Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

A4 b7 czujnik wału brak sygnalu

Filip456 04 Nov 2021 23:22 441 11
  • #1
    Filip456
    Level 3  
    Witam. Po generalnym remoncie silnika w a4b7 1.9tdi brb 116km auto nie odpala wszedł błąd czujnika wału zmieniłem na używany czujnik samochód odpalił ale sam umiał zgasnąć az w końcu nie pali zmieniłem czujnik na nowy wymieniłem komputer silnika bo się spalił wiąke od czujnika położenia wału dalem nową. Z pychu nie pali obroty widzi. Nie mam już pomysłów i siły do tego samochodu. Może ktoś miał taki przypadek lub pomysł co sprawdzić.
  • #2
    LightOfWinter
    Level 33  
    Filip456 wrote:
    samochód odpalił ale sam umiał zgasnąć


    Witam, opis który dałeś jest chaotyczny.
    Opisz dokładnie krok po kroku jakie modyfikacje robiłeś.
    Ten fragment który zacytowałem może świadczyć o rozbieganiu silnika, czyli silnik zamiast paliwa spala olej z miski olejowej. Co nie może się dobrze skończyć.
  • #3
    Filip456
    Level 3  
    Sam gasł na wolnych obrotach i wchodzi czujnik położenia wału stało się to po generalnym remoncie silnika teraz samochód niedoodpalenia i po skasowaniu błędów i po próbie odpalenia wchodzi ciągle błąd czujnika położenia wału brak sygnału zasilanie. wymieniłem dwa czujniki wiązkę i komputer ciągle to samo kręcę rozrusznikiem i po kilku sekundach widzi obroty 170obr na min na rozruszniku ale bierze je najprawdopodobniej z wałka rozrządu ponieważ z odpietym czujnikiem wału jest to samo
  • #4
    pe$$0s
    Level 11  
    Na początek tak jak błąd mówi do sprawdzenia masa zasilanie 5V do czujnika , wiązka do czujnika z tego co pamiętam ma być ekranowana a nie zwykłe kable , masy posprawdzaj możesz jeszcze ruszyć synchronizacje. Jak nie pomoże napisz dokładnie co robiłeś , wymieniałeś przy remoncie
  • #6
    koleś kit
    Level 39  
    Sygnał z wału/wałka. Oscyloskop i patrzeć. A nawet parametry w testerze. Tam nie ma żadnej filozofii. Chyba że były jakieś rzeźby typu przekładanie bloku ,wału ,kół rozrządu itp. Było tak czy nie?
  • #7
    Filip456
    Level 3  
    szymitsu21 wrote:
    Tam czujnik położenia wału jest z tyłu? A koronka jest nabita na wał ?
    koronka jest z wałem korbowym w srodku

    Dodano po 3 [minuty]:

    koleś kit wrote:
    Sygnał z wału/wałka. Oscyloskop i patrzeć. A nawet parametry w testerze. Tam nie ma żadnej filozofii. Chyba że były jakieś rzeźby typu przekładanie bloku ,wału ,kół rozrządu itp. Było tak czy nie?[/quo
    Rzeźby tam nie ma silnik rozbierałem cały wal blok koła rozrządu są z tego silnika. Po remoncie chodził normalnie ale przez 30min i potem zaczely się problemy
  • #8
    piachu1994
    Level 38  
    Filip456 wrote:
    Po remoncie chodził normalnie ale przez 30min i potem zaczely się problemy


    To nie będzie raczej wina czujnika położenia wału. W ogóle wziąłeś się trochę od "d*py" strony.
    Ale od początku:
    Czujnik położenia wału wywali błąd, jeśli silnik nie zapali po pewnym czasie kręcenia - w niektórych VAG to normalne.
    Następnie, wspomniałeś o diagnostyce - sprawdzałeś podczas kręcenia jakie DAWKI I KOREKTY WTRYSKIWACZY są? Na pewno też nie.
    Zacznij od układu paliwowego, sprawdź czy działa Tobie pompa paliwa w zbiorniku (kojarzy mi się, że taką powinieneś posiadać), następnie czy przewody paliwowe z filtra paliwa są odpowiednio podłączone do rurek pompy tandem.
    Potem musisz zobaczyć czy masz ciśnienie paliwa na pompowtryskach (sprawdzenie czy pompa tandem bije).
    Jeżeli powyższe elementy będą sprawne, to ściągnij pokrywę zaworów, i USTAW prawidłowo wtryski (mam na myśli odpowiedni nacisk popychaczy na pompki).
    O sprawdzeniu rozrządu dla pewności pisał nie będę, bo mam nadzieję że sprawdziłeś? Jeśli nie, to też do weryfikacji, a w szczególności dolne koło zębate rozrządu (na wale) czy go czasem nie ścięło.

    Nie ma bata, musi gadać.
  • #9
    Filip456
    Level 3  
    Rozrząd sprawdzony pompka podaje pierwsze co to sprawdziłem to. Jak chodzi na plaku to nie pokazuje korekt na pompowtryskach. Przewody na pewno niezamienione dźwigienki wyregulowalem przy składaniu. Uważam że to będzie usterka elektryczna ponieważ po remoncie chodził silnik normalnie i po niedługim czasie umiał sam zgasnąć az w końcu rzucił palenie
  • #10
    andexp
    Level 20  
    Jesteś pewien że ten silnik BRB ma kolo impulsowe czujnika wału zintegrowane z wałem w skrzyni korbowej ? Wg. ETKI jest tam czujnik wału zintegrowany z uszczelniaczem wału.
    Czy był wymieniany blok silnika ?
  • #11
    krzychu001
    Level 16  
    andexp wrote:
    Jesteś pewien że ten silnik BRB ma kolo impulsowe czujnika wału zintegrowane z wałem w skrzyni korbowej ? Wg. ETKI jest tam czujnik wału zintegrowany z uszczelniaczem wału.
    Czy był wymieniany blok silnika ?




    Możliwy zły montaż.
  • #12
    Filip456
    Level 3  
    Robiłem generalny remont to widziałem a na bloku wyryte brb a nawet jak by było na uszczelniaczu to nie pierwszy raz to robilem