Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kosiarka AS Motor AS21AH8 (2T) - nie odpala, powietrze dostaje się do przewodu

kflatin 24 Nov 2021 18:15 72 3
  • #1
    kflatin
    Level 6  
    Dzień dobry.
    Mam taki dziwny problem z kosiarką AS Motor (silnik też firmy AS Motor, 2T). Otóż najpierw bardzo trudno było ją odpalić, ciągnięcie szarpaka wymagało dużej siły (z wyjętą świecą obracała się lekko). W końcu zgasła w czasie pracy i w ogóle już nie daje się odpalić. Silnik wykonuje może ze 2-3 obroty i tyle.
    Zauważyłem, że gdy kręcę silnikiem, to do przewodu paliwa wtłaczane jest powietrze od strony gaźnika i przewód wypełnia się powietrzem. Oczywiście silnik w tym układzie nie dostaje paliwa albo dostaje go śladową ilość i logiczne jest, że nie rusza. Gdy pompuję paliwo pompką, dochodzi ono prawidłowo do gaźnika. Jednak przy ponownej próbie uruchomienia jest to samo.
    Jeszcze dopóki działała, zdarzył się raz dziwny efekt - silnik pracował mimo zdjęcia kabla ze świecy, zgasł dopiero po odcięciu dopływu paliwa. Na zasadzie silnika diesla? 2T? O czym to świadczy, o zbyt wysokim ciśnieniu w cylindrze?
    Kosiarka raz miała uszkodzony nóż przez wjechanie w wystającą z ziemi rurkę metalową, ale nieco pogięty został tylko nóż, nie ścięło klina na mocowaniu na wale. Oczywiście nóż wymieniony na nowy.
    Czytałem na tym forum o odprężniku w silniku B&S. Ale czy to dotyczy też silnika 2T AS Motor?
    Czy szukać raczej po stronie wydechu?
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Helpful post
    #2
    Czyżycki
    Level 21  
    W starszej wersji silników 165 ccm firma As-Motor stosowała mechaniczny odprężnik. Był on wkręcany w cylinder od strony wydechu. Uruchamiany był on przy ciągnięciu za rozrusznik ręczny.
    Współczesne opisy tych silników nie podają informacji o odprężniku sugerując zastąpienie go systemem EasyStart w rozruszniku oraz zastosowaniem cyfrowej cewki zapłonowej. Jak jest w Twoim silniku to nie wiem, natomiast łatwo to sprawdzić - trzeba zdjąć osłony silnika i to zweryfikować.
    Przy okazji warto byłoby ponownie sprawdzić stan klina na kole magnesowym, zdjąć tłumik i sprawdzić jego drożność a także ocenić stan tłoka i pierścieni patrząc od strony okna wydechowego.
  • #3
    kflatin
    Level 6  
    To dość stary model, więc żadnych EasyStart czy cyfrowej cewki pewnie w nim nie ma. No nic, rozbiorę i posprawdzam.
  • #4
    wojtek1234321
    Level 35  
    kflatin wrote:
    zdarzył się raz dziwny efekt - silnik pracował mimo zdjęcia kabla ze świecy, zgasł dopiero po odcięciu dopływu paliwa.
    Było to na zasadzie samozapłonu, czyli świeca (najprawdopodobniej o niewłaściwych parametrach do typu silnika) tak się zagrzała (no i przy okazji cały silnik), że "zapalała" mieszankę paliwową "bez iskry", no i silnik niby pracował. A taki przypadek może znowu sugerować że silnik przy okazji też "dostał swoje" i jego żywot już się kończy, z powodu być może kilkukrotnego przegrzania, wypracowania części, długoletniej pracy, itp. przyczyny...