Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Golf VI - kontrolka świec żarowych - błąd turbiny?

Cosmotronik 27 Nov 2021 18:18 384 3
  • #1
    Cosmotronik
    Level 3  
    Witam,
    mam takie pytanie, jestem posiadaczem Golfa VI 2,0 TDI CR z 2009 roku, ostatnio przy dynamicznej jeździe wyskoczyła mi taka kontrolka migająca:
    Golf VI - kontrolka świec żarowych - błąd turbiny?

    To jest niby kontrolka świec żarowych ale tak na prawdę w dieslach to jest kontrolka niesprawności jakieś silnika, tak podaje książka.
    Podłączyłem pod komputer i wyskoczył błąd P2563 - obwód czujnika pozycji sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki - stały.



    Pytanie takie: auto postało 2 dni, dziś i wczoraj nim jeździłem, ostro dawałem w palnik i nic, ta spirala nie wyskakuje, czy ten błąd w sterowniku należy usunąć? Bo nie wiem czy on już teraz tego nie widzi czy wszystko wróciło do normy?

    Wcześniej co chwile przy ostrzejszym przyspieszeniu ta spirala się pokazywała na desce.
    Czy warto coś działać z tą gruszką (bo błąd chyba dotyczy właśnie turbiny a konkretnie gruszki) czy jak się nie pokazuje to odpuścić? No ale w sterowniku ten błąd jest, nie kasowałem go.

    Chodzi mi o to co robić? Czy nadal ten problem jest, czy nie? Czy teraz już spirali nie będzie bo jest błąd zapisany?
    Ta spirala za każdym razem po zgaszeniu silnika znikała, a pojawiała się dopiero przy konkretnym bucie jadąc autem, a nie od razu po odpaleniu.
  • #2
    pioter488
    Level 15  
    Spotkałem się z tym błędem
    Winne było zbyt niskie podciśnienie w układzie próżniowym. W moim przypadku zsunął się przewód podciśnienia z przepustnicy na chłodnicy zaworu EGR
    Co skutkowało niedostatecznym podciśnieniem na gruszkę turbo. Masz prawdopodobnie nieszczelność
  • #3
    Cosmotronik
    Level 3  
    Ok ale czy w ogóle warto coś obecnie robić, czy wykasować błąd i pojeździć? i jak wróci to już wtedy się tym zająć?
  • #4
    pioter488
    Level 15  
    Cosmotronik wrote:
    Ok ale czy w ogóle warto coś obecnie robić, czy wykasować błąd i pojeździć? i jak wróci to już wtedy się tym zająć?

    Można sprawdzić podciśnienie(jego wartość) i wszystkie przewody podciśnienia wizualnie pod kątem przetarcia zagięcia