Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Dlaczego w Fordzie Transit 2.4 pojawiają się błędy P0149, a auto nie odpala się?

stalin2 21 Nov 2021 17:24 927 4
e-mierniki
  • #1
    stalin2
    Level 15  
    Witam
    transit 2,4 DI z 2001r pompa vp44

    Problem był taki ze po przekroczeniu 2 tys. obrotów silnik gasł
    Auto pojechało do mechanika i po kilku miesiącach przywieźli go na lawecie i już w ogóle nie działa , nie można odpalić
    - wymienili pompę wtryskową po regeneracji razem ze sterownikiem .
    - wymienili osłonę rozrządu

    po podłączeni kabla w programie ford sacan pokazuje kilka błędów P0149

    jak popuszczę nakrętki od wtrysków , ropa tryska ok 2 cm w górę

    jak montowali pompę po regeneracji to sterownik powinien być wyzerowany

    co mogli zrobić - źle ustawić pompę na rozrządzie ,-tam jest na stożek czy ma klin ? ( ja takie pompy montowałem w bmw e46 na stożkowe pasowanie i ustawiałem czujnikiem zegarowym i blokada )

    odczyt z ford scan :
    ===DTC P1666===
    Kod: P1666 - Synchronizacja odniesienia obracania silnikiem FIP.

    Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

    Szczegóły kodów usterek

    Usterka PCM

    ===END DTC P1666===

    ===DTC P0149===
    Kod: P0149 - FIP zgłasza błąd czasu (kąta wyprzedzenia) podawania dawkipaliwa.

    Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

    Szczegóły kodów usterek

    FIP zgłasza błąd czasu (kąta wyprzedzenia) podawania dawkipaliwa.

    Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

    Nieprawidlowo wykonane ustawienie pompy przy wylaczonym silniku po wymianie pompy.

    Jeżeli obecny jest DTC P1564 a silnik stuka, wymień zawór elektromagnetyczny regulacji kąta wtrysku FIP.

    Dodatkowe informacje znajdziesz w:

    Numer TSB

    64/2004

    Dalsze informacje dotyczące diagnostyki znajdziesz w odpowiednim dziale eTIS.

    Powietrze w układzie paliwowym.

    Zablokowane, splątane lub zgniecione przewody paliwowe.

    Zawór sterujacy cisnieniem zlacza wylotu paliwa zakleszczony lub zatkany.

    Filtr zewnętrzny jest niedrożny.

    Usterka obwodu CPS

    Napięcie zasilania FIP.

    CPS

    ===END DTC P0149===

    ===DTC P1564===
    Kod: P1564 - FIP żąda zredukowania dawki paliwa.

    Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

    Szczegóły kodów usterek

    Usterka PCM

    ===END DTC P1564===

    ===DTC B1869===
    Kod: B1869 - Usterka obwodu kontrolki poduszki powietrznej

    Moduł: Moduł układu SRS

    Szczegóły kodów usterek

    Usterka obwodu kontrolki poduszki powietrznej

    Dalsze czynnosci diagnostyczne i naprawy podaje instrukcja napraw.

    ===END DTC B1869===

    ===DTC B1932===
    Kod: B1932 - Obwód poduszki powietrznej otwarty - obwód #1, z przodu po stronie kierowcy

    Moduł: Moduł układu SRS

    Szczegóły kodów usterek

    Obwód poduszki powietrznej kierowcy otwarty

    Dalsze czynnosci diagnostyczne i naprawy podaje instrukcja napraw.

    ===END DTC B1932===

    ===DTC B1318===
    Kod: B1318 - Zbyt niskie n apięcie akumulatora.

    Moduł: Moduł układu SRS

    Szczegóły kodów usterek

    Niskie napięcie akumulatora

    Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

    Sprawdź bezpieczniki.

    Zasilanie bezpiecznika

    Akumulator rozładowany lub uszkodzony

    Sprawdź stan akumulatora.

    Sprawdź układ ładowania akumulatora.

    Sprawdz zlacze pod katem uszkodzenia lub zabrudzenia.

    Sprawdz zlacza i wiazke przewodów pod katem uszkodzenia lub zabrudzenia.

    Sprawdzić wiązkę przewodów i odpowiedni bezpiecznik.

    Wysoka rezystancja w przewodach instalacji elektrycznej.

    Informacje dodatkowe

    Powinna zapalić się lampka ABS.

    Powinna zapalić się lampka ESP.

    Ostrzeżenie o usterce ESP zostanie wyświetlone na wyświetlaczu informacyjnym kierowcy.

    ===END DTC B1318===



    pozdrawiam
  • e-mierniki
  • #2
    brylant238
    Level 12  
    Prawdopodobnie źle ustawiona pompa względem rozrządu. Na start jeszcze raz weryfikacja rozrządu.
  • e-mierniki
  • #3
    stalin2
    Level 15  
    Wyczytałem na forum że mogli źle podłączyć czujnik położenia wału, wkrótce to sprawdzę

    Dodano po 3 [godziny] 19 [minuty]:

    czujnik wału wygląda normalnie i prawidłowo podłączony
  • #4
    stalin2
    Level 15  
    ma ktoś schemat wiązki od pompy do ECU ?

    od VP44 do 12a650


    głownie chodzi mi do ecu 12a650 opis wtyczki do tego 2,4 silnika a w necie są do benzyny te co znalazłem .

    auto było kiedyś rozbite z lewej strony i podejrzewam że jest uszkodzona wiązka od pompy do ECU i chce pomierzyć te kable
  • #5
    stalin2
    Level 15  
    Dlaczego w Fordzie Transit 2.4 pojawiają się błędy P0149, a auto nie odpala się?

    Czy złącze pompy vp30 różni się bardzo od vp44 ?