Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford focus mk3 - Schemat elektryczny sondy lambda.

bossmax 14 Nov 2021 11:00 687 6
IGE-XAO
  • #1
    bossmax
    Level 14  
    Witam. Mam problem z sondą lambda w fordzie focus mk3. Rok autka 2013 silnik 1.0 ecoboost. Wywala wciąż błąd pierwszej sondy lambda. Świeci się check. Po skasowaniu błędu i odpaleniu auta błąd powraca. Przez 1000 km był spokój ponieważ wyciągnąłem komputer i przeczyściłem wszystkie styki na wtyczce. Teraz błąd powraca. Sonda jest na 100 procent dobra. Były podmieniane na nowe orginalne Boscha. Przewody również są ok. Potrzebuję schematu lub porady pod które piny w komputerze jest podłączona ta sonda. Przypuszczam że są tam zimne luty i stąd te problemy. Auto nie pali więcej, pracuje ok. Ale ta kontrolka strasznie mnie irytuje a nie chodzi tu o jej wykręcenie czy zaklejenie. Jest problem to trzeba go rozwiązać. Spalanie w mieście 7,5 litra w trasie 6.8litra.
  • IGE-XAO
  • #2
    klm787
    Level 29  
    Mam podobny problem, tylko że nie w fokusie a w mondeo mk3 i u mnie odczyt z kompa informuje o problemie z zaworem egr
    Też czyściłem. Błąd kasowałem. Też mnie irytowało, że kontrolka check zapala się po skasowaniu.
    Też silnik pracuje ok
    No cóż w tym momencie "odpuściłem" sobie.
    No, ale faktycznie z początku kontrolka check bardzo mnie irytowała.
    Ford focus mk3 - Schemat elektryczny sondy lambda. Ford focus mk3 - Schemat elektryczny sondy lambda. A teraz sobie świeci.
    sorry za mało konkretne wsparcie, lecz poza konkretnym "psychiczne" też się przyda.
  • IGE-XAO
  • #3
    bossmax
    Level 14  
    Kiedyś ze szwagrem w jego mondeo też był ten błąd co u Pana. Okazało się że oba nowe EGR w podróbce po wymianie nie dawały poprawy bo były od nowości zepsute. Towar zareklamowany. Trzecie podejście i zakup oryginału był strzałem w dziesiątkę. Błędu już nie wywala.
  • #4
    koleś kit
    Level 39  
    Jak byście podali numery błędów i ich opis to by można było cokolwiek myśleć. A na razie to level -0
  • #5
    bossmax
    Level 14  
    Błąd P0030. Błąd obwodu podgrzewania grzałki. Bank pierwszy.
  • #6
    koleś kit
    Level 39  
    A sondę masz szerokopasmową czy zwykła? Trzeba by sprawdzić zasilanie grzałki to raz i sterowanie pwm raczej tam będzie. Myśle że można to wykonać zarówką. NIestety nie mam schematu do tego wozu choć byłem pewien że mam.
  • #7
    bossmax
    Level 14  
    Sonda jest szerokopasmowa. Pięcio przewodowa. Przewody szary, czarny, biały, żółty i czerwony. Żeby sprawdzić cały odcinek przewodów od sondy do sterownika silnika potrzebny jest schemat do których pinów dochodzi. Nie wiem nawet które kolory przewodów to grzałka. Dzisiaj zauważyłem że jeśli przekręcę stacyjkę w pierwszą pozycję, poczekam 5 sekund i odpalę auto, bo błąd się nie pojawia. Natomiast gdy odpalę auto od razu bez czekania wywala błąd. Wygląda na to, że napięcie na grzałce pokazuje się za późno i dlatego wyskakuje check. Czy to możliwe? Próba zrobiona po 5 razy na szybko i 5 razy z opóźnieniem 5 sek. Za każdym szybkim odpaleniem wyświetlał błąd.

    Dodano po 39 [minuty]:

    Czy to możliwe by soft sterownika się posypał?