Cześć,
Mam pytanie odnośnie zamiany alternatora na inny model - w oryginale jest Bosch (0 980 049 370) 70A a ten który chcę zamontować to - Valeo (H541970R) 80 A, przez pomyłkę zamówiłem nie ten co trzeba a jestem w Norwegii i teraz mam kłopot.
Problem polega na tym że oryginalny alt. BOSCH ma zintegrowany reg. napięcia oraz gniazdo na wtyczkę 2PIN (L, DFM) oraz B+, nowy z kolei ma regulator napięcia osobno na obudowie i wyprowadzone tylko złącza B+ i D+, czy da się w taki razie w jakiś sposób połączyć nowy alternator tak aby działał poprawnie ?
Edit:
1.Wywnioskowałem że styk D+ nowego alt. odpowiada stykowi L starego alt.
2. Pozostaje kwestia DFM, to zestyk sprzężenia zwrotnego do sterownika samochodu regulujący obroty w zależności od obciążenia prądowego alt.
Czyli jeżeli pozostawie styk DFM samemu sobie to:
Samochód przy dużym obciążeniu prądowym może mi gasnąć ?
Jakie są konsekwencje nie podłączenia zestyku DFM ?
EWENTUALNIE:
Zestyk DFM to tylko odpowiednie wyprowadzenie z regulatora napięcia i można taki kabel wyprowadzić manualnie, ktoś coś doradzi ?
Mam pytanie odnośnie zamiany alternatora na inny model - w oryginale jest Bosch (0 980 049 370) 70A a ten który chcę zamontować to - Valeo (H541970R) 80 A, przez pomyłkę zamówiłem nie ten co trzeba a jestem w Norwegii i teraz mam kłopot.
Problem polega na tym że oryginalny alt. BOSCH ma zintegrowany reg. napięcia oraz gniazdo na wtyczkę 2PIN (L, DFM) oraz B+, nowy z kolei ma regulator napięcia osobno na obudowie i wyprowadzone tylko złącza B+ i D+, czy da się w taki razie w jakiś sposób połączyć nowy alternator tak aby działał poprawnie ?
Edit:
1.Wywnioskowałem że styk D+ nowego alt. odpowiada stykowi L starego alt.
2. Pozostaje kwestia DFM, to zestyk sprzężenia zwrotnego do sterownika samochodu regulujący obroty w zależności od obciążenia prądowego alt.
Czyli jeżeli pozostawie styk DFM samemu sobie to:
Samochód przy dużym obciążeniu prądowym może mi gasnąć ?
Jakie są konsekwencje nie podłączenia zestyku DFM ?
EWENTUALNIE:
Zestyk DFM to tylko odpowiednie wyprowadzenie z regulatora napięcia i można taki kabel wyprowadzić manualnie, ktoś coś doradzi ?