale żaden kondensator nie był zły! mają trochę mniejszą pojemność jak nominalna). Zmierzyłem napięcie na LM 317 (lub na złączu TBUS), jest 15-21V, temperatura w stanie spoczynku 35°C, przy płomieniu ok 47 mogę przytrzymać palec, wspomniane rezystory są w stanie gotowości tak samo jak LM317, gdy płomień jest włączony, temperatura wynosi około 50°C, w dotyku rezystory są gorętsze niż LM, myślę, że jest to normalna temperatura dla tych elementów.
@Gabriel_Ushuaia Witam, mój kocioł działa bez żadnych błędów od czasu wymiany zaślepki smd (wymieniono też każdy aluminiowy kondensator na pokładzie - prewencyjnie, ale żaden kondensator nie był zły! mają trochę mniejszą pojemność jak nominalna). Zmierzyłem napięcie na LM 317 (lub na złączu TBUS), jest 15-21V, temperatura w stanie spoczynku 35°C, przy płomieniu ok 47 mogę przytrzymać palec, wspomniane rezystory są w stanie gotowości tak samo jak LM317, gdy płomień jest włączony, temperatura wynosi około 50°C, w dotyku rezystory są gorętsze niż LM, myślę, że jest to normalna temperatura dla tych elementów.
Dzięki @aronmiso, o LM317 powiedziałem, że jest ok i nie ma związku z problemem. Co do problemu z płomieniem dodałem kondensator równoległy 10nF do cewki zaworowej (nie usunąłem kondensatora smd na płytce) i działa dużo lepiej od wczoraj, wyskakuję tylko dwa błędy, a jeden to 309, detekcja jonizatora błąd, więc będę nad tym pracował, próbując zdobyć schemat. Moim zdaniem jest to, że niektóre części obwodu mogą otrzymywać szum elektryczny, a wszystkie te analogowe sygnały o powolnych zmianach mogą również wymagać więcej kondensatorów. Jeśli ktoś ma schemat PCB, będzie dobry Dzięki Z wyrazami szacunku
@Gabriel_Ushuaia "Zmierzyłem napięcie na LM 317 (lub na złączu TBUS), jest 15-21V" mam takie same odczyty Czy możesz potwierdzić, czy masz te odczyty, gdy kocioł pracuje bez błędów?
Wylutowałem wszystkie kondensatory elektrolityczne i ceramiczne ,wszystkie gorące rezystory ,wszystkie warystory ;zmierzyłem i wszystko przelutowałem z powrotem dostałem błąd 503 (chyba.. mówił coś o podnoszeniu płomienia przy zamkniętym zaworze gazowym ;poprosił mnie o zresetowanie..3 razy z rzędu dostałem ten sam błąd ;wyświetlacz mówi o wielu resetach).
ja mam
odłączyłem kocioł na 2 minuty ..włącz go i z jakiegoś powodu na razie wszystko działa bez zarzutu .
Zmierzyłem to co widać na zdjęciu...dostałem te wartości gdy kocioł się palił i zastanawiałem się czy to normalne..
Próbując zmierzyć napięcie między tymi dwoma żółtymi znakami przy palącym się kotle słyszałem, że zawór gazowy naprawdę się otwiera i gaz pędzi do środka.
Aktywnie czytam ten temat, ale nie miałem nic do dodania.
Ta awaria serii jest bardzo, bardzo powszechna również wśród węgierskich użytkowników i nikt nie zna dokładnego rozwiązania na żadnym z forów.
Mam system Genus One 24 i mam już dwie płyty. Pierwsza płyta została uszkodzona w wyniku awarii sieci energetycznej, ale wcześniej mieliśmy już błędy co miesiąc/co dwa tygodnie. Po jego wymianie błędy zniknęły przy 2 panelu.
Po roku drugi panel zaczął mieć błędy w tym samym odstępie miesięcznym/dwutygodniowym, a po kolejnym roku miał te błędy kilka razy dziennie. Potem włożyłem z powrotem pierwszą płytkę (wymieniłem przepalone warystory i kondensatory) i działała przez 3-4 miesiące i zaczęła być coraz gorzej.
Próbowałem wymienić kondensator przy zaworze - nie pomogło. Ktoś powiedział, że pomogło ponowne rozlanie dużych rezystorów SMD przy złączu - u mnie nie pomogło. Wylutowałem i sprawdziłem wszystkie korki miernikiem nasadki ESR - każdy egzemplarz podawał wartości fabryczne.
Przyszedłem tutaj, aby skomentować jedną rzecz na temat LM317, co do której jesteś podejrzliwy:
To normalne, że mierzy się na tym zmieniające się wartości. Kocioł korzysta z protokołu o nazwie eBUS. Protokół ten wykorzystuje połączenie 2-przewodowe, które jest odpowiedzialne zarówno za zasilanie zewnętrznego czujnika temperatury, jak i komunikację z nim. Komunikuje się (bardzo krótko) poprzez zmianę napięć zasilania w zadanym zakresie. To zmieniające się napięcie zasilania jest osiągane przez przestawienie LM317 w tryb ograniczania prądu. 24 V dostarczane przez LM7824 przechodzi przez LM317, który ogranicza prąd. Gdy kocioł/termostat chce coś powiedzieć, zwiera napięcie zasilania do masy przez rezystor. Ponieważ prąd jest ograniczony, napięcie zasilania spadnie, a sprzęt wykryje ten spadek napięcia (spadek napięcia jest nadal znacznie większy niż wymaga do pracy).
Więc przynajmniej mógłbym dodać ci te informacje i będę śledził twoje odkrycia.
(Istnieje lokalny warsztat elektroniczny, który mówi, że mogą naprawić ten konkretny panel i dają na niego gwarancję. Prawdopodobnie wydam na niego te 100Eur, a potem spróbuję cofnąć to, co zmodyfikowali)
@Gabriel_Ushuaia "Zmierzyłem napięcie na LM 317 (lub na złączu TBUS), jest 15-21V" mam takie same odczyty Czy możesz potwierdzić, czy masz te odczyty, gdy kocioł pracuje bez błędów?
Wylutowałem wszystkie kondensatory elektrolityczne i ceramiczne ,wszystkie gorące rezystory ,wszystkie warystory ;zmierzyłem i wszystko przelutowałem z powrotem dostałem błąd 503 (chyba.. mówił coś o podnoszeniu płomienia przy zamkniętym zaworze gazowym ;poprosił mnie o zresetowanie..3 razy z rzędu dostałem ten sam błąd ;wyświetlacz mówi o wielu resetach).
ja mam
odłączyłem kocioł na 2 minuty ..włącz go i z jakiegoś powodu na razie wszystko działa bez zarzutu .
Zmierzyłem to co widać na zdjęciu...dostałem te wartości gdy kocioł się palił i zastanawiałem się czy to normalne..
Próbując zmierzyć napięcie między tymi dwoma żółtymi znakami przy palącym się kotle słyszałem, że zawór gazowy naprawdę się otwiera i gaz pędzi do środka.
Witam, oto moje pomiary jak działa cewka zaworu modulującego jest pomiędzy kolektorem tranzystora (12,44V) a rezystorem (3,81V) . Tak więc cewka dostaje 12,44 - 3,81 = 8,63V. Dostaje się to przez proces kalibracji zaczyna się zwiększać napięcie cewki od ok 7V aż do spalenia gazu, w moim przypadku zajmuje to 6 lub 7 prób przy kalibracji i dochodzi do 8,6 lub 8,7V chyba sterownik zapamiętuje ten stan na działa wtedy, a obwód sprzężenia zwrotnego zajmuje się 3,81V, przepływ prądu cewki (około 125mA) rzuca szeregowo dwa rezystory 15R0 i generuje 3,81V dla sprzężenia zwrotnego, przy okazji mówiłeś, że rezystory się nagrzewają i w w moim przypadku jest tak dlatego, że każdy z nich rozprasza 1/4 W. Zastanawiam się, czy nie jest zbyt gorąco i nie wyjdzie poza tolerancję i przez pomyłkę nie obniża prądu cewki, czyli jest możliwość problemów, zostawiam plastikową osłonę otwartą i panel otwarty i wydaje się działać lepiej, może nie tak gorąco, zobaczmy. Dziękuję wszystkim za komentarze Pozdrowienia
Dodano po 24 [minutach]:
razorbenke92 wrote:
Cześć,
Aktywnie czytam ten temat, ale nie miałem nic do dodania.
Ta awaria serii jest bardzo, bardzo powszechna również wśród węgierskich użytkowników i nikt nie zna dokładnego rozwiązania na żadnym z forów.
Mam system Genus One 24 i mam już dwie płyty. Pierwsza płyta została uszkodzona w wyniku awarii sieci energetycznej, ale wcześniej mieliśmy już błędy raz na miesiąc/dwa tygodnie. Po jego wymianie błędy zniknęły przy 2 panelu.
Po roku drugi panel zaczął mieć błędy w tym samym odstępie miesięcznym/dwutygodniowym, a po kolejnym roku miał te błędy kilka razy dziennie. Potem włożyłem z powrotem pierwszą płytkę (wymieniłem przepalone warystory i kondensatory) i działała przez 3-4 miesiące i zaczęła być coraz gorzej.
Próbowałem wymienić kondensator przy zaworze - nie pomogło. Ktoś powiedział, że pomogło ponowne rozlanie dużych rezystorów SMD przy złączu - u mnie nie pomogło. Wylutowałem i sprawdziłem wszystkie korki miernikiem nasadki ESR - każdy egzemplarz podawał wartości fabryczne.
Przyszedłem tutaj, aby skomentować jedną rzecz na temat LM317, co do której jesteś podejrzliwy:
To normalne, że mierzy się na tym zmieniające się wartości. Kocioł korzysta z protokołu o nazwie eBUS. Protokół ten wykorzystuje połączenie 2-przewodowe, które jest odpowiedzialne zarówno za zasilanie zewnętrznego czujnika temperatury, jak i komunikację z nim. Komunikuje się (bardzo krótko) poprzez zmianę napięć zasilania w zadanym zakresie. To zmieniające się napięcie zasilania jest osiągane przez przestawienie LM317 w tryb ograniczania prądu. 24 V dostarczane przez LM7824 przechodzi przez LM317, który ogranicza prąd. Gdy kocioł/termostat chce coś powiedzieć, zwiera napięcie zasilania do masy przez rezystor. Ponieważ prąd jest ograniczony, napięcie zasilania spadnie, a sprzęt wykryje ten spadek napięcia (spadek napięcia jest nadal znacznie większy niż wymaga do pracy).
Więc przynajmniej mógłbym dodać ci te informacje i będę śledził twoje odkrycia.
(Istnieje lokalny warsztat elektroniczny, który mówi, że mogą naprawić ten konkretny panel i dają na niego gwarancję. Prawdopodobnie wydam na niego te 100Eur, a potem spróbuję cofnąć to, co zmodyfikowali)
Cześć brzytwa, dzięki za uwagi odnośnie LM317, też widziałem to samo normalnie działa dla protokołu komunikacyjnego, mam do niego podłączony czujnik kostki, więc żadnych problemów. Zostawiam dodany kondensator równoległy cewki i teraz będę testował z otwartą pokrywą. Teraz otrzymuję więcej błędu 309 (o wykrywaniu jonizacji) niż 5P3 (wygaszenie płomienia) Pozdrowienia
Mam ten sam problem (i zmiana kondensatora nie naprawiła tego dla mnie). Kiedy lekko podniosę płytkę w miejscu pinoutu X3 za kawałek plastiku, płomień zniknie. Więc przypuszczam, że to gdzieś jest zimny styk. Ale nie znalazłem żadnego na plusie. Czy ktoś próbował przelać całą płytkę?
Obecnie podejrzewam, że niektóre połączenia przez PCB są zepsute. Czy ktoś to już badał?
FWIW, jak wyjmę planszę i pobawię się nią, żeby ostygła, i odłożę z powrotem, to działa przez jeden dzień. Może do czasu, aż się rozgrzeje i lekko przekręci. Myślę, że to potwierdza teorię zimnych stawów.
Mam ten sam problem (i zmiana kondensatora nie naprawiła tego dla mnie). Kiedy lekko podniosę płytkę w miejscu pinoutu X3 za kawałek plastiku, płomień zniknie. Więc przypuszczam, że to gdzieś jest zimny styk. Ale nie znalazłem żadnego na plusie. Czy ktoś próbował przelać całą płytkę?
Obecnie podejrzewam, że niektóre połączenia przez PCB są zepsute. Czy ktoś to już badał?
FWIW, jak wyjmę planszę i pobawię się nią, żeby ostygła, i odłożę z powrotem, to działa przez jeden dzień. Może do czasu, aż się rozgrzeje i lekko przekręci. Myślę, że to potwierdza teorię zimnych stawów.
Mam taką samą opinię o mojej płycie, po wymianie wspomnianego kondensatora smd (i wszystkich kondensatorów aluminiowych), przelałem układy scalone i sprawdziłem PCB pod mikroskopem (nic nie znaleziono), problem zniknął, ale teraz, 1 rok później, znowu od czasu do czasu czas unosi się płomień. Wyślę moją płytkę do skanera rtg, jest to ostatnia rzecz, jaką mogę zrobić, aby dowiedzieć się, co tak naprawdę jest problemem na tej płytce.
For me the problem is that the ariston gas stove works ok for a few days and then there is a massacre and for the next few days only errors and only resetting helps for a while ...
Zmierzyłem więc większość połączeń w lewym dolnym rogu biurka i dokładnie nic nie znalazłem. Może dlatego, że popchnąłem kilka zimnych stawów i jest to naprawione już od 3 tygodni. Zauważ, że to obwód kontroluje zawory. W każdym razie narysowałem schemat tego podczas sprawdzania płytki. Podwójnie sprawdziłem większość połączeń, więc powinno być mniej więcej poprawnie. Zaktualizuję go, gdy znajdę błąd, jeśli w ogóle.
Witam wszystkich. Jestem z Czech. Moje spostrzeżenia opiszę tutaj. Próbuję naprawić płytę GAL-EVO2 HE 740190026408 (Ariston HS Premium 24 EU2), która ma ten sam problem. Sprawdziłem kondensatory i przekaźniki i nie znalazłem problemu. Niestety nadal nie znalazłem schematu podłączenia płytki do kotła, ale wydaje mi się że elektrozawór jest zasilany napięciem wyprostowanym 230V na tej płytce. Oznacza to brak regulacji płomienia. Myślę, że ktoś musi spojrzeć na to przez oscyloskop, aby dowiedzieć się, co dzieje się napięciowo na tym elektromagnesie, gdy pojawia się niestabilny płomień.
I have noticed dependence. When it's cold outside (a little below 0) the gas boiler displays errors and fires hard, but when the temperature outside is around 10 degrees Celsius, everything works great. Do you also have the same?