Podłączasz + na gruby przewód idący do rozrusznika, - do blachy, czekasz na wyrównanie napięć.
Zdejmujesz klemy i prosisz, żeby ktoś przytrzymał plusową (nie trzeba zawijać- owijać).
Dalej chyba nie muszę pisać.
Uprasza się o myślenie. Po to podałem opis:
Link aby uprzedzić takie odpowiedzi.
A co ma ktoś zrobić jak jest sam i nie ma kogo poprosić?
Po to trzeba zaizolować klemy z podłączonym żabkami abyś nie musiał nikogo prosić i mieć pewność, że zwarcia ci nie zrobi. Poprosisz kogoś nieobeznanego, a on ci tak przytrzyma plusa, że dotknie gdzieś, gdzie nie trzeba i będziesz miał fajerwerki pod maską! Lepiej takie rzeczy robić samodzielnie i zdać się na swoje doświadczenie i staranność pracy!
Przez zapalniczkę się nie da bo teraz żaden samochód nie podaje na to gniazdo napięcia po wyłączeniu zapłonu
Mój podaje tu i teraz więc nie uogólniaj "że się nie da"
Pewnie, że ogólnie to się da Większośc nowych aut odcina zasilanie gniazda zapalniczki po jakimś czasie. Co za problem podłączyć przewody do klem? Sporo prostowników ma taka opcję - przewody z wtyczką do klem, rozłączamy przedów z żabkami i możemy podłączyć prostownik/ładowarkę (co kto woli *). Podładowanie jest lepsze niz nie robienie niczego.
No właśnie wspomniany przeze mnie C7 ma taki fajny tryb "zasilacz", m.inn. do tego celu Samo ładowanie można robić bez odłączania akumulatora od instalacji.
V.
Po co Ci VRLA? Zakładasz tak ciężkie warunki pracy? Ciekawe kto jest rzeczywistym producentem, bo Motrio to handlarz częściami chyba
https://www.motrio.com/pl-pl/ V.
Już pisałem- Varta i Bosch, przynajmniej AGM, to produkcja Clarios.
VRLA dla Mercedesa robi/robił włoski FIAMM
W napisy "Made in Germany" to ja już średnio wierzę...
Dobra, posprzątałem- Marine aż takie drogie już nie są, chociaż jak kiedyś szukałem szefowi na jacht, to się za łeb długo trzymałem Dobry żelowiec by Ci wystarczył, fakt, że VRLA jest bardziej tolerancyjny.
Tez z foci wyżej wymieniłem w swoim aucie (aku pomocniczy) bo zdechł. Po 15 latach...
Dałem go koledze, kolega zerwał zaślepkę, tę pod naklejką, dolał wody do jednej z cel, bo miała sucho, naładował i jego młody tłucze go w skuterze V.
I to mnie dziwi, bo jak szukałem na zamianę do auta (zamiast tego FIAMM) to VRLA był o wieeele droższy od AGMa Clariosa/Varty o podobnych parametrach...
V.
Przez OBD sprawa śliska, wszystko zależy jakim bezpiecznikiem zabezpieczony i w ogóle skąd ten "stały plus" pochodzi.
Bez przesady z tą wartością bezpiecznika na pewno nie mniej niż 2A. Są w sprzedaży specjalne adaptery do gniazda obd2 aby zmienic akumulator anty reset. Ja swój zrobiłem sam i testowałem na kilku autach. Nie było żadnego problemu.
Podpinam do akumulatora żelowego 7Ah , mam też adapter na duże żabki aby podłączyć do dużego aku
Tylko trzeba pamiętać jak anty reset jest podłączony A aku główne odłączone to nic nie można uruchamiać typu radio itdt
Bez przesady z tą wartością bezpiecznika na pewno nie mniej niż 2A. Są w sprzedaży specjalne adaptery do gniazda obd2 aby zmienic akumulator anty reset. Ja swój zrobiłem sam i testowałem na kilku autach. Nie było
Widzę że kolega mało co widział póki co.
Jak zobaczysz moduł zasilania z konwerterem DC/DC to pogadamy.
Upierdzielisz furę za 300 tysi pchając prąd "od tyłu" to będziesz wiedział.
I to mnie dziwi, bo jak szukałem na zamianę do auta (zamiast tego FIAMM) to VRLA był o wieeele droższy od AGMa Clariosa/Varty o podobnych parametrach...
V.
Zbliża się termin (koniec leżakowania) do którego należy go użyć (rok od produkcji), wyraźnie zaznaczone i napisane "otwartym tekstem"
06/21 sprawdzić, 12/21 zacząć używać.
Data produkcji, też wyraźnie wydziergana i bez kodowania.
Pytałem o AGM, sprzedawca zaoferował trzy, nie chwaląc się technologią VRLA.
Ja dopiero teraz się dowiedziałem, należysz do nielicznych.
Pozdrawiam.
Wracając do ładowarek automatycznych. (wyrzuciłem, ale znalazłem),
Ładna naklejka w kolorze magenty. Prawdopodobnie jakość będzie przyzwoita bo: Link Zmierz napięcie spoczynkowe jak postoi w ciepłym miejscu kilka godzin.
Zważ typa zobaczymy co jest warty.
Przed zamontowanie porządnie naładuj za pomocą ładowarki a nie prostownika.
Nie wiem do jakiego auta to kupiłeś, ale jak do jakiegoś "tradycyjnego" to lepszym jednak rozwiązaniem byłby zwykły, zalewany z korkami.
Przed zamontowanie porządnie naładuj za pomocą ładowarki a nie prostownika.
anchilos wrote:
Wracając do ładowarek automatycznych. (wyrzuciłem, ale znalazłem),
Przy napięciu aku. 12,7, podaje 0,04 A.
Podłączyłem "sowietskoje zariadnoje ustroistwo", ruszyło na pierwszym biegu z napięciem 13,9 i 2A, po chwili A (I)=1,, a napięcie rośnie co 2s o 0.01.
Zatrzymało się na 14,75 i oscyluje 0,02 chociaż I nadal 1 A.
^ToM^ wrote:
Zważ typa zobaczymy co jest warty.
Ponoć 17,7 w.g wysyłającego z magazynu
Nalepka - list przewozowy na gołym aku.
Renault Polska
Marynarska 13
02-674 Warszawa.
I=1A cały czas, napięcie spadło do 14,6
Wzrosło do 14,7 przy stałym I.
Wrzuciłem trzeci bieg , i mam U=15,1 I=1,2
Mam U= 15,5 I=1,5
I rośnie.1,8A
Aku. zimny, jak "d" niedźwiedzia polarnego.
Napięcie spadło na 15 z tendencją do spadku, I około 1A.
Obejrzyjcie ten filmik jak tworzy się swoje marki akumulatorów i jak nas starają się wprowadzić w błąd przy zakupie akumulatora.
https://youtu.be/97mWIgwLxOQ A tutaj macie porady przed zakupem.
https://youtu.be/zbtLEJzGbR0.
Ogólnie lubię oglądać filmy tego pana bo zawsze coś ciekawego się nauczę.
Przed zamontowanie porządnie naładuj za pomocą ładowarki a nie prostownika.
anchilos wrote:
Wracając do ładowarek automatycznych. (wyrzuciłem, ale znalazłem),
Przy napięciu aku. 12,7, podaje 0,04 A.
Podłączyłem "sowietskoje zariadnoje ustroistwo", ruszyło na pierwszym biegu z napięciem 13,9 i 2A, po chwili A (I)=1,, a napięcie rośnie co 2s o 0.01.
Zatrzymało się na 14,75 i oscyluje 0,02 chociaż I nadal 1 A.
^ToM^ wrote:
Zważ typa zobaczymy co jest warty.
Ponoć 17,7 w.g wysyłającego z magazynu
Nalepka - list przewozowy na gołym aku.
Renault Polska
Marynarska 13
02-674 Warszawa.
I=1A cały czas, napięcie spadło do 14,6
Wzrosło do 14,7 przy stałym I.
Wrzuciłem trzeci bieg , i mam U=15,1 I=1,2
Mam U= 15,5 I=1,5
I rośnie.1,8A
Aku. zimny, jak "d" niedźwiedzia polarnego.
Napięcie spadło na 15 z tendencją do spadku, I około 1A.
Wrzucam czwórkę.
Mam 15,5 i 1A.
Dzisiaj będę miał UPS prosinus lub sinuspro 800/500 od polskiego sprawdzonego
producenta VoltPolska ( piję do Ciebie V- ale chętnie z Tobą jakiegoś "browara" bym wypił. Pisząc "jakiegoś" nie myślę o jednym).
Moje posty dotyczyły tego, że można kupić przyzwoity aku. za przyzwoitą cenę, wymienić, nie nosić do bloków i nie biegać z boosterami czy innymi DIYami
Dodano po 1 [minuty]:
vorlog wrote:
Wysłałem raport, nima to jak nakablować na siebie samego, wyższy poziom jazdy
V.
No właśnie wspomniany przeze mnie C7 ma taki fajny tryb "zasilacz", m.inn. do tego celu Samo ładowanie można robić bez odłączania akumulatora od instalacji.
V.
Dokładnie, niektóre maj tryb "podtrzymania" (lub "maintenance") - napiecie od 13,0 do 13,8 V impulsy pradem cos ok 0,8 A i napiecie, które nie uszkodzi nic w instalacji auta. Widziałem kiedyś jak w komisie takie lepsze auta z dużą ilością elektroniki doładowywali według harmonogramu, żeby nie było problemu. Ekologia i ekonomia w nowych autach potrafi wyłączyć ładowanie alternatorem, jeżeli napięcie jest wystarczające. Tu zdania są podzielone - niektórzy mówią że test jest w momencie rozruchu a inni, że ciągłe monitorowanie napięcia. Jeżeli pobieramy dużo prądu to doładowuje akumulator.
Dlatego też tytułowy "Bezprzewodowy prostownik samochodowy" jest bardzo dobrym rozwiazaniem na doładowanie akumulatora bez wyciagania. Pamietac tylko nalezy ze zima napiecie powinno byc wyzsze niz latem.
Ekologia i ekonomia w nowych autach potrafi wyłączyć ładowanie alternatorem, jeżeli napięcie jest wystarczające. Tu zdania są podzielone - niektórzy mówią że test jest w momencie rozruchu a inni, że ciągłe monitorowanie napięcia. Jeżeli pobieramy dużo prądu to doładowuje akumulator.
To ci udzielę info z pierwszej ręki, mam auto z Euro6+ i to nie napięcie aku ani pobór prądu decyduje o tym czy aku jest ładowane czy nie. Więc co ? ekologia! współczesne auto jest zaprojektowane tak aby jak najmniej truło, więc na zimnym silniku nie ładuje, jak jedziesz pod górkę też nie ładuje, jak depniesz pedał gazu też wyłącza ładowanie.
To kiedy ładuje ? u mnie jest już rekuperacja więc smali prądem 100A jak depnę po heblach ale to zdecydowanie za mało aby podładować aku.
Co do monitorowania napięcia to zauważyłem że po kilku rozruchach układ Start/Stop sam się wyłącza, pisze o tym w instrukcji, jak podczas rozruchu napięcie spadnie poniżej 7.5V
O ogrzewaniu tylnej szyby zapomnij, trzeba minimum 15km przejechać aby zaczęło ogrzewać.
Proszę jeszcze się przyjrzeć cennikom i konfiguratorom, mało kto oferuje obecnie podgrzewanie siedzeń, jak myślicie, dlaczego ?
.... po kilku rozruchach układ Start/Stop sam się wyłącza, pisze o tym w instrukcji, jak podczas rozruchu napięcie spadnie poniżej 7.5V
O ogrzewaniu tylnej szyby zapomnij, trzeba minimum 15km przejechać aby zaczęło ogrzewać.
Proszę jeszcze się przyjrzeć cennikom i konfiguratorom, mało kto oferuje obecnie podgrzewanie siedzeń, jak myślicie, dlaczego ?
To alternator ma jaką moc? 0,3 kW jak ongiś w maluchu? Nie bardzo rozumiem, dlaczego miałoby brakować prądu, skoro współczesne samochody mają alternatory o mocach 1- kilka kW. W takim razie po co takie moce, skoro tylko ma służyć do ładowania baterii a już nie do zasilania szyby czy foteli?
Podaj model wozu, poszukamy manuale i poczytam co oni tam nawymyślali.