Witam wszystkich, od wczoraj mam problem ponieważ temperatura w mojej Corsie B (kod silnika X14SZ) dochodzi a nawet przekracza 100 stopni. Zauważyłem że nie włącza się wiatrak w chłodnicy (zazwyczaj załączał się przy 95 stopniach).
- Płyn chłodniczy jest, ubywa go tylko troszkę.
- Nie ma oczek oleju w płynie / na bagnecie czysty olej.
- Pod korkiem wlewu oleju lekka maź (ale auto codziennie robi trasę 5km w jedną stronę, nic dłużej)
- Przy nagrzaniu powyżej 95 stopni zaczyna być słychać bulgotanie w układzie i jakby otworzył korek to wywali płyn
- A'propo płynu w zbiorniczku, poziom zaczyna wzrastać gdy dochodzi do 100 stopni.
- Więcej niż 100 stopni nie przekraczałem dla bezpieczeństwa, chłodzenie podczas jazdy i z włączonym grzaniem z silnika do wewnątrz auta nie pomaga zbić temperatury.
Wrzucę wideo z dzisiejszego poranka gdy sprawdzałem po raz trzeci (to sytuacja po 20 min chodzenia silnika):
youtu.be/GpheMk0FeXE
Po 20 min lewy wąż od chłodnicy gorący po stopniowym wzroście temperatury, chłodnica zimna całą, wąż po prawej od chłodnicy ciągle zimny
Odpiąłem wtyczkę od silniczka wentylatora próbując sprawdzić na krótko:
youtu.be/upZGNgGlmjU
[img-0]

Jeden pin przy styknięciu iskrzy, drugi brak reakcji.
Ma ktoś jakiś pomysł?
Sprawdzenie na krótko aku-silniczek wentylatora by coś podpowiedziało?
Nie znam się więc proszę bez szydery - liczę na rady jak zdiagnozować usterkę.
- Płyn chłodniczy jest, ubywa go tylko troszkę.
- Nie ma oczek oleju w płynie / na bagnecie czysty olej.
- Pod korkiem wlewu oleju lekka maź (ale auto codziennie robi trasę 5km w jedną stronę, nic dłużej)
- Przy nagrzaniu powyżej 95 stopni zaczyna być słychać bulgotanie w układzie i jakby otworzył korek to wywali płyn
- A'propo płynu w zbiorniczku, poziom zaczyna wzrastać gdy dochodzi do 100 stopni.
- Więcej niż 100 stopni nie przekraczałem dla bezpieczeństwa, chłodzenie podczas jazdy i z włączonym grzaniem z silnika do wewnątrz auta nie pomaga zbić temperatury.
Wrzucę wideo z dzisiejszego poranka gdy sprawdzałem po raz trzeci (to sytuacja po 20 min chodzenia silnika):
youtu.be/GpheMk0FeXE

Po 20 min lewy wąż od chłodnicy gorący po stopniowym wzroście temperatury, chłodnica zimna całą, wąż po prawej od chłodnicy ciągle zimny
Odpiąłem wtyczkę od silniczka wentylatora próbując sprawdzić na krótko:
youtu.be/upZGNgGlmjU
[img-0]


Jeden pin przy styknięciu iskrzy, drugi brak reakcji.
Ma ktoś jakiś pomysł?
Sprawdzenie na krótko aku-silniczek wentylatora by coś podpowiedziało?
Nie znam się więc proszę bez szydery - liczę na rady jak zdiagnozować usterkę.