Hej forumowicze może ktoś z Was poratuje fachową radą?
Jestem zmuszony kupić 2 akumulatory do dwóch różnych aut.
Kiedyś przy kwasowo- ołowiowych sprawa była w zasadzie prosta i nie miałem z tym problemu. Przy obecnym wyborze technologii na rynku mam dylemat, a chciałbym dokonać dobrego zakupu , żeby nie było potem z nimi problemu.
Na rynku dostępne są teraz kwasowo olowiowe z technologią PbCa, akumulatory EFB /start-stop/, akumulatory AGM, SMF I Silver Dynamic. Noe wiem czy wszystkie wymieniłem, ale tyle udało mi się ogarnąć.
1. Pierwsze autko to VW Polo 6n2 1.9 sdi. Do tej pory jeździł z baterią 64 Ah 540 EAN. Jest użytkowany głównie w mieście 8 dojazdy do pracy ok 15km w jedną stronę i sporadycznie na trasach do 150 km.
2. Drugie autko to BMW e91 325d. Miał baterię 90Ah 720 EAN. Nie ma mechanizmu start/ stop. Użytkowany jest raczej na dłuższych trasach i w mieście.
Czy jest może ktoś wśród Was, kto siedzi głęboko w temacie i może doradzić jaki najlepiej aku i w jakiej technologi dobrać do tych aut żeby nie trzeba było powiedzmy za 2 lata znów kupować nowego bo obecny padł?
Z góry serdeczne dzięki za każdą poodpowiedź.
Panowie, a macie może wiedzę jak jest z tymi akumulatorami start/stop? Warto więcej zapłacić i wsadzić go do auta bez systemu start/stop? Chodzi mi o to czy dłużej wytrzyma niż tradycyjny Pb czy Pb/Ca w aucie bez start/stop? Chodzi mi fokladnie o opcję do bmw.
Jestem zmuszony kupić 2 akumulatory do dwóch różnych aut.
Kiedyś przy kwasowo- ołowiowych sprawa była w zasadzie prosta i nie miałem z tym problemu. Przy obecnym wyborze technologii na rynku mam dylemat, a chciałbym dokonać dobrego zakupu , żeby nie było potem z nimi problemu.
Na rynku dostępne są teraz kwasowo olowiowe z technologią PbCa, akumulatory EFB /start-stop/, akumulatory AGM, SMF I Silver Dynamic. Noe wiem czy wszystkie wymieniłem, ale tyle udało mi się ogarnąć.
1. Pierwsze autko to VW Polo 6n2 1.9 sdi. Do tej pory jeździł z baterią 64 Ah 540 EAN. Jest użytkowany głównie w mieście 8 dojazdy do pracy ok 15km w jedną stronę i sporadycznie na trasach do 150 km.
2. Drugie autko to BMW e91 325d. Miał baterię 90Ah 720 EAN. Nie ma mechanizmu start/ stop. Użytkowany jest raczej na dłuższych trasach i w mieście.
Czy jest może ktoś wśród Was, kto siedzi głęboko w temacie i może doradzić jaki najlepiej aku i w jakiej technologi dobrać do tych aut żeby nie trzeba było powiedzmy za 2 lata znów kupować nowego bo obecny padł?
Z góry serdeczne dzięki za każdą poodpowiedź.
Panowie, a macie może wiedzę jak jest z tymi akumulatorami start/stop? Warto więcej zapłacić i wsadzić go do auta bez systemu start/stop? Chodzi mi o to czy dłużej wytrzyma niż tradycyjny Pb czy Pb/Ca w aucie bez start/stop? Chodzi mi fokladnie o opcję do bmw.