Witam wszystkich.
Mam problem z kluczykiem w hondzie CRV I z 97 roku. Grot zużył się mechanicznie i występuje problem z przekręceniem stacyjki.
Posiadam jeszcze dwa kluczyki, zapasowy czarny i serwisowy czerwony, które otrzymałem przy zakupie samochodu(komis). Obydwa pasują do drzwi i stacyjki. Zapasowy czarny kluczyk bez problemu przekręca stacyjkę, zapalają się kontrolki ale nie uruchamia silnika (nic się nie dzieje). Mruga zielona kontrolka kluczyka, czyli nie odblokowuje immobilajzera. W internecie znalazłem informację, że przy pomocy kluczyka serwisowego, czerwonego można skasować aktualne czarne kluczyki na wypadek zgubienia aktywnych. W kilku wątkach pojawiła się informacja, że pozwala on również aktywować te skasowane(po znalezieniu) oraz adaptować nowe. Niestety pomimo pozytywnego rozwiązania problemu nikt nie zamieścił procedury adaptacji. Temat jest traktowany jak tajemnica. Na obcojęzycznym forum znalazłem dokładną informację kodowania kluczyków w starszych rocznikach hond Accord, Prelude, CRV.
PROCEDURA PROGRAMOWANIA KLUCZYKA HONDA PRZEZ MASTER KEY:
1. Włóż klucz główny (czerwony) do stacyjki i włącz zapłon.
Zaświeci się zielona kontrolka klucza na desce rozdzielczej.
2. Po zgaśnięciu kontrolki wyciągnij klucz główny (czerwony).
Po wyjęciu klucza głównego (czerwony) kontrolka zacznie migać.
3. W ciągu 10 sekund włóż działający kluczyk (czarny) do stacyjki i włącz zapłon.
Kontrolka przestanie migać po około 2 sekundach i będzie świecić na stałe.
4. Wyjmij klucz roboczy (czarny).
Kontrolka ponownie zacznie migać.
5. W ciągu 10 sekund włóż klucz (czarny) do zaprogramowania w stacyjce. Włącz zapłon.
Następnie, gdy tylko kontrolka przestanie migać i będzie świeciła w sposób ciągły, wyciągnij klucz.
Jeśli potrzebujesz zaprogramować kilka kluczy, powtórz procedurę dla wszystkich kluczy, które chcesz zarejestrować.
6. W ciągu 10 sekund po zaprogramowaniu ostatniego kluczyka włóż kluczyk główny (czerwony) do stacyjki i włącz zapłon.
Zielony kluczyk przestanie migać (pozostanie włączony) przez około 2 sekundy, a następnie zgaśnie.
7. Wyjmij klucz główny (czerwony) z zamka.
Zielona kontrolka zamiga powoli kilka razy, a następnie zgaśnie. Oznacza to pomyślne zakończenie programowania.
Uwaga: Ta procedura wymaga co najmniej jednego KLUCZYKA STANDART (czarny) oprócz KLUCZA MASTER (czerwony).
Oznacza to, że jeśli oba kluczyki dostarczone wraz z maszyną się zgubią, to zaprogramowanie nowych kluczyków do systemu jest niemożliwe.
Mam wielką prośbę do osób, które w taki sposób kodowały kluczyki w hondzie, o potwierdzenie działania tej procedury lub wskazanie innej sprawdzonej.
Pozdrawiam.
Mam problem z kluczykiem w hondzie CRV I z 97 roku. Grot zużył się mechanicznie i występuje problem z przekręceniem stacyjki.
Posiadam jeszcze dwa kluczyki, zapasowy czarny i serwisowy czerwony, które otrzymałem przy zakupie samochodu(komis). Obydwa pasują do drzwi i stacyjki. Zapasowy czarny kluczyk bez problemu przekręca stacyjkę, zapalają się kontrolki ale nie uruchamia silnika (nic się nie dzieje). Mruga zielona kontrolka kluczyka, czyli nie odblokowuje immobilajzera. W internecie znalazłem informację, że przy pomocy kluczyka serwisowego, czerwonego można skasować aktualne czarne kluczyki na wypadek zgubienia aktywnych. W kilku wątkach pojawiła się informacja, że pozwala on również aktywować te skasowane(po znalezieniu) oraz adaptować nowe. Niestety pomimo pozytywnego rozwiązania problemu nikt nie zamieścił procedury adaptacji. Temat jest traktowany jak tajemnica. Na obcojęzycznym forum znalazłem dokładną informację kodowania kluczyków w starszych rocznikach hond Accord, Prelude, CRV.
PROCEDURA PROGRAMOWANIA KLUCZYKA HONDA PRZEZ MASTER KEY:
1. Włóż klucz główny (czerwony) do stacyjki i włącz zapłon.
Zaświeci się zielona kontrolka klucza na desce rozdzielczej.
2. Po zgaśnięciu kontrolki wyciągnij klucz główny (czerwony).
Po wyjęciu klucza głównego (czerwony) kontrolka zacznie migać.
3. W ciągu 10 sekund włóż działający kluczyk (czarny) do stacyjki i włącz zapłon.
Kontrolka przestanie migać po około 2 sekundach i będzie świecić na stałe.
4. Wyjmij klucz roboczy (czarny).
Kontrolka ponownie zacznie migać.
5. W ciągu 10 sekund włóż klucz (czarny) do zaprogramowania w stacyjce. Włącz zapłon.
Następnie, gdy tylko kontrolka przestanie migać i będzie świeciła w sposób ciągły, wyciągnij klucz.
Jeśli potrzebujesz zaprogramować kilka kluczy, powtórz procedurę dla wszystkich kluczy, które chcesz zarejestrować.
6. W ciągu 10 sekund po zaprogramowaniu ostatniego kluczyka włóż kluczyk główny (czerwony) do stacyjki i włącz zapłon.
Zielony kluczyk przestanie migać (pozostanie włączony) przez około 2 sekundy, a następnie zgaśnie.
7. Wyjmij klucz główny (czerwony) z zamka.
Zielona kontrolka zamiga powoli kilka razy, a następnie zgaśnie. Oznacza to pomyślne zakończenie programowania.
Uwaga: Ta procedura wymaga co najmniej jednego KLUCZYKA STANDART (czarny) oprócz KLUCZA MASTER (czerwony).
Oznacza to, że jeśli oba kluczyki dostarczone wraz z maszyną się zgubią, to zaprogramowanie nowych kluczyków do systemu jest niemożliwe.
Mam wielką prośbę do osób, które w taki sposób kodowały kluczyki w hondzie, o potwierdzenie działania tej procedury lub wskazanie innej sprawdzonej.
Pozdrawiam.