Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Producenci samochodów zbierają żniwa niedoboru układów scalonych

ghost666 13 Nov 2021 11:04 954 0
  • Producenci samochodów zbierają żniwa niedoboru układów scalonych
    Pomimo optymistycznych przewidywań, że producenci samochodów najgorsze niedobory półprzewodników mają już za sobą, źródła bliższe łańcuchowi dostaw tych technologii utrzymują, że sytuacja jeszcze się pogorszy, zanim się - finalnie - poprawi. Konsultant branżowy z firmy Semiconductor Intelligence zbagatelizował twierdzenia przemysłu motoryzacyjnego dotyczące drugiego kwartału jakoby reprezentującego najniższy poziom dostaw układów scalonych. Powołując się na rosnącą listę cięć w produkcji samochodów wynikających z dalszego niedoboru chipów, śledzący rynek w ostatnich tygodniach analityk odpowiedział, że "niedobór półprzewodników do zastosowań motoryzacyjnych nadal się pogłębia". Wskazał przy tym na cięcia produkcyjne w fabrykach Forda, GM, Hyundaia, Toyoty, połączonej grupie Fiat-Chrysler-Peugeot o nazwie Stellantis i Volkswagenie. Jedyną dobrą wiadomością była niedawna prognoza Daimler AG, zgodnie z którą dostawy półprzewodników ulegną poprawie w czwartym kwartale tego roku. Mimo to utrzymujące się niedobory spowalniają produkcję planowaną na przyszły rok, a ożywienia nie oczekuje się do 2023 roku.

    Producenci samochodów są "głównie winni niedoborów półprzewodników, ponieważ drastycznie ograniczyli produkcję i zamówienia na półprzewodniki, podczas gdy inne zastosowania półprzewodników były względnie stabilne lub rosły" oświadczył Semiconductor Intelligence we wrześniowym raporcie badawczym. "Kolejnym czynnikiem przyczyniającym się do tego było stosowanie przez producentów samochodów systemów zarządzania zapasami i ich dostawami na czas… zaprojektowane są one w celu zmniejszenia zapasów części przez producentów samochodów poprzez współpracę z dostawcami w celu dostarczania części dokładnie w takim terminie, jak są one potrzebne do produkcji" dodał.

    Sprawę jeszcze bardziej komplikuje fakt, że producenci samochodów wymagają dużych ilości elementów przez dłuższy czas, ponieważ wprowadzają nowe modele wypełnione elektroniką. Obecnie wielu producentów konkuruje z producentami smartfonów i komputerów PC o ograniczoną ilość chipów wprowadzanych na rynek. Spowolniona przez pandemię produkcja układów scalonych w Azji wraz z innymi wąskimi gardłami w łańcuchu dostaw pogłębiło niedobór urządzeń takich jak mikrokontrolery, zmuszając producentów samochodów do ograniczenia produkcji w dającej się przewidzieć przyszłości.



    Tesla, która próbowała rozwiązać problem niedoboru chipów za pomocą przeprojektowanych mikrokontrolerów i korzystania z alternatywnych dostawców, przyznała, że ​​również ma problemy z obniżeniem kosztów pojazdów elektrycznych w obliczu niedoboru chipów. "Widzimy znaczną presję kosztową w naszym łańcuchu dostaw" zauważył dyrektor generalny Tesli Elon Musk podczas ostatniego dorocznego spotkania udziałowców. "Musieliśmy więc, przynajmniej tymczasowo, podnieść ceny pojazdów, ale mamy nadzieję, że z czasem uda nam się je obniżyć i uczynić je bardziej przystępnymi".

    Na początku tego roku analitycy z IHS Markit prognozowali, że dostawy mikrokontrolerów dogonią popyt producentów w trzecim kwartale tego roku, "ale być może nie uzupełnią utraconego popytu z pierwszej połowy 2021 roku". Dodali oni, że dostawy mikrokontrolerów mogą dogonić popyt z pierwszej połowy do końca tego roku, oferując producentom samochodów i innym integratorom wykorzystującym mikrokontrolery przynajmniej iskierkę nadziei, że najgorszy z problemów związanych z niedoborem układów scalonych na rynku może uda się wyeliminować...

    Problemy łańcucha dostaw oferuje bolesne lekcje dla producentów samochodów, którzy, jak zgadzają się analitycy, nie mogą winić nikogo poza sobą. "W dłuższej perspektywie przemysł motoryzacyjny musi nadać zapewnieniu ciągłości dostaw równie wysoki priorytet, jak oszczędności kosztów, aby zachęcić łańcuch dostaw do większej różnorodności" powiedział Phil Amsrud, analityk ds. łańcucha dostaw i technologii w branży motoryzacyjnej w IHS Markit. "Przejście na bardziej zaawansowane węzły procesowe sprawia, że ​​branża jest jeszcze bardziej podatna na ograniczoną liczbę opcji produkcyjnych" dodał.

    Źródło: https://www.eetimes.com/car-makers-reap-whats-sewn-during-chip-shortage/

    Cool? Ranking DIY
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
    About Author
    ghost666
    Translator, editor
    Offline 
    Fizyk z wykształcenia. Po zrobieniu doktoratu i dwóch latach pracy na uczelni, przeszedł do sektora prywatnego, gdzie zajmuje się projektowaniem urządzeń elektronicznych i programowaniem. Od 2003 roku na forum Elektroda.pl, od 2008 roku członek zespołu redakcyjnego.
    ghost666 wrote 10678 posts with rating 9001, helped 157 times. Live in city Warszawa. Been with us since 2003 year.