Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat b5 1.9 pd - Ciężko odpala

piter23b 31 Oct 2021 01:35 513 23
  • #1
    piter23b
    Level 10  
    Witam, mam problem z odpalaniem w niskich temp. Problem pojawia się przy 4 stopniach na + i im niższa temp tym gorzej.
    Auto po wymianie uszczelki pod głowicą ale problem był już przed wymiana. Przy wymianie uszczelki zrobione inne rzeczy, dotarte zawory, uszczelniacze zaworowe, oringi na pompowtryskach, wszystkie uszczelki nowe, pompowtryski ustawione na czujnik zegarowy i suwmiarkę wg instrukcji, synchronizacja rozrzadu była ustawiona na 0 teraz jest na -2,2. Wcześniej świece, Filtr paliwa, czujnik temp.
    Co mam jeszcze do sprawdzenia???
    Pozdrawiam
  • #2
    Piasek80
    Level 30  
    piter23b wrote:
    Co mam jeszcze do sprawdzenia???

    ciśnienie sprężania na cylindrach. Ale zacznij od sprawdzenia jakimś programem obrotów rozrusznika bo może już życiem zmęczony i za wolno kręci. Nie pamiętam już bo to archaizm (poszukaj na forach VW) ale są informacje ile obrotów minimum musi generować rozrusznik żeby silnik chciał odpalić.
    Jak już miałeś wypatroszone pompki należało je dać do serwisu na sprawdzenie parametrów z wydrukami bo może zwyczajnie się skończyły.
  • #3
    koleś kit
    Level 38  
    Ciśnienie raz.Dwa spadki napięcia przy kręceniu.I pomiar na wstępnej by wykluczyć problemy z dostarczaniem paliwa.
  • #4
    piter23b
    Level 10  
    Ciśnienia na tą chwilę nie ogarnę nie mam czym sprawdzic. Spadki napięcia aby wykluczyć rozrusznik ?? Akumulator mam 72Ah roczny. Na czym te spadki napięcia mam mierzyć??. No i jak sprawdzić czy dostaję paliwo tak jak powinien. Czytałem że może się cofać, ale wtedy problem byłby też jak jest temp dodatnia.
  • #5
    koleś kit
    Level 38  
    Może nie akumulator czy rozrusznik a np korozja w miejscu łączenia przewodów. Słaba masa itd.Po prostu musisz być pewien że dobrze kręci. Pomiar na pompie wstępnej tam jest przyłącze do manometru.Bo wątpię by świece miały jakikolwiek wpływ na odpalanie w takich temperaturach.To jest wtrysk bezpośredni.Czasem manipulując synchronizacją daje się uzyskać lepsze palenie.Sprawdź też czujnik wału ,wałka.
  • #6
    60jarek
    Level 25  
    Zajrzyj do filtra paliwa i opisz kolor paliwa. Przezroczyste czy brunatne lub z brązowymi kropkami?
    Podaj pomiar bloku pomiarowego nr4 silnika.
    Sprawdź czy nie masz wycieku pod pompą Vacum (z filtra paliwa przewody wchodzą do tej pompy zamocowanej na korpusie silnika).

    Dodano po 16 [minuty]:

    piter23b wrote:
    na 0 teraz jest na -2,2.


    Jak nic kont synchronizacji -jak ustawiałem to maks 0,1 stopnia zmieniałem, max w zakresie 0,5 do 1 stopnia od poprzednio ustawionej.
    W cuda nie wierzę że o dwa stopnie przestawiłeś i chcesz żeby pracował poprawnie.
    Jaki masz kąt trwania wtrysku?
    Jak wymieniałeś pompowtryski na ile stopni ustawiłeś popychacze zaworów -mam nadzieje że grzybki nowe i odpowiednie ustawienia.
    Mam nadzieje ze nie kopiłeś chińskich uszczelek do pompowtrysków.
    Uszczelniacze też trzeba odpowiednio założyć.
    Gówno chińskie kupiłem to od razu oddałem do sklepu.

    Tu masz wszystko na tacy podane długi temat ale warto poczytać do końca.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=18959228#18959228
    Po tym remacie pali od dotknięcia i 180 k/h na nie w pełni wciśniętym gazie.

    Przeczytaj temat a będziesz wiedział o czym pisze.

    W ciemno obstawiam kąt synchronizacji, nie wyregulowane "popychacze" lub nieszczelna pompa Vacum lub użyte chińskie uszczelniacze.

    Dodano po 14 [minuty]:

    piter23b wrote:
    pompowtryski ustawione na czujnik zegarowy i suwmiarkę wg instrukcji,

    To znaczy jak? Możesz to opisać?
  • #7
    piter23b
    Level 10  
    Dzięki za podpowiedzi i zainteresowanie tematem.
    Połączenia elektryczne raczej ok ale sprawdzę.
    Zestaw naprawczy do pompowtrysków komplet Bosch , założyłem wszystkie nowe uszczelki między inni pod pompę vaccum. Wycieków brak silnik umyty i suchy, dlatego nowe uszczelki bo wcześniej właśnie wszystko upaprane olejem.
    Pompowtryski ustawione czujnik zegarowy max na dół śruba dokręcona do wyczuwalnego oporu i cofnięta ( zgodnie z instrukcja jaka znalazlem) oraz ustawione odległości od ściany głowicy do pompowtrysków na suwmiarke nie pamiętam wartości ale też wg instrukcji.
    Synchronizację ustawiłem na 0.0 ale jeszcze grzebałem przy rozrzadzie i rozjechało się na -2.2.
    Mechanikiem nie jestem proszę o wyrozumiałość z racji tego że posiadałem vw Scirocco Mk I później MkII a następnie Corrado i G klasę trzeba było radzić sobie samemu z mechanika także coś tam liznąłem, ale diesla nie miałem:)
  • #8
    koleś kit
    Level 38  
    60jarek wrote:


    Jak nic kont synchronizacji -jak ustawiałem to maks 0,1 stopnia zmieniałem, max w zakresie 0,5 do 1stopnia od poprzednio ustawionej.
    W cuda nie wierzę że o dwa stopnie przestawiłeś i chcesz żeby pracował poprawnie.

    NIe przesadzaj.Czasem rozrząd postawiony na blokady skacze z 0 do 0.5 i lub 0.5do 1 a silnik pracuje poprawnie. Widziałem ponad 2 i nie było żadnych objawów.A w niektórych jest tolerancja +/-6. Tak samo nie ustawiam ani na zegar ani na jakieś suwmiarki.A cofanie śruby to 3x 90 sprawdzone i działa.
  • #9
    60jarek
    Level 25  
    piter23b wrote:
    oporu i cofnięta

    O ile stopni?
    piter23b wrote:
    założyłem

    Poprawnie na znaczniki?
    Przeczytaj mój temat co podałem tam wszystko jest jak co się robi -nie lekceważ tego.
    Podaj pomiary bloku 4 silnika.
    Obowiązkowo zajrzyj do filtra mimo to.

    piter23b wrote:
    uszczelniacze zaworowe,

    GŁowice zdejmowałeś czy tak sobie wymieniłeś -nie rozumiem?

    Dodano po 8 [minuty]:

    koleś kit wrote:
    A cofanie śruby to 3x 90 sprawdzone i działa.

    Dlatego pytam się co on tam robił czujnikiem zegarowym przy tej regulacji?
    Ok stawiał obrotem wału poszczególne pompowtryskiwacze.
    Pomyślałem ze coś kombinował z regulacją popychaczy za pomocą czujnika ha ha?
    Mój błąd.
    Ciekawi mnie kat trwania wtrysku.

    Dodano po 22 [minuty]:

    piter23b wrote:
    cofnięta ( zgodnie z instrukcja jaka znalazlem)

    To znaczy ile to ważne? Robiłem w/g filmu na allegro chyba 230stopni. Na pewno nie na 270 stopni to za dużo.
    Wiem tak w instrukcji pisze i tam właśnie na filmiku twierdził że wtedy wtrysk za późno się otwiera i problem właśnie taki jak u autora tematu.
    Proste poda typ silnika, po tym dojdziemy ile.
  • #10
    koleś kit
    Level 38  
    60jarek wrote:

    Dlatego pytam się co on tam robił czujnikiem zegarowym przy tej regulacji?
    Ok stawiał obrotem wału poszczególne pompowtryskiwacze.
    Pomyślałem ze coś kombinował z regulacją popychaczy za pomocą czujnika ha ha?
    Mój błąd.

    Niektórzy używają zegara do określania maksymalnego dolnego wychylenia dźwigni wtryskiwacza.Można ,ja nikomu nie bronię.Ale wystarczy patrzeć na krzywki by wiedzieć gdzie ten punkt. Wspomniałeś coś o popychaczach czy zmieniane. w starszych wersjach nie pamiętam o jakim kodzie były popychacze takie walcowe. I te wiem że były wadliwe. Wyrabiało gniazdo w śrubie regulacyjnej.
  • #11
    60jarek
    Level 25  
    https://www.youtube.com/watch?v=ttZY83bY_PI
    Czyli od 180 do 270. W.g tego regulowałem dawałem około 230 -240stopni.

    Dodano po 21 [minuty]:

    Jak rozrząd chodził na 0 kąt wtrysku to trochę dziwne żeby miał pracować na -2.2 Wiem zakres regulacji jest duży zależy co za silnik autor ma. Dlatego interesuje mnie kąt trwania wtrysku u autora.
    Jak przeczyta temat co podałem to będzie wiedział o co chodzi.

    Swoją drogą wymieniłem rozrząd miałem problem z dużym kątem trwania wtrysku, popracował kilka miesięcy i teraz ok.
    Zdziwiłem się trochę mierznąć kilka dni temu (przyrząd po aktualizacji softu sprawdzałem) teraz jest idealnie fabrycznie.
  • #12
    piter23b
    Level 10  
    Silnik jaki mam do ATJ 115KM
    Tak czujnikiem zegarowym ustawiałem max dół. Tak jak pisałem śrubę cofałem o 180.
    Dodam że rok temu wymieniałem szklanki i panewki na wałku.
    A uszczelkę pod głowicą wymieniałem bo przegrzałem silnik strzelił mi wąż od wody i do domu wracałem bez wody . Zaraz przeczytam to co kolega podał w linku i się odezwę.
    Pozdrawiam
  • #14
    piter23b
    Level 10  
    Czytam:)
    W całości nie robiłem, tylko planowanie, dotarłem zawory i wymieniłem uszczelniacze, auto służy na dojazdy do pracy więc nie chciałem iść w koszta chociaż i tak same części wyszły sporo.
  • #15
    60jarek
    Level 25  
    Skoro to wszystko co napisałeś zrobiłeś prawidłowo to pozostało ci tylko ustawić kont synchronizacji.
    Zajrzyj do filtra paliwa mimo wszystko. Będziesz wiedział czy pompa Vacum szczelna skoro pompowtryski uszczelnione. Nawet filtr paliwa źle włożony i lipa.

    Ja bym dał większy kont na popychaczach więcej niż 180 stopni -to moje zdanie.
    Osobiście mam koło 230-240 stopni zalecane od 180 - 270 stopni.
    (właśnie na jednym z filmików tego autora podawał to za przyczynę takiego objawu jak u ciebie).

    Pobawisz się z godzinę z ustawieniem konta synchronizacji -prześpisz się z tematem, ponownie poprawisz zaczniesz znajdować zależności jak się auto zachowuje i zmieniają się wartości w bloku pomiarowym silnika 4.
    Natężenie paska rozrządu też ma wpływ.

    Skoro pompy Vacum nie robiłeś to warto zmierzyć ciśnienie lub jednak zajrzeć do filtra paliwa.

    Ja bawiłem się dawką paliwa rozruchową nic to nie dawało -z tym se dałem spokój.
    Wtryski jak zmierzysz maja się mieścić w podanym przedziale i nie ma co się przejmować bipy.

    Sprawdź pobór prądu świec żarowych -bo może prąd na nie nie podawany.
    Były by błędy w sterowniku.

    Tu już nic więcej nie pomogę to tyle działaj.
    Najlepiej se ściągnij bloki pomiarowe dla twego silnika.
  • #16
    piter23b
    Level 10  
    Świece żarowe pomierzyłem już wcześniej, bo też myślałem że prądu nie dostają, ale dostają :)
    Ustawię jeszcze kąt synchronizacji i sprawdzę VCDS'em pompowtryski może akurat. Sprawdzę też połączenia elektryczne i rozrusznik. Dzięki za podpowiedzi.
    Pozdrawiam.
  • #17
    piter23b
    Level 10  
    Siema,
    Sprawdziłem wszystko poza ciśnieniem na cylindrach. Im zimniej tym ciężej odpala. Cofanie paliwa wykluczam bo jak auto stoi w garażu do pali od strzała.
    Synchronizację wałka mam trochę dziwną Po odpaleniu skacze -0,3, -1,7, -2.0, myślałem że może pasek rozrządu luźny ale jak naciągnę mocniej do zaczyna być go słychać.
    Jakieś pomysły ????
    Ps jak by coś z kompresja to jakieś objawy dodatkowe ???
    Patrzyłem na cylindry jak glowice miałem zdjęta progów nie ma widać ślady po honowaniu, pierścienie wydają się być nie zapieczone.
    Pozdrawiam i czekam na jakieś "dobre rady"
  • #18
    60jarek
    Level 25  
    Chyba jednak nie odrobiłeś do końca lekcji.
    Nie ma opcji żeby kont synchronizacji skakał tak jak podajesz.
    Przede wszystkim pomiar robimy jak silnik ma 90 stopni, a nie na zimnym.
    Na zimnym masz głupoty w odczycie.
    Pasek się reguluje w zakresie na znaczniku -masz filmy na You tub jak to zrobić.
    Pozostaje żebyś podał kont trwania wtrysku?

    Kont synchronizacji dalej nie ustawiłeś -nawet palcem nie dotknąłeś.

    Dodano po 2 [minuty]:
    Wszystkie pomiary na rozgrzanym silniku 90 stopni.

    Wtryski w normie? Sprawdziłeś 23 bodajże blok pomiarowy.

    Gdybasz nie naprawiasz. Zajrzałeś do filtra paliwa?

    Dodano po 9 [minuty]:

    Coś mi się zdaje że to bez sensu co ci piszę gdybasz i nic nie robisz takie odnoszę wrażenie. Pomiar konta synchronizacji o tym świadczy.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Jak nie zajrzysz do filtra paliwa, oraz nie odczytasz wartości poprawnie konta synchronizacji i konta trwania wtrysku -to nie mamy o czym rozmawiać dalej. Nie ostawiłeś tego nawet nie potrafiłeś tego odczytać to jak mogłeś ustawić?
  • #20
    60jarek
    Level 25  
    To pasek luźny musi być. U mnie tak skakał na starym pasku -coś masz z napinaczem nie tak.
    Pasek luźny to tak nie wyregulujesz. Skacze przy pomiarze ale 0,2 max.

    Zauważ jaki czas mały trwania wtrysku bardzo malutki 5,1 dla mnie za mały jak dla tego typu silnika diesla niech internauci poprawią mnie jak się mylę.

    Musisz to poprawić masz bloki pomiarowe do swojego silnika? No i podaj typ silnika oznaczenie?

    Zauważ jak ci obroty skaczą - Tak się zawsze działo w czasie regulacji?
    Dokładnie tak było jak pasek poluzowałem za bardzo.

    W/g mnie to trzeba obowiązkowo poprawić.
    Zacznij od regulacji konta synchronizacji i sprawdzać co się dzieje -czy się stabilizuje, zwracaj uwagę na kont trwania wtrysku.

    Dodano po 12 [minuty]:

    Zacznij od początku co jest w filtrze paliwa zajrzyj tam to nam dużo pomoże i da odpowiedzi na parę pytań?
    U wież mi -potem napiszę dlaczego tak się przy tym upieram -zrób to.
  • #21
    piter23b
    Level 10  
    Nie mam bloków pomiarowych.
    Oznaczenie silnika ATJ.
    Jak pisałem wcześniej jak naciągnę mocniej pasek to go słychać. Odgłos taki jakby o coś ocierał ( ale nie ociera :) tylko dźwięk taki wydaje).
    Rozrzad nowy SKF łącznie z pompą.
  • #22
    60jarek
    Level 25  
    Zrób co ci podpowiadam filtr paliwa -po woli wyeliminujemy usterkę.
    Musimy parę czynności wykonać potem napiszę dlaczego.

    Wyciągnij z niego paliwo do słoika czy butelki i opisz je.

    Filtr paliwa jak wkładasz to masz tam znaczniki przy składaniu na obudowie i uszczelki zależy od konstrukcji.
    Po włożeniu go ponownie zalej paliwem nim zakręcisz pokrywę filtra.
  • #23
    piter23b
    Level 10  
    Filtr paliwa wymienion, ale sprawdzałem jak pisałeś na początku, ale nie wylewałem paliwa z niego. Sprawdzałem czy wszystko szczelne czy się nie zapowietrza. I tak jak wyżej pisałem jak postawie auto w garażu to pali prawie wzorowo, a ja na dworze to lipa dziś mam auto w garażu, rano nagram Ci rozruch a jutro zostawię na zewnątrz itez nagram jest zimno będzie widać różnicę.
  • #24
    60jarek
    Level 25  
    Nie zajrzysz do filtra paliwa i nie opiszesz wyglądu koloru paliwa to nie mamy o czym gadać.

    Ja naprawiałem swój i właśnie ten element pominąłem, a to podstawa wszystkiego i od tego się zaczyna - ty przynajmniej wiesz po co to robisz, mi mówili zrób to, ja nie wiedziałem po co, a teraz wiem. Olewałem to, a to podstawowy błąd jaki dużo osób popełnia.

    Wyjeżdżam na kilka dni to ci napiszę co dalej.]
    Jeżeli paliwo jet brunatne lub ma brązowe kropki to znaczy że jest nadal nieszczelność na wtryskach lub pompie vacum.
    Możesz też mieć jeszcze zanieczyszczone paliwo z przed wymiany wtrysków
    -musisz je usunąć bo cały czas będzie problem przy regulacji.

    Jak czyste paliwo to robimy czyszczenie wtrysków.
    Następna czynność to kupujesz środek do czyszczenia wtrysków.
    Oraz przewód w ogrodniczym fi chyba 8mm. 20cm
    Wlewasz go do np słoika i zdejmujesz przewody z filtra paliwa te dwa idące od pompy vacum i umieszczasz je w słoiku ze środkiem czyszczącym wtryski.
    Pamiętaj gdzie który był.
    W miejsce zdjętych przewodów zakładasz ten przewód z ogrodniczego na wolne końcówki filtra paliwa.
    Co to daje a no to ze podczas wypalania pompka paliwa będzie pompować paliwo i by ci się wylało wszędzie , a tak wraca do zbiornika paliwa.
    Odpalasz auto i wypalasz cały środek ze słoika do czyszczenia wtrysków -tak auto na nim będzie chodzić jak na paliwie.
    (oczywiście te dwa przewody od pompy vacum w słoiku zanurzone).
    To ci z pól godziny zajmie.
    Po skończonej operacji czyszczenia pompowtrysków zakładasz z powrotem na miejsce dwa przewody czyli na filtr paliwa.
    Musisz wtryski w ten sposób przeczyścić po poprzedniej nieszczelności -tymi małymi kropkami oleju otworki pozapychane.

    I teraz jak pasek jest odpowiednio naprężony przystępujemy do regulacji konta wtrysku, ja bym tak kombinował żeby czas trwania wtrysku wynosił tyle co jest podane w moim opisie co do niego podałem link -poszukaj tam dokładnie pisze ile dla diesla.
    Dobra spadam na parę dni.
    .

    Dodano po 6 [minuty]:

    Może kto podeśle bloki pomiarowe do silnika ATJ?
    Pomóżcie Autorowi jak możecie.