Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Captur 2013 1.2 TCe - USTERKA ŁADOWANIA AKUMULATORA

ktm77 24 Nov 2021 20:58 99 4
  • #1
    ktm77
    Level 2  
    Witam. No i dopadło to mojego Captura "USTERKA ŁADOWANIA AKUMULATORA" Byłem w ASO. Alternator, regulator napięcia, akumulator, IBS jest ok.
    Komputer na czerwono (źle) pokazuje:
    - połączenie UPC - alternator
    - moduł odłączający akumulator
    - czujnik natężenia prądu akumulatora 12V
    - ogranicznik prędkości
    - elektrozawór przełącznika płynu
    na pomarańczowo (błędy zależne):
    - regulator napięcia
    - światła przeciwmgielne
    - zestaw wskaźników manetki
    - obwód + blokada kolumny kierownicy, zapłon
    Dla ASO jest to na tyle problematyczne, że aby to naprawić kierują się procedurą naprawy tzn., że naprawiając ten problem będą po kolei sprawdzać tak jak podaje instrukcja przy tego typu usterkach. Więc naprawa tak naprawdę może kosztować 300zł albo nawet 3000zł. W takich przypadkach nawet wymieniali całe wiązki.
    Jeszcze przed wizytą w ASO wymieniłem regulator napięcia i sprawdziłem kabelek ten z jednym pinem czy nie jest przerwany. Czy ktoś z Was ma pomysł co mógłbym jeszcze sprawdzić bo mi już ręce opadają?
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    decybel91
    Level 41  
    Jeśli odłączyć wtyczkę od alternatora ładuje awaryjnie 13v?
  • #3
    ktm77
    Level 2  
    decybel rozumiem, że mam odłączyć ten kabelek z jednym pinem i wtedy sprawdzić jakie jest ładowanie?
    Dodam, że wcześniej pojawił się komunikat: "SKONTROLUJ WTRYSKI" ale za bardzo nie wziąłem tego do siebie ponieważ samochód przesiedział kilka miesięcy w garażu a dzisiejsze paliwa stać miesiącami nie mogą. Zresztą po dłuższej jeździe komunikat znikł. Niestety po paru dniach ten komunikat powrócił a niedługo potem następna niespodzianka: "USTERKA ŁADOWANIA AKUMULATORA". Na początku ta druga usterka pojawiała się raz na jakiś czas. Częściej przy szybszej jeździe lub w gorące dni w staniu w korkach a na przykład jadąc nocą nie pojawiła się ani razu. Teraz jest już cały czas. Napiszę jeszcze co zrobiłem źle co może mieć związek z tą usterką ładowania: jak pojawił się ten pierwszy komunikat o wtryskach podłączyłem modem diagnostyczny Yanosika i wyszło: "C0300 Elektromagnes/miernik TCS#1 prawy przedni" chciałem to usunąć ale nie można było. Myślę, że mogłem tego nie podłączać bo pojawiło mi się ostrzeżenie w aplikacji, że usuwam na własne ryzyko. Jeszcze jak samochód siedział długo w garażu rozładował mi się akumulator więc ładowałem go zwykłym prostownikiem Masta MS 12/5-R i tak z kilka razy. Najlepsze jest to, że jak samochodem jeździłem prawie codziennie nie miałem żadnych problemów. Tylko odstawiłem go na parę miesięcy i od tej pory problem jeden za drugim. Pomyślałem, że nawet mogła dostać się mysz do garażu ale sprawdziłem wiązki i nie znalazłem uszkodzeń.
  • #4
    user64
    Level 24  
    Czytałeś cokolwiek na temat tego C0300 czy ślepo wierzysz iż kasowanie to naprawa?
    Jakie jest teraz napięcie akumulatora w spoczynku i jakie jest napięcie ładowania?
  • #5
    andrzej20001
    Level 43  
    Regulator musi byc oryginalny valeo. Ma ladowac be z wtyczki.