Mercedes W220 320 2002 lift
Dioda w kluczyku miga przy wciskaniu. Auto nie reaguje ani centralny zamek ani stacyjka.
Po włożeniu kluczyka do stacyjki nie słychać rygla i nie można przekręcić kluczyka. Nie zapalają się liczniki.
Oporność cewki powyżej 6.
To się dzieje już drugi raz, przy pierwszych przymrozkach. Było tak już w zeszłym roku.
Pomożecie?
Gdzieś w internecie czytałem, że brak reakcji centralnego zamka na pilota może być spowodowany usterką modułu przy antenie odbiorczej w lewym tylnym słupku. Skoro nie słyszysz odblokowania rygla blokady kierownicy, to może być, że uszkodzony jest silniczek rygla i on dalej blokuje stacyjkę. Najlepiej podpiąć komputer i sprawdzić jak system widzi sygnały z pilota i klucza. Gdzieś natknąłem się też na taką informację, że może być konieczne odświeżenie zapisów w stacyjce i ponowne programowanie klucza. Pytanie jeszcze, czy masz jeden klucz czy więcej i czy jest taka sama reakcja na wszystkich kluczach.
Jakie jest napięcie akumulatora (sprawdzony) ?
Wszystkie punkty rozdziału zasilania 12V i "masy" sprawdzone ?
Profilaktycznie zamień akumulator na inny i po wymianie zamknij bagażnik.
Pilot (rybka) sprawdzony testerem czy tylko "miga dioda" ?
Czy drzwi domykają (dociągają) się automatycznie ?
Czy po otwarciu drzwi podświetla i uruchamia się licznik ?
Sprawdź wszystkie bezpieczniki kontrolką z żarówką 12V.
Gdzieś w internecie czytałem, że brak reakcji centralnego zamka na pilota może być spowodowany usterką modułu przy antenie odbiorczej w lewym tylnym słupku. Skoro nie słyszysz odblokowania rygla blokady kierownicy, to może być, że uszkodzony jest silniczek rygla i on dalej blokuje stacyjkę. Najlepiej podpiąć komputer i sprawdzić jak system widzi sygnały z pilota i klucza. Gdzieś natknąłem się też na taką informację, że może być konieczne odświeżenie zapisów w stacyjce i ponowne programowanie klucza. Pytanie jeszcze, czy masz jeden klucz czy więcej i czy jest taka sama reakcja na wszystkich kluczach.
Podobno jak nie mogę przekręcić kluczyka to nie da się podłączyć komputera.
Dodano po 1 [godziny] 5 [minuty]:
CameR wrote:
Jakie jest napięcie akumulatora (sprawdzony) ?
Wszystkie punkty rozdziału zasilania 12V i "masy" sprawdzone ?
Profilaktycznie zamień akumulator na inny i po wymianie zamknij bagażnik.
Pilot (rybka) sprawdzony testerem czy tylko "miga dioda" ?
Czy drzwi domykają (dociągają) się automatycznie ?
Czy po otwarciu drzwi podświetla i uruchamia się licznik ?
Sprawdź wszystkie bezpieczniki kontrolką z żarówką 12V.
Dzięki za wskazówki. Nie jestem fachowcem Zazwyczaj udaje mi się samemu naprawić drobne usterki.
Akumulator jest nowy, ma 11,66V
Nie wiem gdzie są "wszystkie masy". Nie mam innego akumulatora. Pilota nie mam jak sprawdzić - w małym mieście nie ma takich fachowców.
Ten model nie ma dociąganych drzwi. Klapa się dociąga (czasami przestaje się dociągać i wtedy pomaga wyjęcie jednego z bezpieczników pod siedzeniem pasażera z tyłu - nie pamiętam którego)
Tak. Po otwarciu drzwi podświetla się licznik i wnętrze.
Bezpieczniki sprawdziłem miernikiem. Te z prawej strony - jak się otworzy drzwi to jest klapka. Te pod siedzeniem pasażera z tyłu. Te w skrzynkach z prawej i lewej strony komory silnika. Gdzieś jeszcze są?
Da się podłączyć komputer tylko trzeba mieć odpowiedni programator i oprogramowanie. Wnioskuję, że takiego nie masz.
Czy masz inne klucze i na nich też tak samo się zachowuje stacyjka?
Jeżeli chcesz sam spróbować to naprawić bez programatora, to częstym powodem jest przerwa na cewce zasilającej w kluczu. Możesz spróbować rozebrać klucz i sprawdzić czy nie ma na cewce zimnego lutu lub przerwy (na YouTube znajdziesz masę filmików o tym).
Drugim powodem jest uszkodzony silniczek rygla. Doraźnie (ale nie zawsze) pomaga postukanie w rygiel młotkiem. Jak wyrobią się szczotki silniczka to nie zawsze kontaktują. Jeżeli rygiel wszedł w tryb blokady błędu 0xAA, to niestety ale potrzebny będzie programator.
Poza tym, bez programatora i wiedzy niewiele zdziałasz. Ten samochód jak wiele innych obecnie ma dużo elektroniki, mikrokontrolerów wzajemnie się kontrolujących. Jeżeli chcesz polegać na jego niezawodności, to niestety, ale trzeba systematycznie robić przeglądy i to nie takie, wymiana oleju, filtrów i sprawdzenie płynów. Regularnie trzeba sprawdzać rejestry sterowników i reagować na występujące błędy dopóki jeszcze sterownik działa.
Obecnie samochody nie są drogie, ale ich prawidłowe utrzymanie coraz droższe.
To jest podobnie jak z drukarkami, sam sprzęt kupisz względnie tanio, ale już za tusze i tonery trzeba słono płacić. Elektronika nie jest wieczna i ma prawo się zepsuć.
Dziękuję. Znalazłem specjalistę w okolicy, ale zapisuję sobie kontakt do Pana.
Dodano po 1 [minuty]:
arturlom wrote:
Da się podłączyć komputer tylko trzeba mieć odpowiedni programator i oprogramowanie. Wnioskuję, że takiego nie masz.
Czy masz inne klucze i na nich też tak samo się zachowuje stacyjka?
Jeżeli chcesz sam spróbować to naprawić bez programatora, to częstym powodem jest przerwa na cewce zasilającej w kluczu. Możesz spróbować rozebrać klucz i sprawdzić czy nie ma na cewce zimnego lutu lub przerwy (na YouTube znajdziesz masę filmików o tym).
Drugim powodem jest uszkodzony silniczek rygla. Doraźnie (ale nie zawsze) pomaga postukanie w rygiel młotkiem. Jak wyrobią się szczotki silniczka to nie zawsze kontaktują. Jeżeli rygiel wszedł w tryb blokady błędu 0xAA, to niestety ale potrzebny będzie programator.
Poza tym, bez programatora i wiedzy niewiele zdziałasz. Ten samochód jak wiele innych obecnie ma dużo elektroniki, mikrokontrolerów wzajemnie się kontrolujących. Jeżeli chcesz polegać na jego niezawodności, to niestety, ale trzeba systematycznie robić przeglądy i to nie takie, wymiana oleju, filtrów i sprawdzenie płynów. Regularnie trzeba sprawdzać rejestry sterowników i reagować na występujące błędy dopóki jeszcze sterownik działa.
Obecnie samochody nie są drogie, ale ich prawidłowe utrzymanie coraz droższe.
To jest podobnie jak z drukarkami, sam sprzęt kupisz względnie tanio, ale już za tusze i tonery trzeba słono płacić. Elektronika nie jest wieczna i ma prawo się zepsuć.
Znalazłem specjalistę. Kluczyk sprawdzony. Jutro demontujemy stacyjkę. Napiszę jaki jest finał tej awarii. Dzięki za pomoc!!
Po włożeniu kluczyka do stacyjki nie słychać rygla
arturlom wrote:
Skoro nie słyszysz odblokowania rygla blokady kierownicy, to może być, że uszkodzony jest silniczek rygla i on dalej blokuje stacyjkę
arturlom wrote:
Drugim powodem jest uszkodzony silniczek rygla. Doraźnie (ale nie zawsze) pomaga postukanie w rygiel młotkiem. Jak wyrobią się szczotki silniczka to nie zawsze kontaktują.
Tylko że jest mały problem - w modelu W220 nie ma elektrycznego rygla
mogła się skończyć całkiem ,mogę naprawić ale trzeba wysłać.
Pomógł mi Pan Adam z firmy AUTO-ELELEKTRONIK AB - autor posta, na który odpowiadam. To była wina stacyjki. Polecam nie tylko ze względu na fachową, rzetelną i szybką pomoc. Standard współpracy jest po prostu europejski. Wysoki poziom, kultura i niesamowita wiedza. Dziękuję i polecam. Tutaj link do firmy AUTO-ELELEKTRONIK AB
https://www.facebook.com/Auto-elektronik-AB-Adam-Bogusz-Linowiec29-103693158748264