Witam
Bardzo słabo znam VBA, nieraz „pomagałem sobie” plikami z elektrody, tym razem nie mam pomysłu jak zacząć. Jeśli ktoś mógłby pochylić się nad moim problemem będę wdzięczny.
Wyjaśniam o co chodzi:
Mam przygotowywać harmonogramy produkcji różnych elementów. W załączniku przesyłam szkic tabel jak to ma wyglądać. Jako przykład są to słupy.
Tabela 1 - w zakresie A2:AA26 – to tabela bazowa która się rozrasta tzn. dochodzi nowy temat jest dopisywany pod ostatnim wierszem, czasem istnieje potrzeba dopisać element do istniejącego już obiektu (np. może dojść element S-11 na obiekt Warszawa – czyli wstawiam wiersz pod S-10).
Mam zbilansowaną ilość sztuk (kolumna 10), objętość i składowe elementów zbrojenia (kg w kolumnach L-W).
Na podstawie danych z tej tabeli tworzę harmonogram produkcji – tabela 2 w zakresie AC-AP. Ta tabela też się rozrasta, jeśli dojdzie nowy temat będę go dopisywał dostawiając kolumny za ostatnim.
Jeśli element w tej tabeli będzie zaznaczony na kolor szary oznacza że jest wyprodukowany, jeśli na zielony że jest gotowy do wysyłki.
Problemy do rozwiązania:
Tabela1:
- muszę mieć kontrolę nad tym co rozpisane, powinno zliczać się to z zakresu w tabeli 2 (w obrębie danego tematu, elementy dla różnych tematów mają te same oznaczenia )
- powinny zliczać się po kolorze, jeśli zaznaczony na kolor zielony wliczany jest jako wyprodukowany
Tabela2:
- sama tabela ma formę kalendarza – czy da się go zautomatyzować czyli dostawiam kolejny tydzień, miesiąc, pojawiają się daty nrtygodnia, na czerwono niedziele itd.?
- ilości Vb i kg stali dla poszczególnych dni powinny się sumować ze wszystkich tematów,
- dodatkowo czy jest taka możliwość ze użytkownik wybiera sobie zakres dat np. interesuje mnie tydzień 51 i 52 i zsumowane ilości vb oraz kg stali, oczywiście te zakresy muszą być dowolne,
- ostatni problem to czy widzi ktoś możliwość wyboru określonego tematu i pokazania tylko jego, chodzi o to że chcę klientowi z obiektu Kraków Zabłocie pokazać tylko jego temat, czyli wybieram Kraków Zabłocie i generuje mi np. do innego pliku czy pdf zakres tabeli 1 i tabeli 2 tylko dla Kraków Zabłocie.
Wiem że zadanie jest trudne i praktycznie od zera. Próbowałem coś zrobić w VBA ale jest to na tyle nieudolne że zdecydowałem się wysłać „goły” plik jako przykład.
Jeśli ktoś znajdzie chwilę proszę o pomoc.
Bardzo słabo znam VBA, nieraz „pomagałem sobie” plikami z elektrody, tym razem nie mam pomysłu jak zacząć. Jeśli ktoś mógłby pochylić się nad moim problemem będę wdzięczny.
Wyjaśniam o co chodzi:
Mam przygotowywać harmonogramy produkcji różnych elementów. W załączniku przesyłam szkic tabel jak to ma wyglądać. Jako przykład są to słupy.
Tabela 1 - w zakresie A2:AA26 – to tabela bazowa która się rozrasta tzn. dochodzi nowy temat jest dopisywany pod ostatnim wierszem, czasem istnieje potrzeba dopisać element do istniejącego już obiektu (np. może dojść element S-11 na obiekt Warszawa – czyli wstawiam wiersz pod S-10).
Mam zbilansowaną ilość sztuk (kolumna 10), objętość i składowe elementów zbrojenia (kg w kolumnach L-W).
Na podstawie danych z tej tabeli tworzę harmonogram produkcji – tabela 2 w zakresie AC-AP. Ta tabela też się rozrasta, jeśli dojdzie nowy temat będę go dopisywał dostawiając kolumny za ostatnim.
Jeśli element w tej tabeli będzie zaznaczony na kolor szary oznacza że jest wyprodukowany, jeśli na zielony że jest gotowy do wysyłki.
Problemy do rozwiązania:
Tabela1:
- muszę mieć kontrolę nad tym co rozpisane, powinno zliczać się to z zakresu w tabeli 2 (w obrębie danego tematu, elementy dla różnych tematów mają te same oznaczenia )
- powinny zliczać się po kolorze, jeśli zaznaczony na kolor zielony wliczany jest jako wyprodukowany
Tabela2:
- sama tabela ma formę kalendarza – czy da się go zautomatyzować czyli dostawiam kolejny tydzień, miesiąc, pojawiają się daty nrtygodnia, na czerwono niedziele itd.?
- ilości Vb i kg stali dla poszczególnych dni powinny się sumować ze wszystkich tematów,
- dodatkowo czy jest taka możliwość ze użytkownik wybiera sobie zakres dat np. interesuje mnie tydzień 51 i 52 i zsumowane ilości vb oraz kg stali, oczywiście te zakresy muszą być dowolne,
- ostatni problem to czy widzi ktoś możliwość wyboru określonego tematu i pokazania tylko jego, chodzi o to że chcę klientowi z obiektu Kraków Zabłocie pokazać tylko jego temat, czyli wybieram Kraków Zabłocie i generuje mi np. do innego pliku czy pdf zakres tabeli 1 i tabeli 2 tylko dla Kraków Zabłocie.
Wiem że zadanie jest trudne i praktycznie od zera. Próbowałem coś zrobić w VBA ale jest to na tyle nieudolne że zdecydowałem się wysłać „goły” plik jako przykład.
Jeśli ktoś znajdzie chwilę proszę o pomoc.