Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda GTX390 - po 20 min. pracy świeży olej zmienia się w mleko.

nodeb3 12 Nov 2021 14:21 414 13
  • #1
    nodeb3
    Level 12  
    Witam.
    Mam problem z agregatem HONDA/FOGO FH9000 z silnikiem Hondy GTX390. Problem jest następujący:
    Agregat przestał odpalać po 12 h pracy na deszczu. Sprawdziłem olej - olej wyglądał jak kawa z mlekiem. Spuściłem olej i wlałem nowy 10W40. Agregat odpalił, po 10 minutach zaczął się dusić i nierówno pracować (jakby brakowało mu paliwa). Musiałem go trzymać na ssaniu aby nie zgasł. Po kolejnych 10 minutach zgasł i już nie odpalił. Sprawdziłem olej i znowu jak mleko. Spuściłem olej, wlałem nowy ten sam Hecht 10W40. Agregat od razu odpalił i pracował 15-20 minut po czym znowu zaczął nierówno pracować, dusić się itp. Znowu dałem ssanie aby nie zgasł po kolejnych 10 minutach znowu zgasł. Olej znowu jak mleko - o co chodzi?
    Dlaczego silnik chłodzony powietrzem zmienia olej w mleko?
    Nikt nie potrafi mi pomóc.
    Załączam zdjęcie.

    Honda GTX390 - po 20 min. pracy świeży olej zmienia się w mleko. Honda GTX390 - po 20 min. pracy świeży olej zmienia się w mleko.
  • Helpful post
    #2
    andrzej20001
    Level 43  
    Wlała sie kiedyś woda pewnie i trzeba by wypłukać ten silnik.
  • Helpful post
    #3
    gps79
    Level 31  
    Olej miesza się z wodą i powstaje "mleko". Nadal woda przedostaje się do oleju.
  • Helpful post
    #4
    andrzej20001
    Level 43  
    Silnik chłodzony powietrzem. Zakładam że agregat dostał deszczu itp.
  • #5
    nodeb3
    Level 12  
    Dziękuję za szybkie odpowiedzi. Tak, na pewno od deszczu, bo zanim to się zaczęło pracował przez całą noc w deszczu. Tylko, że już 3 razy spuszczałem olej i lałem świeży i dalej jest ta woda, więc jak się jej pozbyć? Wymieniać olej do skutku?
  • #6
    kokapetyl
    Level 43  
    andrzej20001 wrote:
    Zakładam że agregat dostał deszczu

    Nie ma co zakładać, bo autor o tym wspomina w #1.
  • #7
    andrzej20001
    Level 43  
    nodeb3 wrote:
    Wymieniać olej do skutku?
    No trzeba. Można wlać płukankę np. Amtra, olej do płukania najtańszy na parę minut pracy. No i dorobić mu "parasol" na okoliczność deszczu.
  • #8
    nodeb3
    Level 12  
    A może próbować opalarką, wdmuchując mu gorące powietrze po wcześniejszym spuszczeniu oleju? Czy głupi pomysł?
  • #9
    gps79
    Level 31  
    Przepłukałbym "dół" silnika czymś, co wchłania wodę (np. alkohol izopropylowy) i sprawdziłbym wszystkie miejsca, którędy mogła się dostać woda:
    Pod pokrywą zaworów, odma, filtr powietrza). W końcu jakoś ta woda musiała się tam dostać, a może i jakiś zapas wody jeszcze czeka.
    Wody z "mleka" raczej nie odparujesz opalarką.
  • #10
    ociz
    Moderator of Cars
    Jedyne miejsce gdzie w tych silnikach dostaje się woda z opadów to zbiornik paliwa.
  • #11
    nodeb3
    Level 12  
    No i to by miało sens, bo wymieniłem zbiornik ze standardowego 6,2L na 25L i od tego sie zaczely problemy.
  • #12
    Ture11
    Level 38  
    Ja bym sprawdził, czy w filtrze powietrza nie ma błota - jest to gąbka, jest eksponowana na deszcz + podczas pracy pobiera wilgotne powietrze, no i ma kontakt z olejem (poprzez rurkę między pokrywą zaworów a filtrem powietrza).
  • #14
    nodeb3
    Level 12  
    Generalnie agregat już działa ale mam wrażenie, że po tej akcji stracił jakby generowaną moc. Przy stosunkowo niedużym obciążeniu gaśnie. Bez obciążenia pracuje ok.