Witam.
Pomagam znajomemu przerobić dostawczka na kampera. Mamy taki problem. Chcemy żeby akumulaor w części kamperowej mógł być ładowany z alternatora (gdy jest pochmurno i solary nie ładują). Z klem akumulatora samochodowego (Iveco Daily, alternator ponoć 90A) podłączyłem równolegle akumulatory kamperowe 2x110Ah. Na przewodzie dodatnim (16mm2 lub 25mm2 nie pamiętam w tej chwili) dałem bezpiecznik 40A i separator akumulatorów taki jak w linku poniżej.
https://allegro.pl/oferta/separator-ladowania-izolator-akumulatora-12v-140a-10698922639?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24
Problem polega na tym, że gdy akumulatory kamperowe zostaną zużyte do np. 12,3V to gdy zapalamy silnik żeby podładować je z alternatora to bezpiecznik 40A wyrzuca po 2-5s.
Pytanie, jak ograniczyć prąd którym są ładowane akumulatory?
Czytałem, że powinny być ładowane prądem ok 1/10 pojemności a tutaj wali prąd ponad 40 A.
Dodam, że przewód dodatni między akumulatorami ma ok 2-2,5m długości.
Pomagam znajomemu przerobić dostawczka na kampera. Mamy taki problem. Chcemy żeby akumulaor w części kamperowej mógł być ładowany z alternatora (gdy jest pochmurno i solary nie ładują). Z klem akumulatora samochodowego (Iveco Daily, alternator ponoć 90A) podłączyłem równolegle akumulatory kamperowe 2x110Ah. Na przewodzie dodatnim (16mm2 lub 25mm2 nie pamiętam w tej chwili) dałem bezpiecznik 40A i separator akumulatorów taki jak w linku poniżej.
https://allegro.pl/oferta/separator-ladowania-izolator-akumulatora-12v-140a-10698922639?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24
Problem polega na tym, że gdy akumulatory kamperowe zostaną zużyte do np. 12,3V to gdy zapalamy silnik żeby podładować je z alternatora to bezpiecznik 40A wyrzuca po 2-5s.
Pytanie, jak ograniczyć prąd którym są ładowane akumulatory?
Czytałem, że powinny być ładowane prądem ok 1/10 pojemności a tutaj wali prąd ponad 40 A.
Dodam, że przewód dodatni między akumulatorami ma ok 2-2,5m długości.