Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat 126 (silnik Elegant) nagle przestał działać!?!

01 Lis 2005 17:29 14204 13
  • Poziom 10  
    Witam!

    Maluszek zapalał i jeździł ostatnio bezproblemowo, jednak wczoraj nagle przestał "ciągnąć" (tak jakby mu paliwo odciąć). Od tej pory już nawet nie chce zapalić. Sprawdziłem akumulator i iskrę na świecach (jest chociaż kumpel mówił, że jest mała). Pomki paliwowej nie sprawdzałem, chociaż paliwo widać w rurce. Chętnie skorzystam z Waszej pomocy, bo inaczej zostaje mi mechanik :(

    Pozdr.

    Dodano po 20 [minuty]:

    Acha i dodam, że na popych też nie zapala. Próbuje ale tak jakby, go coś dławiło i nie może :) Czytałem, że jak silnik przerywa i gaśnie to może być przyczyna kabelka łączącego czujnik położenia wału z modułem (jakby ktoś mógł mi opisać, gdzie ten kabelek się znajduje i jak najprościej sprawdzić). Z góry dzieki.
  • Poziom 26  
    Jak patrzysz na koło pasowe (od rozrządu) to po lewej stronie powinien być czujnik z wychodzącym kabelkiem. Sprawdź czy nie jest przerwany. Bo już spotkałem sie z kilkoma takimi przypadkami że ten kebelek sie gdzieś złamał (przetarł) i raz stykał a raz nie. To ze w wężyku jest paliwo nie znaczy to że pompa podaje, świadczy to tylko o tym że zaworki trzymają. Zobacz czy pompa podaje, czy w komorze pływakowej nie ma syfu na dyszy, przedmuchaj go. Sprawdź też ustawienie zaworów.
  • Poziom 34  
    A może nie znieniło się łańcucha rozrządu i przeskoczył?
  • Poziom 11  
    A może jakieś cudowne wyłączniki (zabezpieczenia) ukryte przez "poprzedniego właściela" puściły. Jakiś alarm? A może zalany? :-)
  • Poziom 25  
    Witam.
    Musisz się chyba jednak udać do mechanika, ponieważ najprawdopodobniej masz uszkodzony i rozregulowany gaźnik. Uszkodzenie to polega na łapaniu lewego powietrza przez gaźnik. Albo będzie to przepustnica do regulacji, albo wewnętrzna dysza wolnych obrotów(jest tam taka mała uszczelka, która czasmi potrafi się wyłamać).
    pozdrawiam
  • Poziom 26  
    Cytat:
    A może nie znieniło się łańcucha rozrządu i przeskoczył?

    W maluchu szybciej sie zerwie niż przeskoczy, nie ma takiej opcji.
    Cytat:
    A może jakieś cudowne wyłączniki (zabezpieczenia) ukryte przez "poprzedniego właściela" puściły. Jakiś alarm?

    Jeździł normalnie i nagle nie pali przez jakiś ukryty wyłącznik ??? Raczej odpada.
    Cytat:
    Uszkodzenie to polega na łapaniu lewego powietrza przez gaźnik.

    Jeżeli bedzie brał lewe powietrze to silnik bedzie pracował tylko nieregularnie.
  • Poziom 34  
    Wybacz Roli z maluchami to ja robiłem od ich początku pierwszy serwisowany maluch miał nr nadwozia 942. Ale do żeczy nie zrywa się łańcuch tylko
    zużywają się zęby na małym kole , co prowadzi do przeskoczenia łańcucha i rozsynchronizowania rozrządu, drobiny metalu ze zużytych elementów dostają się do kanałów olejowych powodując całkowite spustoszenie (lawinowe zużycie) współpracujących podzespołów. Na przyszłość prosiłbym cię abyś nie komentował spraw co do których niemasz dostatecznej wiedzy.
    Co do autora postu to jak widzisz sugestii jest wiele i najrozsądniejszym rozwiązaniem jest wizyta u mechanika.
  • Poziom 26  
    Cytat:
    Ale do żeczy nie zrywa się łańcuch tylko
    zużywają się zęby na małym kole , co prowadzi do przeskoczenia łańcucha i rozsynchronizowania rozrządu, drobiny metalu ze zużytych elementów dostają się do kanałów olejowych powodując całkowite spustoszenie (lawinowe zużycie) współpracujących podzespołów.

    Mam doczynienia z maluszkami kilka ładnych latek, z seryjnymi i naprawde mocno dłubanymi i jakoś sie nie spotkałem z tym żeby koła zebate sie wytarły i łańcuszek przeskoczył. Wyciąga sie tylko łancuszek na skutek strzelania ze sprzęgła i innych sportowych praktyk i najczęstszym objawem jest hałasowanie poprzez ocieranie łańcuszka o pokrywe rozrządu. I jeżeli silnik pracuje z prędkościami obrotowymi rzedu 6000-8500 rpm to łancuszek naprawde szybko sie zużywa, jedynym ratunkiem jest montaż rozrządu z CC700 bo wytrzymuje trosze dłużej.To tyle z mojej strony. Respect.
  • Poziom 30  
    Ja ci napsze z czym ja sie kiedys spotkalem. Sasiad mial eleganta i kiedys przejezdzal przez przejazd kolejowy i mu zgasl i juz nie odpalil. Przejrzelismy wszystko i na koncu zaczelismy sprawdzac rozrzad czy moze lancuch nie pekl. Jak sciagnalem kolo pasowe to okazalo sie ze ma na nim jednego znaku ( takiej wypustki - chyba sa 3 ). Po wymianie tego kola wszystko wrocilo do normy.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    w maluchu należy sprawdzic trzy podstawowe rzeczy:zapłon ,paliwo ,rozrząd. W zapłonie iskra na świecy ,paliwo w gażniku,wlaściwy rozrząd jeżeli koła zębate są mocno zużyte łancuszek przeskoczy tak jak pisał doktorr
  • Poziom 10  
    J tez miałem taki problem i wszyscy wytezali muzgi nad rooznymi zeczami. Wez sprawdz zapłon ja miałem tak samo ze palił moj elegant nagle zgas i koniec pojechałem do znajomego i okazało sie ze jednej srubki nie ma w zapłonie .

    Dodano po 19 [sekundy]:

    J tez miałem taki problem i wszyscy wytezali muzgi nad rooznymi zeczami. Wez sprawdz zapłon ja miałem tak samo ze palił moj elegant nagle zgas i koniec pojechałem do znajomego i okazało sie ze jednej srubki nie ma w aparacie zapłonowym.

    Dodano po 1 [minuty]:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=1868185#1868185 sprawdz koniecznie moj problem ktory był poruszany na forum !
  • Poziom 12  
    Cytat:

    J tez miałem taki problem i wszyscy wytezali muzgi nad rooznymi zeczami. Wez sprawdz zapłon ja miałem tak samo ze palił moj elegant nagle zgas i koniec pojechałem do znajomego i okazało sie ze jednej srubki nie ma w aparacie zapłonowym.
    sprawdz koniecznie moj problem ktory był poruszany na forum !




    dropek177 jezeli jest to elegant to nieposiada on aparatu zaplonowego poniewaz zaplon jest sterowany elektronicznie poprzez czujnik obrotu walu korbowego.

    Wracajac do problemu to wyjmij gazniczek rozbierz i dokladnie przeczysc wszystkie dysze komore plywakowa i wymien uszczelki albo sprawdz jeszcze dysze wolnych obrotow poprostu gaznik musi byc czysciutki i wymien filtr paliwa i powietrza.

    Cytat:
    A może jakieś cudowne wyłączniki (zabezpieczenia) ukryte przez "poprzedniego właściela" puściły. Jakiś alarm? A może zalany?


    :) Mondra glowa cudowne wylaczniki jak by byl wylacznik to by niebylo iskry ludzie czytajcie co ludzie pisza w problemach wyraznie jest napisane ze jest iskra :).

    Pozdrowka :):):)
  • Poziom 10  
    No i problem rozwiazał mechanik :)

    Wymieniono filtr paliwa, uszczelki z gaznika oraz z pod glowicy, czyszczonko gaznika, no i regulacja zaworów. I musze przyznac, ze praca silnika jest teraz nie do poznania.

    Wszystkim thx za zainteresowanie postem i pozdr.