Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota Land Cruiser Prado - Po uruchomieniu silnika pedał hamulca sam się wciska

car centre 24 Nov 2021 23:06 1542 45
  • #31
    Wawrzyniec
    Level 37  
    kwok wrote:
    Odpalamy i ono dalej tak stoi, zwalniamy blokadę i serwo się cofa do pozycji początkowej.
    Owszem, ale przyblokuj trzpień tak, żeby nie mógł się cofnąć do końca, powiedzmy ze 3mm i naciśnij kilkanaście razy hamulec. Koło pozostanie zahamowane. Tutaj się niby cofa do końca. Możliwe że zaworek uszkodzony. stachu_lto serwo to używka, to różnie może być.
  • #32
    car centre
    Level 18  
    Wawrzyniec wrote:
    Nie jest też powiedziane że jak serwo nowe to na 100% sprawne, może być uszkodzone.


    serwo nie jest nowe, używane wstawiłem
  • #33
    Wawrzyniec
    Level 37  
    Tak, wiem. Przed chwilą to doczytałem. Może faktycznie uszkodzone.
  • #34
    car centre
    Level 18  
    Wawrzyniec wrote:
    Może to wygląda że wraca na pozycję wyjściową, ale zaworek pozostaje niedomknięty i po uruchomieniu silnika zaczyna hamować


    Jutro postaram się założyć inne serwo używane
  • Helpful post
    #35
    kwok
    Level 39  
    Sprężyny a w zasadzie sprężynki w pompie służą tylko do tego żeby tłoczki wracały do początku. Muszą być wystarczająco mocne aby pokonać tarcie (w uproszczeniu) tłoczków o korpus pompy. Związku z serwem żadnego nie ma, jedynie powinno być szczelnie na połączeniu pompy i serwa, chociaż spotkałem serwo z dziurką tuż obok pompy więc tu zależy jaka konstrukcja. Co do trzpienia po stronie pompy to też nie ma filozofii. Ma być troszkę luzu po to żeby tłoczki w pompie mogły się cofać całkowicie co umożliwia powrót płynu z zacisków do zbiorniczka czyli całkowite spuszczenie ciśnienia z zacisków.

    car centre wrote:
    To sprężyny tłoczków w pompie hamulcowej ograniczają nadmierny nacisk tłoka serwa na pompę hamulcowa czy tłok serwa sam powinien się zatrzymać na jakimś etapie naciskania na pompę bez konieczności siły kontrującej ze strony sprężyn tłoków pompy hamulcowej?


    No cały czas piłuję że trzpienie i pompa i sprężyny nic do tego nie mają. Sprężyny w pompie mogą być pancerne albo od długopisu - pedał będzie twardy albo mięciutki, to zależy od "mocy" serwa. Sprężyna powrotna pedału ma cofać sam pedał, w sensie ma pokonać ciężar pedału z lekką nawiązką żeby było dość siły na wciśnięcie czujników stopu itp.
  • #36
    car centre
    Level 18  
    stachu_l wrote:
    Dla serwa co było (to ze spawanym trzpieniem) tego bym się spodziewał ewentualnie spróbuj odchylać trzpień od naturalnej pozycji czy czy nie zacznie wciągać.


    To ze spawanym trzpieniem zachowuje się obecnie normalnie po podliczaniu go tak w powietrzu (serwo z przykręconą pompa hamulcowa), tzn bez montażu w samochodzie. Podłączam tylko przewód podciśnienia i trzymam serwo w powietrzu i serwo nie zasysa trzpienia. Ale tak jak pisałem na początku to serwo spawane czasem chodziło dobrze a czasem mu się zdążyło zassać pedał hamulca gdy pedał był podłączony do trzpienia bez luzu hamulca. Ponowne użycie tego spawanego nie wchodzi w grę, klient nie chce nic spawanego z reszta ja tez nie chce. Musze rozwiązać ten problem bez skłaniania się do jakichkolwiek modyfikacji. Ok, jutro podłącze jeszcze i spróbuje odchylić trzpień

    Dodano po 2 [minuty]:

    kwok wrote:
    Sprężyny a w zasadzie sprężynki w pompie służą tylko do tego żeby tłoczki wracały do początku. Muszą być wystarczająco mocne aby pokonać tarcie (w uproszczeniu) tłoczków o korpus pompy. Związku z serwem żadnego nie ma, jedynie powinno być szczelnie na połączeniu pompy i serwa, chociaż spotkałem serwo z dziurką tuż obok pompy więc tu zależy jaka konstrukcja. Co do trzpienia po stronie pompy to też nie ma filozofii. Ma być troszkę luzu po to żeby tłoczki w pompie mogły się cofać całkowicie co umożliwia powrót płynu z zacisków do zbiorniczka czyli całkowite spuszczenie ciśnienia z zacisków.


    Ok, to trochę rozjaśnia sprawę

    Dodano po 1 [minuty]:

    kwok wrote:
    No cały czas piłuję że trzpienie i pompa i sprężyny nic do tego nie mają. Sprężyny w pompie mogą być pancerne albo od długopisu - pedał będzie twardy albo mięciutki, to zależy od "mocy" serwa. Sprężyna powrotna pedału ma cofać sam pedał, w sensie ma pokonać ciężar pedału z lekką nawiązką żeby było dość siły na wciśnięcie czujników stopu itp.


    OK. Spróbuje znaleźć inne serwo, może to coś wniesie do tematu
  • #37
    kwok
    Level 39  
    Wawrzyniec wrote:
    kwok wrote:
    Odpalamy i ono dalej tak stoi, zwalniamy blokadę i serwo się cofa do pozycji początkowej.
    Owszem, ale przyblokuj trzpień tak, żeby nie mógł się cofnąć do końca, powiedzmy ze 3mm i naciśnij kilkanaście razy hamulec. Koło pozostanie zahamowane.


    Owszem ale nie w każdym przypadku, tylko tu akurat chodzi o nie cofanie się tłoczków poompy.
  • #38
    stachu_l
    Level 33  
    car centre wrote:
    Ok, jutro podłącze jeszcze i spróbuje odchylić trzpień
    Nie przesadzaj, jak nie będziesz tego używał to nie trać czasu chyba, że dla własnej ciekawości i nauki. W takim wypadku podziel się wynikami eksperymentu.
  • Helpful post
    #39
    kwok
    Level 39  
    car centre wrote:
    Ok, to trochę rozjaśnia sprawę


    Dla jasności o sprężynach w pompie mowa. Dlaczego tylko trochę? Prosty to układ. 3 elementy: dźwignia (pedał), serwo i pompa. Każdy ma sprężynę powrotną dla samego siebie więc w zależności od siły sprężyn czasem jedna może pomóc drugiej ale to i tak nie zakłóci pracy tego układu.
  • #40
    car centre
    Level 18  
    kwok wrote:
    Dla jasności o sprężynach w pompie mowa

    Tak, zrozumialem

    Dodano po 1 [minuty]:

    kwok wrote:
    Każdy ma sprężynę powrotną dla samego siebie


    Ok, to wyjaśnia wszystko
  • #41
    car centre
    Level 18  
    Zmieniłem ponownie serwo. Montaż i od razu wszystkie problemy znikły.
    Ale jeszcze przejadę się autem dla pewności i dam znać
  • #42
    irekw
    Level 23  
    car centre wrote:
    Zmieniłem ponownie serwo.

    Na inne niż te dwa, które miałeś?
  • #43
    car centre
    Level 18  
    irekw wrote:
    car centre wrote:
    Zmieniłem ponownie serwo.

    Na inne niż te dwa, które miałeś?

    Tak.
    To co było w aucie, to spawane, nie było od tego modelu auta
    Wiec kupiłem używane które według dostępnych mi programów komputerowych było odpowiednie dla tego modelu Prado (to było to drugie - niestety najprawdopodobniej uszkodzone)
    Dzis rano włożyłem trzecie (identyczne z wyglądu jak to drugie). Mowie z wyglądu bo numery części już się wytarły wiec pomimo ze mam numer serwa które pasuje do tego auta po numerze nadwozia to muszę się kierować porównaniami z wyglądu zewnętrznego.

    Wysłałem auto na jazdę próbną. Wieczorem auto wróci to dam znać
  • #44
    Wawrzyniec
    Level 37  
    car centre wrote:
    Wieczorem auto wróci to dam znać
    Czyżby się zepsuło i nie wróciło? Bo już późna noc...
  • #46
    car centre
    Level 18  
    Wawrzyniec wrote:
    car centre wrote:
    Wieczorem auto wróci to dam znać
    Czyżby się zepsuło i nie wróciło? Bo już późna noc...


    Nie, auto wróciło :lol:

    Dodano po 3 [minuty]:

    kwok wrote:
    Namęczył się ale działa więc się napił 😁


    Odpowiedz częściowo prawdziwa. Prawda jest w pierwszej części odpowiedzi: namęczyłem się wiec poszedłem spać. Druga cześć wypowiedzi odnośnie kompletacji płynów w organizmie jest nieprawdziwa :lol:

    Dodano po 3 [minuty]:

    Hamulec działa. Wielkie podziękowania za zaangażowanie w mój temat. Dobrze mieć ekipę elektrody za plecami - w chwili beznadziejności zawsze jest wówczas jeszcze nadzieja. Dziękuję wszystkim i pozdrawiam.