Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda - kluczyk serwisowy - Dopisanie, kodowanie drugiego kluczyka, honda CRV.

miroswit 19 Nov 2021 10:41 663 4
  • #1
    miroswit
    Level 11  
    Witam wszystkich.
    Mam problem z kluczykiem w hondzie CRV I z 97 roku. Grot zużył się mechanicznie i występuje problem z przekręceniem stacyjki.
    Posiadam jeszcze dwa kluczyki, zapasowy czarny i serwisowy czerwony, które otrzymałem przy zakupie samochodu(komis). Obydwa pasują do drzwi i stacyjki. Zapasowy czarny kluczyk bez problemu przekręca stacyjkę, zapalają się kontrolki ale nie uruchamia silnika (nic się nie dzieje). Mruga zielona kontrolka kluczyka, czyli nie odblokowuje immobilajzera. W internecie znalazłem informację, że przy pomocy kluczyka serwisowego, czerwonego można skasować aktualne czarne kluczyki na wypadek zgubienia aktywnych. W kilku wątkach pojawiła się informacja, że pozwala on również aktywować te skasowane(po znalezieniu) oraz adaptować nowe. Niestety pomimo pozytywnego rozwiązania problemu nikt nie zamieścił procedury adaptacji. Temat jest traktowany jak tajemnica. Na obcojęzycznym forum znalazłem dokładną informację kodowania kluczyków w starszych rocznikach hond Accord, Prelude, CRV.



    PROCEDURA PROGRAMOWANIA KLUCZYKA HONDA PRZEZ MASTER KEY:
    1. Włóż klucz główny (czerwony) do stacyjki i włącz zapłon.
    Zaświeci się zielona kontrolka klucza na desce rozdzielczej.
    2. Po zgaśnięciu kontrolki wyciągnij klucz główny (czerwony).
    Po wyjęciu klucza głównego (czerwony) kontrolka zacznie migać.
    3. W ciągu 10 sekund włóż działający kluczyk (czarny) do stacyjki i włącz zapłon.
    Kontrolka przestanie migać po około 2 sekundach i będzie świecić na stałe.
    4. Wyjmij klucz roboczy (czarny).
    Kontrolka ponownie zacznie migać.
    5. W ciągu 10 sekund włóż klucz (czarny) do zaprogramowania w stacyjce. Włącz zapłon.
    Następnie, gdy tylko kontrolka przestanie migać i będzie świeciła w sposób ciągły, wyciągnij klucz.
    Jeśli potrzebujesz zaprogramować kilka kluczy, powtórz procedurę dla wszystkich kluczy, które chcesz zarejestrować.
    6. W ciągu 10 sekund po zaprogramowaniu ostatniego kluczyka włóż kluczyk główny (czerwony) do stacyjki i włącz zapłon.
    Zielony kluczyk przestanie migać (pozostanie włączony) przez około 2 sekundy, a następnie zgaśnie.
    7. Wyjmij klucz główny (czerwony) z zamka.
    Zielona kontrolka zamiga powoli kilka razy, a następnie zgaśnie. Oznacza to pomyślne zakończenie programowania.
    Uwaga: Ta procedura wymaga co najmniej jednego KLUCZYKA STANDART (czarny) oprócz KLUCZA MASTER (czerwony).
    Oznacza to, że jeśli oba kluczyki dostarczone wraz z maszyną się zgubią, to zaprogramowanie nowych kluczyków do systemu jest niemożliwe.

    Mam wielką prośbę do osób, które w taki sposób kodowały kluczyki w hondzie, o potwierdzenie działania tej procedury lub wskazanie innej sprawdzonej.
    Pozdrawiam.
  • #2
    Marek39
    Level 21  
    Ja w Hondzie Civic 6gen programowałem kluczyk u fachowca od kluczy który dorobił zgubiony i przy okazji wywalił kod starego. Bo miał kompa
  • #3
    miroswit
    Level 11  
    Interesuje mnie samodzielne rozwiązanie problemu ze względu na posiadany zapasowy, czarny kluczyk. Gdybym go nie miał, to na pewno bym sklonował działający u właściwego fachowca.
  • #4
    Marek39
    Level 21  
    Podejrzewam że ten twój czarny kluczyk ktoś sobie dorobił ale nie pomyślał o imo dla tego przekręca a nie odpala (wystarczało to w starszych modelach kolor nic nie znaczy)
    ps.zauważyłem że kolega z L-bn poszło PW gdzie robiłem kiedyś swój klucz
  • #5
    miroswit
    Level 11  
    Witam.
    Ponieważ czas naglił znalazłem inne, proste rozwiązanie mojego problemu z kluczykami.
    Postanowiłem zamienić transpondery w kluczykach.
    Naciąłem ostrym nożykiem plastiki kluczyków po obwodzie znaczka hondy z 3 stron.
    W środku znalazłem plastikową wkładkę z transponderem.
    Honda - kluczyk serwisowy - Dopisanie, kodowanie drugiego kluczyka, honda CRV.
    Wyjąć ją da się tylko w jedną stronę ponieważ posiada kołnierz.
    Pierwszy kluczyk nacinałem z dwóch stron bo pierwsze nacięcie wyszło z wąskiej strony wkładki transpondera.
    Drugi naciąłem tylko z jednej strony, trafiłem na szerszą stroną wkładki, tą z kołnierzem.
    Podważyłem ją i wyszła z metalowej obudowy.
    Wewnątrz wkładki siedzi szklany transponder. Bez problemu da się go wycisnąć.
    Na chwilę obecną nie wiem jaki jest typ transpondera. Ze szklanych występują ID8E, ID13, ID48, TPX.
    Honda - kluczyk serwisowy - Dopisanie, kodowanie drugiego kluczyka, honda CRV.
    Przełożyłem wkładkę z kluczyka wytartego do kluczyka zapasowego.
    Plastik obudowy zakleiłem klejem błyskawicznym.
    Praktycznie nie ma śladu ingerencji w kluczyk.
    Honda - kluczyk serwisowy - Dopisanie, kodowanie drugiego kluczyka, honda CRV.
    Teraz stacyjka przekręca się 100/100 i samochód odpala.
    Tematu nie zamykam.
    Nadal posiadam kluczyk z niedopisanym transponderem do immobilajzera.
    Może ktoś wypowie się w kwestii procedury programowania czerwonym kluczykiem.