Mam zagadkę z VW Crafterem 2.5TDI BJL 136KM 2006
Auto zachowuje się w następujący sposób;
Przy pełnym obciążeniu (czyli pedał gazu na 100% lub blisko 100) no i jak jedzie na pusto to minimum 3 bieg. Rozpędza się normalnie, gdy dojdzie do 3500-4000 obr/min mimo wciśniętego gazu w podłogę auto zwalnia tak jak by dawka paliwa została natychmiast zredukowana prawie do zera. Gdy podczas tego zwalniania puści się pedał gazu na 2-3 sekundy i ponownie wciśnie auto znowu normalnie przyspiesza do granicy tych 3500-4000obr/min. Natomiast gdy pedału gazu się nie odpuści i trzyma się go dalej w podłodze auto zwalnia do prędkości obrotowej około 2000obr/min i zaczyna mrugać spirala od świec żarowych i ECU przechodzi w tryb awaryjny wyrzucając błąd P0299 ( przekroczona wartość min. ciśnienia doładowania, czyli za niskie doładowanie) innych błędów nie pokazuje.
Crafter ma wyłączony egr i usunięty dpf. i tak jeździł bezproblemowo około roku czasu od zakupu.
Przez powyższą niesprawność w przeciągu paru miesięcy zostały wymienione następujące części:
-regenerowana turbosprężarka z nowym elektrozaworkiem podciśnienia N75
- nowy regulator i nowy czujnik ciśnienia na listwie paliwowej
- nowe wtryskiwacze i zregenerowana pompa CR z zaworem wydatku paliwa
Pompka w zbiorniku generuje ciśnienie statyczne 0,5bara.
Auto praktycznie nie dymi ani na czarno ani na niebiesko.
Wymiana wtryskiwaczy i pompy cr spowodowała to, że opisywane odcięcie mocy
występuje teraz już przy 2500-3000obr/min
Wstawiam logi zrobione po wymianie tych wszystkich części:
Ciśnienie CR
log 2
log 3
Z tych logów wyraźnie wychodzi że podczas tego gdy pedał przyspieszenia jest wciśnięty wynikowa dawka paliwa jest na około 50mg/skok a mimo to silnik zwalnia a ciśnienie na listwie wzrasta ponad wartość wymaganą.
Próbowałem też zrobić pomiar prądu oscyloskopem pracy wtryskiwacza w czasie jazdy gdy odcina. Trudno było to uchwycić, ale z tego co udało się zaobserwować wysterowanie wtryskiwaczy jest a mimo to obroty gwałtownie spadają.
Auto zachowuje się w następujący sposób;
Przy pełnym obciążeniu (czyli pedał gazu na 100% lub blisko 100) no i jak jedzie na pusto to minimum 3 bieg. Rozpędza się normalnie, gdy dojdzie do 3500-4000 obr/min mimo wciśniętego gazu w podłogę auto zwalnia tak jak by dawka paliwa została natychmiast zredukowana prawie do zera. Gdy podczas tego zwalniania puści się pedał gazu na 2-3 sekundy i ponownie wciśnie auto znowu normalnie przyspiesza do granicy tych 3500-4000obr/min. Natomiast gdy pedału gazu się nie odpuści i trzyma się go dalej w podłodze auto zwalnia do prędkości obrotowej około 2000obr/min i zaczyna mrugać spirala od świec żarowych i ECU przechodzi w tryb awaryjny wyrzucając błąd P0299 ( przekroczona wartość min. ciśnienia doładowania, czyli za niskie doładowanie) innych błędów nie pokazuje.
Crafter ma wyłączony egr i usunięty dpf. i tak jeździł bezproblemowo około roku czasu od zakupu.
Przez powyższą niesprawność w przeciągu paru miesięcy zostały wymienione następujące części:
-regenerowana turbosprężarka z nowym elektrozaworkiem podciśnienia N75
- nowy regulator i nowy czujnik ciśnienia na listwie paliwowej
- nowe wtryskiwacze i zregenerowana pompa CR z zaworem wydatku paliwa
Pompka w zbiorniku generuje ciśnienie statyczne 0,5bara.
Auto praktycznie nie dymi ani na czarno ani na niebiesko.
Wymiana wtryskiwaczy i pompy cr spowodowała to, że opisywane odcięcie mocy
występuje teraz już przy 2500-3000obr/min
Wstawiam logi zrobione po wymianie tych wszystkich części:
Ciśnienie CR
log 2
log 3
Z tych logów wyraźnie wychodzi że podczas tego gdy pedał przyspieszenia jest wciśnięty wynikowa dawka paliwa jest na około 50mg/skok a mimo to silnik zwalnia a ciśnienie na listwie wzrasta ponad wartość wymaganą.
Próbowałem też zrobić pomiar prądu oscyloskopem pracy wtryskiwacza w czasie jazdy gdy odcina. Trudno było to uchwycić, ale z tego co udało się zaobserwować wysterowanie wtryskiwaczy jest a mimo to obroty gwałtownie spadają.