Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Subaru Justy G3X III - Silnik czasami nie odpala.

DarkMark 05 Nov 2021 19:14 714 19
  • #1
    DarkMark
    Level 9  
    Witam i pozdrawiam wszystkich.
    Mój problem dotyczy auta, które jest bratem bliżniakiem Suzki Ignis II 4x4. Silnik 1,3 benzyna/LPG rocznik 2004.
    W ostatnim czasie auto gasło w trakcie jazdy i szarpało. Po podłączeniu pod komputer pokazało błąd: "Wypadanie zapłonu". Po tej diagnozie zostały więc wymienione świece, czujnik wału korbowego i wałka rozrządu. Silnik już pracował prawidłowo. Jednak tydzień po tym pojawił się kolejny problem, tym razem z rozruchem. Rozrusznik kręcił, ale silnik jakby dostawał iskrę nie w tym momencie co trzeba i czasem odpalił i ledwo chodził na wolnych obrotach, po czym po dodaniu gazu gasł.
    Po kilkukrotnych próbach udaje się go jednak odpalić, jak się go parę razy pokręci jednocześnie pompując pedałem gazu, wszystko wraca do normy a silnik pracuje wzorowo. Po jakimś czasie, raz przy następnym odpalaniu a kiedy indziej dopiero po tygodniu znowu robi to samo. Dzisiaj byłem z nim znowu na diagnostyce komputerowej i tym razem błędy to: Zbyt uboga mieszanka i Niewystarczająca praca katalizatora. ( chyba tak to było , ale może coś pokręciłem).
    Dodam,że jak silnik ma problem z odpaleniem to jak się go zostawi na jakiś czas np. 20 min to potem odpala za pierwszym razem.
    Mój mechanik nie był w stanie niestety wymyślić nic sensownego więc szukam pomocy tutaj. Może ktoś miał podobne problemy? Będę wdzięczny za rzeczowe porady.
  • #2
    WerridC9
    Level 4  
    Cześć

    świece wymienione ale cewki zapłonowe zostawione stare ? warto je sprawdzić...
  • #3
    Frankie1984
    Level 15  
    Nie pamietam jak skonstruowany jest suzuki 1.3
    Ale japonczyki mialy problem z aparatami zaplonowymi. Np. Almera itp motory tam wsadzane. Probowal bym podmienic aparat zaplonowy.
    Tylko ze jak mowisz ze ma czujnik walka to troche mi nie pasuje do tej konstrukcji ktora pamietam z czujnikiem halla w aparacie. Zrob zdjecie aparatu albo podaj vin to cos sie wymysli.
    Pozdrawiam.
  • #4
    DarkMark
    Level 9  
    WerridC9 wrote:
    Cześć

    świece wymienione ale cewki zapłonowe zostawione stare ? warto je sprawdzić...


    Jedna z cewek była wymieniana, reszta nie stwarza podstaw do wymiany, działają prawidłowo.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Frankie1984 wrote:
    Nie pamietam jak skonstruowany jest suzuki 1.3
    Ale japonczyki mialy problem z aparatami zaplonowymi. Np. Almera itp motory tam wsadzane. Probowal bym podmienic aparat zaplonowy.
    Tylko ze jak mowisz ze ma czujnik walka to troche mi nie pasuje do tej konstrukcji ktora pamietam z czujnikiem halla w aparacie. Zrob zdjecie aparatu albo podaj vin to cos sie wymysli.
    Pozdrawiam.


    W tych autach już się nie stosowało aparatów zapłonowych.
    VIN: TSMNHY51S00144886
  • #5
    WerridC9
    Level 4  
    Czy są ślady po gościach ? pogryzione wężyki ,sierść ? ja bym uderzał dalej w stronę cewek i instalacji. Miałem podobny problem ale w innym aucie. właśnie przez instalacje.
  • #6
    DarkMark
    Level 9  
    WerridC9 wrote:
    Czy są ślady po gościach ? pogryzione wężyki ,sierść ? ja bym uderzał dalej w stronę cewek i instalacji. Miałem podobny problem ale w innym aucie. właśnie przez instalacje.


    Nie stwierdziłem żadnych obcych śladów, wszystko wygląda z góry dobrze.
  • #7
    Frankie1984
    Level 15  
    A czujnik temperatury dziala prawidlowo ?
  • #8
    DarkMark
    Level 9  
    Frankie1984 wrote:
    A czujnik temperatury dziala prawidlowo ?


    Nie zdradza żadnych objawów uszkodzenia. Był wymieniony profilaktycznie przy okazji wymiany płynu chłodniczego jakieś 30 tys. km temu.
  • #9
    DarkMark
    Level 9  
    Zauważyłem że problemy z odpalaniem są zawsze jak silnik jest rozgrzany. Nie pamiętam żeby auto nie odpaliło mi na zimnym.

    Zastanawiam się czy przyczyną nie jest może uszkodzona/zużyta sonda lambda, która
    wysyła fałszywy sygnał o jakości mieszanki do silnika kiedy jest rozgrzana,a jak jest zimna nie wysyła żadnego i wtedy silnik odpala prawidłowo.
  • #10
    michal_rybka
    Level 33  
    sonda lambda nie jest brana pod uwagę przy rozruchu

    ja tam stawiam na chiński czujnik położenia wału/wałka - jeśli założyłeś zamiennik to one potrafią bardzo szybko umrzeć a nawet od razu nie działać
  • #11
    DarkMark
    Level 9  
    Wczoraj kolejna wizyta u mechanika i wykazało błędy te same na komputerze (zbyt uboga mieszanka etc.). Zanim wymienię jeszcze raz którykolwiek z czujników podjadę jeszcze na serwis LPG. Wszystko wskazuje na to że może być coś nie tak z instalacją gazową. Ma wprawdzie przejechane niewiele bo około 20 000 km, ale warto sprawdzić czy coś tam nie rypło. Dzisiaj postaram się zajechać do gazownika i dam znać jak się coś wyjaśni.
  • #12
    Frankie1984
    Level 15  
    Szkoda ze nie napisales ze auto ma lpg. Moze tak byc ze wtryskiwacze nie trzymaja i puszczaja gaz do komory spalania. Tez bedzie to mialo takie objawy jak piszesz. Zakrec butle zaworem, i wypal gaz z instalacji. Pojezdzij tak kilka dni i bedziesz widzial.
  • #13
    DarkMark
    Level 9  
    "Szkoda ze nie napisales ze auto ma lpg"
    Napisałem na samym początku mojego wątku...

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jestem właśnie na etapie wypalania gazu do zera.
  • #14
    DarkMark
    Level 9  
    Gaz wypalony. Auto jeździ już tylko na benzynie, ale niestety problem z odpalaniem ciągle ten sam, zimny odpala za pierwszym razem i bez problemu. Rozgrzany ma problem z odpaleniem i jak się go nie przegazuje to sam nie zaskoczy ale wystarczy go zostawić na 20 minut żeby przestygł i wtedy znowu pali normalnie.
    Teraz myślę czy nie jest winny czujnik temperatury powietrza dolotowego.
  • #15
    DarkMark
    Level 9  
    Czujnik zamówiony, w sobotę go wymienię i dam znać czy nastąpiła poprawa.
  • #16
    DarkMark
    Level 9  
    Czujnik powietrza wymieniony,niestety problem pozostał,silnik dalej czasem nie chce odpalić jak jest ciepły. Jeszcze wymienię przepływomierz i się okaże co to dało. Więcej czujników w tym silniku już chyba nie ma.
  • #17
    DarkMark
    Level 9  
    Wymieniłem przepływomierz,ale problem pozostał. Auto odpala trochę mniej problematycznie,ale trzeba mu dodawać gazu bo bez tego nie chce zaskoczyć albo od razu gaśnie po pierwszym zapłonie. Jak jest zimny to pali jak z fabryki. Nie mam już pomysłów.
    Pozostaje mi tylko czekać na urlop i odstawić go do mechanika,niech duma nad nim.
  • #18
    Frankie1984
    Level 15  
    A rozrzad dobrze jest ustawiony ?
  • #19
    DarkMark
    Level 9  
    Wymieniłem przepływomierz,ale problem pozostał. Auto odpala trochę mniej problematycznie,ale trzeba mu dodawać gazu bo bez tego nie chce zaskoczyć albo od razu gaśnie po pierwszym zapłonie. Jak jest zimny to pali jak z fabryki. Nie mam już pomysłów.
    Pozostaje mi tylko czekać na urlop i odstawić go do mechanika,niech duma nad nim.
  • #20
    DarkMark
    Level 9  
    Po kilku tygodniach od wymiany wszystkich czujników żona jeździ cały czas autem i mówi że nie ma problemu. Wszystko wskazuje więc na to że był wadliwy któryś z czujników.