Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Polar WMN850 - jak podpiąć na krótko silnik pralki.

Riddick87478 08 Dec 2021 12:29 900 28
Przewód Toplex
  • #1
    Riddick87478
    Level 5  
    Witam jak podłączyć silnik pralki Polar na pusto? Kondensator mam, ale nie wiem jak to wszystko podłączyć jeśli ktoś by mi tu pomógł będę bardzo wdzięczny.
    Polar WMN850 - jak podpiąć na krótko silnik pralki. Polar WMN850 - jak podpiąć na krótko silnik pralki. Polar WMN850 - jak podpiąć na krótko silnik pralki.
  • Przewód Toplex
  • #2
    stachu_l
    Level 31  
    To na pewno jest polar?
    Taki klasyczny Polar Bio?
    Tam była inna wtyczka/gniazdo - zobacz: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2893048.html
    Generalnie te silniki miały dwa zestawy uzwojeń - "wolnoobrotowe" do prania i drugie do wirowania.
    Uzwojenie od prania pozwalało na prace w obu kierunkach a wirowanie w pralce chodziło w jednym kierunku i nie wiem czy można było uruchomić w drugim - czy uzwojenia miały te same parametry czy też były dedykowane do pracy bezpośredniej i przez kondensator.
    Tu jest inny wtyk wiec musisz poszukać schematu lub ustalić które uzwojenie jest które i spróbować podłączyć.
    Masz wtyczkę do tego gniazda?
    Bez tego prosisz się o problemy bo o zwarcie albo porażenie nie trudno a napięcie z sieci jest niebezpieczne dla życia i zdrowia.
  • #3
    Riddick87478
    Level 5  
    Tak wtyczka do kostki oczywiście jest, tylko jest taki problem ze jest na okrągłe piny i nie wiem czy one są tam na stałe czy jak bo w ogóle nie chcą wyjść
    Polar WMN850 - jak podpiąć na krótko silnik pralki.[/url] Polar WMN850 - jak podpiąć na krótko silnik pralki.
  • #4
    stachu_l
    Level 31  
    Riddick87478 wrote:
    Tak wtyczka do kostki oczywiście jest tylko jest taki problem ze jest na okrągłe piny i nie wiem czy one są tam na stałe czy jak bo wogole nie chcą wyjść
    Ale chcesz te piny z wtyczki wyciągać? W jakim celu? Masz nowe piny aby tam wsadzić? W tych złączach piny są zaciskane na przewodzie i w zasadzie jest to operacja jednorazowa. Same piny pewno można wyciągnąć ale maja takie zatrzaski i trzeba mieć taki przyrząd do wyciągania pinów albo zręcznie operować cienkimi wkrętakami gdy wiesz gdzie jest ten zatrzask.
    Jak uważasz, że reszta pralki jest do złomowania to lepiej weź listwę zaciskową, obetnij przewody wtyczki - 5-10cm i przyłącz do listwy a potem podłączaj się do listwy.

    Może lepsze (ostre zdjęcia) bo ja nie jestem w stanie odczytać modelu pralki i silnika (doczytałem, że hiszpański).
    Po modelu przeszukaj internet może znajdziesz dokumenty z opisem, schematem itp. Jak się nic nie znajdzie to trzeba pomierzyć uzwojenia i spróbować.
    Może da się sprawdzić gdzie idzie wiązka do pralki i będzie widać co i jak jest przyłączane do silnika.
  • #5
    Riddick87478
    Level 5  
    Polar WMN850 - jak podpiąć na krótko silnik pralki. Polar WMN850 - jak podpiąć na krótko silnik pralki.
    Proszę lepsze zdjęcie tabliczki pralki oraz silnika.Też myślałem żeby poodcinać wszystkie te kable i kostkę zastąpić listwą, ale nigdzie nie mogę znaleźć schematu jak podłączyć taki silnik wraz z kondensatorem...
  • Przewód Toplex
  • #6
    stachu_l
    Level 31  
    Szukając po silniku można trafić na kilka tematów na tym forum na przykład:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1971326.html
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1925200.html

    Tu jeszcze włoska strona:
    https://www.electroyou.it/forum/viewtopic.php?t=44322&p=402369

    Wygląda, że ten silnik miał wersje z mniejszą i większą wtyczką. Na większej tak jak u Ciebie są dwa dodatkowe przewody (te czerwone) i to chyba do prądnicy tachometrycznej.
    Powinien pracować bez podłączania prądnicy.
  • #7
    Riddick87478
    Level 5  
    Tak, dwa czerwone idą do prądnicy. Ten pierwszy link który wysłałeś wydaje się być całkiem rzetelny ale dalej nie potrafię tego podłączyć. Mam pytanie aby podpiąć taki silnik muszę skonstruować kable tak jak na tym zdjęciu? Czyli jeden z zasilającego do kondensatora i rozgałęzia się po drodze do kostki silnika a drugi z zasilającego po prostu do kostki silnika?
    Polar WMN850 - jak podpiąć na krótko silnik pralki.
    https://youtube.com/watch?v=zJmeiQIKPo0&feature=share jutro spróbuję podłączyć silnik według tego filmu, jeszcze takie pytanie:w przewodzie zasilającym mam oprócz dwóch jeszcze przewód ochronny, mam go podłączyć pod obudowę silnika? Bo na obudowie jest konektor na przewód ochronny
  • #8
    stachu_l
    Level 31  
    Generalnie tak tylko trzeba ustalić na które styki kostki.
    Na tej włoskiej stronie są schematy ale na forum także dla starszego silnika polskiego od Polara.
    Musisz określić które uzwojenia są gdzie podłączone i które są od wolniejszych obrotów (parania) a które od wirowania.
    Oba zestawy uzwojeń maja jeden przewód wspólny (jak jest 5 przewodów do silnika, tachometru/prądniczki nie ruszaj)
    Ten wspólny podpinasz do jednego przewodu zasilającego (ja wiesz który to to może być to N ale jak zasilasz wtyczką to nie wiesz który będzie N).
    Dla wolnych obrotów (prania) do drugich końców uzwojeń przyłączasz kondensator a drugi przewód zasilania (powiedzmy L) podłączasz do jednego albo drugiego konca uzwojenia. Zależnie od wybranego końca silnik kręci się w lewo lub w prawo.

    Dla szybkich obrotów (wirowanie) używa się tylko jednego kierunku obrotów bo uzwojenia nie są symetryczne - może bardziej nie są jednakowe - i odwrotne połączone może spalić jedno z nich - to które powinno być podłączone przez kondensator.
    W tych linkach podanych wczesnej są takie informacje
  • #9
    Riddick87478
    Level 5  
    Dobra już zaczynam to rozumieć, mam może głupie pytanie żeby rozgałezić przewód zasilający który idzie do kondensatora muszę używać jakiś trójników czy po prostu mogę to zawinąć z drugim przewodem i owinąć taśma izolacyjną?I wracam jeszcze do pytania czy mam podłączyć przewód ochronny (uziemiający) pod obudowę silnika gdzie jest specjalny konektor?
    Polar WMN850 - jak podpiąć na krótko silnik pralki.
    Chodzi mi o to rozgałęzienie.
  • #10
    stachu_l
    Level 31  
    Riddick87478 wrote:
    chodzi mi o to rozgałęzienie
    To odgałęzienie jest w koszulce termokurczliwej i pewno jest lutowane. Do prób daj cos co można rozłączyć - listwę zaciskową, czy złączki WAGO, a na przewody załóż tulejki zaciskowe aby się linka nie rozłaziła na poszczególne przewody.
    PE - ochronny - podłącz jak jest przewidziany na silniku.
    Jak już wszystko ruszy to ta listwa lub WAGO powinna trafić do jakiejś puszki aby sobie tak nie latała.
  • #11
    stachu_l
    Level 31  
    Riddick87478 wrote:
    pisałeś żeby zastąpić kostkę listwa zaciskową
    Nie dokładnie - chciałem aby uciąć wtyczkę od wiązki pralki (jak jest niepotrzebna) tak aby zostało powiedzmy 10cm przewodów przy wtyczce i te przewody wkręcić w listwę zaciskową, Jak weźmiesz listwę na przewody 4mm² albo 6mm² to wejdzie kilka przewodów 1,5mm² a nawet 2,5mm²
    Od strony wtyczki do silnika wkręć je pojedynczo a od drugiej strony przyłącz kable zasilające i kondensator, tm gdzie muszą być razem to przykręć dwa przewody w jednym zacisku.
    Ewentualnie możesz ten kondensator wkręcić razem z przewodami od wtyczki silnika aby łatwo było przepiąć zasilanie do zmiany obrotów, prądowi w zasadzie wszystko jedno gdzie to skręcisz aby to był jeden przewodnik.
    Jak weźmiesz WAGO to musisz mieć takie 2 i 3 stykowe - 2 stykowe ozywasz do prostego łącznie przewodów a 3 stykowe do rozgałęzienia. Możesz brać wszystkie 3 stykowe tyko niektóre miejsca na kabel zostaną wole - użyjesz dwóch z trzech przy łączeniu bez rozgałęzienia.
  • #12
    Riddick87478
    Level 5  
    stachu_l wrote:
    Riddick87478 wrote:
    pisałeś żeby zastąpić kostkę listwa zaciskową
    Nie dokładnie - chciałem aby uciąć wtyczkę od wiązki pralki (jak jest niepotrzebna) tak aby zostało powiedzmy 10cm przewodów przy wtyczce i te przewody wkręcić w listwę zaciskową, Jak weźmiesz listwę na przewody 4mm² albo 6mm² to wejdzie kilka przewodów 1,5mm² a nawet 2,5mm²
    Od strony wtyczki do silnika wkręć je pojedynczo a od drugiej strony przyłącz kable zasilające i kondensator, tm gdzie muszą być razem to przykręć dwa przewody w jednym zacisku.
    Ewentualnie możesz ten kondensator wkręcić razem z przewodami od wtyczki silnika aby łatwo było przepiąć zasilanie do zmiany obrotów, prądowi w zasadzie wszystko jedno gdzie to skręcisz aby to był jeden przewodnik.
    Jak weźmiesz WAGO to musisz mieć takie 2 i 3 stykowe - 2 stykowe ozywasz do prostego łącznie przewodów a 3 stykowe do rozgałęzienia. Możesz brać wszystkie 3 stykowe tyko niektóre miejsca na kabel zostaną wole - użyjesz dwóch z trzech przy łączeniu bez rozgałęzienia.
    dobrze a mam pytanie czy dobrze wykonałem to "rozgałęzienie"? Polar WMN850 - jak podpiąć na krótko silnik pralki.
  • #13
    stachu_l
    Level 31  
    Tak, choć myślałem aby tej listwy nie ciąć na pojedyncze styki tylko zostawić 5 styków podłączonych to 5 przewodów od silnika (od wtyczki do silnika, tachometr nie jest potrzebny więc wystarczy 5).
    Jak wolisz taką wersję to też jest dobrze. Prąd nie wie czy listwa jest pocięta czy cała.
  • #14
    Riddick87478
    Level 5  
    stachu_l wrote:
    Tak, choc myślałem aby tej listwy nie ciąć na pojedyncze styki tylko zostawić 5 styków podłączonych to 5 przewodów od silnika (od wtyczki do silnika, tachometr nie jest potrzebny więc wystarczy 5).
    Jak wolisz taka wersje to tez jest dobrze. Prąd nie wie czy czy listwa jest pocięta czy cała.
    Usunalem pytanie ponieważ mi się namieszało w głowie.Mam taki plan a ty jak byś mógł go ocen.Mam zamiar odciąć przewody od kostki silnika oprócz tych od tego tachometru, po to aby wstąpić zamiast kostki 5 kostek zaciskowych(takich jak na rozgałęzieniu)do jednej kostki zasilanie, do a cztery pozostałe to pranie i wirowanie które sobie ustalę.Co o tym myślisz?Tak na marginesie dzięki wielkie że mi pomagasz bo jestem laikiem i widzę że masz do mnie cierpliwość:p
  • #15
    stachu_l
    Level 31  
    Tak można zrobić. Ja tylko ciągle myślę o listwie - te kostki (te od rozgałęzienia) to są części takiej listwy która składa się z kilku, kilkunastu takich połączonych taki łącznikiem plastikowym. Jak masz całość a nie kawałki to lepiej podłącz te przewody od silnika do takiej całej listwy a listwę przykręć gdzieś do silnika, Przy oddzielnych zaciskach jak przy szarpnięciu urwiesz kabel z silnika to może być problem aż do przewijania silnika włącznie. Te łączniki miedzy zaciskami maja otwór na śrubę czy wkręt. Jak nie będzie gdzie przykręcić to możesz przypiąć taka listwę zacisków do tego pręta-szpilki co skręca cały silnik trytkami.
    Dlatego ciągle mówiłem o całej listwie czyli takich po0łaczonych zaciskach, chyba, ze masz je oddzielnie już pocięte na oddzielne zaciski to połącz ale ostrożnie używaj aby nie wyrwać przewodów z silnika.
  • #16
    Riddick87478
    Level 5  
    stachu_l wrote:
    Tak można zrobić. Ja tylko ciągle myślę o listwie - te kostki (te od rozgałęzienia) to są części takiej listwy która składa się z kilku, kilkunastu takich połączonych taki łącznikiem plastikowym. Jak masz całość a nie kawałki to lepiej podłącz te przewody od silnika do takiej całej listwy a listwę przykręć gdzieś do silnika, Przy oddzielnych zaciskach jak przy szarpnięciu urwiesz kabel z silnika to może być problem aż do przewijania silnika włącznie. Te łączniki miedzy zaciskami maja otwór na śrubę czy wkręt. Jak nie będzie gdzie przykręcić to możesz przypiąć taka listwę zacisków do tego pręta-szpilki co skręca cały silnik trytytkami.
    Dlatego ciągle mówiłem o całej listwie czyli takich połączonych zaciskach chyba, że masz je oddzielnie już pocięte na oddzielne zaciski to połącz ale ostrożnie używaj aby nie wyrwać przewodów z silnika.

    Tak mam taką całą listwę w garażu. Czyli wszystko podpinam tak samo jak chce tylko te rozgałęzienie umieścić w tej samej listwie co będę montował do silnika, dobrze rozumiem?
  • #17
    stachu_l
    Level 31  
    Te rozgałęzienia możesz zrobić w tej listwie, ja bym tak zrobił ale jak chcesz oddzielnie to podłącz przewody silnika do listwy a dopiero tam podłącz przewody na których zamontujesz rozdzielacze. Listwę przymocuj do silnika.
  • #18
    Riddick87478
    Level 5  
    stachu_l wrote:
    Te rozgałęzienia możesz zrobić w tej listwie, ja bym tak zrobił ale jak chcesz oddzielnie to podłącz przewody silnika do listwy a dopiero tam podłącz przewody na których zamontujesz rozdzielacze. Listwę przymocuj do silnika.
    Witam ponownie, jutro podłączam silnik, a teraz mam trzy pytania:
    1.Czy owijać konektory(które są wpinane są do kondensatora)taśmą izolacyjną?
    2.Czy konieczne są tulejki na końcówki przewodów?
    3.Głupie pytanie...Ale nie chcę spalić silnika przez załączenie lewych obrotów na wirowaniu więc-Prawe obroty są patrząc od strony wału czy wentylatora?Bo tyle ile ludzi to tyle opinii.
  • #19
    stachu_l
    Level 31  
    Ad 1. Najlepiej założyć koszulki termokurczliwe ale jak nie masz to lepiej (bezpieczniej) jest je zaizolować tym co masz niż zostawić gole.
    Ad 2. Nie są konieczne ale inaczej przewody nie rozłażą na poszczególne druciki nawet jak je skręcisz - możesz jeszcze pocynować - pobielić te końcówki jak masz lutownicę i wiesz jak używać.
    Ad 3. Nie wiem (nie pamiętam) zawsze szukałem po katalogu - tam zazwyczaj było pokazane. Jeżeli uzwojenia dla wirowania są różne to pomocnicze jest nawijanie cieńszym drutem i ma większą rezystancję - to podłącz przez kondensator, a w którą stronę ruszy to się zobaczy.

    Uważaj na siebie - napięcie z sieci jest niebezpieczne. Przymocuj dobrze silnik, dbaj o izolację przewodów i połączeń tak aby dotknięcie gołego przewodnika było niemożliwe.
  • #20
    Riddick87478
    Level 5  
    Polar WMN850 - jak podpiąć na krótko silnik pralki. Polar WMN850 - jak podpiąć na krótko silnik pralki.
    stachu_l wrote:
    Ad 1. Najlepiej założyć koszulki termokurczliwe ale jak nie masz to lepiej (bezpieczniej) jest je zaizolować tym co masz niż zostawić gole.
    Ad 2. Nie są konieczne ale inaczej przewody nie rozłażą na poszczególne druciki nawet jak je skręcisz - możesz jeszcze pocynować - pobielić te końcówki jak masz lutownicę i wiesz jak używać.
    Ad 3. Nie wiem (nie pamiętam) zawsze szukałem po katalogu - tam zazwyczaj było pokazane. Jeżeli uzwojenia dla wirowania są różne to pomocnicze jest nawijanie cieńszym drutem i ma większą rezystancję - to podłącz przez kondensator, a w którą stronę ruszy to się zobaczy.

    Uważaj na siebie - napięcie z sieci jest niebezpieczne. Przymocuj dobrze silnik, dbaj o izolację przewodów i połączeń tak aby dotknięcie gołego przewodnika było niemożliwe.
    Witam, podłączyłem tak o to ten silnik i skorzystałem ze schematu który wydałem(jest on z linków które wysłałeś wcześniej)podpiąłem tak jak na schemacie"obroty prawe" dodam że te rozgałęzienie przeniosę do listy głównej po sprawdzeniu czy silnik wogóle działa(konektory tak samo).Próbować podpinać?
  • #21
    stachu_l
    Level 31  
    Jak nie masz potwierdzenia w pomiarach rezystancji to generalnie jest to połączenie najbardziej prawdopodobne dla pracy pralki - wolne obroty.
    Jak mówią za oceanem No risk no fun - podłączaj.
    Jak cos jest pomieszane to nie ruszy a jak dłużej potrzymasz to może wywalić bezpiecznik albo silnik się spali więc bądź gotowy szybko wyłączyć.
  • #22
    Riddick87478
    Level 5  
    stachu_l wrote:
    Jak nie masz potwierdzenia w pomiarach rezystancji to generalnie jest to połączenie najbardziej prawdopodobne dla pracy pralki - wolne obroty.
    Jak mówią za oceanem No risk no fan - podłączaj.
    Jak cos jest pomieszane to nie ruszy a jak dłużej potrzymasz to może wywalić bezpiecznik albo silnik się spali więc bądź gotowy szybko wyłączyć.
    ok rozumiem, dam ci znać jak poszło

    Dodano po 4 [godziny] 1 [minuty]:

    stachu_l wrote:
    Jak nie masz potwierdzenia w pomiarach rezystancji to generalnie jest to połączenie najbardziej prawdopodobne dla pracy pralki - wolne obroty.
    Jak mówią za oceanem No risk no fun - podłączaj.
    Jak cos jest pomieszane to nie ruszy a jak dłużej potrzymasz to może wywalić bezpiecznik albo silnik się spali więc bądź gotowy szybko wyłączyć.
    Witam, silnik elegancko działa, naprawdę dzięki za pomoc.Czy według ciebie taki silnik nadawałby się do napędu wialnii do zboża?
  • #23
    stachu_l
    Level 31  
    Riddick87478 wrote:
    Czy według ciebie taki silnik nadawałby się do napędu wialnii do zboża?
    Łoooo - teraz to dałeś do pieca (jak mawiają) - widziałem chyba coś takiego ale nie ożywam - taki miastowy co to mleko jest z kartonów a maka z torebek. Pare razy jednak na wsi byłem nawet prowadziłem traktor i jechałem jako obserwator kombajnem Vistula więc jakieś tam maszyny widziałem.
    Wydaje mi się, że moc będzie troche mała ale może mylę z taka dmuchawa chyba do siana.
    Ten silnik na niskich obrotach ma 650W a na wyższych 900W wydaje mi się, że w takich urządzeniach są większe silniki po 1,5kW ale może się mylę.
    Silnik ma 650W i 310 obr/min albo 900W i 2850 obr/min - niestety to Ty musisz ustalić jakie obroty i jaka moc jest potrzebna wentylatorowi (np oglądając działające urządzenia). Jak wentylator potrzebuje więcej niż 650W a mniej niż 900W ale mniejsze obroty niż 2850 to trzeba zrobić przekładnię np pasową.

    Dobra uzupełniłem wiedzę, Jeżeli to taka wialnia jak tu:
    https://sprzedajemy.pl/wialnia-do-zboza-mlyne...j-regeneracji-dlugosiodlo-2-e30984-nr63747635
    Albo podobna kiedyś napędzana ręcznie a teraz w przykładzie silnikiem chyba od frani albo podobnym to ten także da radę.
    Jest jeszcze jedna niewiadoma - na silniku nie ma nigdzie informacji o typie pracy - czy może z maksymalna mocą pracować ciągle - niby jak nie ma ograniczenia to powinien ale w pralce jednak ma prace przerywaną. Niestety to wyjdzie dopiero przy pracy pod obciążeniem - trzeba zobaczyć czy się grzeje np po 1/2 godzinie pracy ciągłej.
  • #24
    Riddick87478
    Level 5  
    stachu_l wrote:
    Riddick87478 wrote:
    Czy według ciebie taki silnik nadawałby się do napędu wialnii do zboża?
    Łoooo - teraz to dałeś do pieca (jak mawiają) - widziałem chyba coś takiego ale nie ożywam - taki miastowy co to mleko jest z kartonów a maka z torebek. Pare razy jednak na wsi byłem nawet prowadziłem traktor i jechałem jako obserwator kombajnem Vistula więc jakieś tam maszyny widziałem.
    Wydaje mi się, że moc będzie troche mała ale może mylę z taka dmuchawa chyba do siana.
    Ten silnik na niskich obrotach ma 650W a na wyższych 900W wydaje mi się, że w takich urządzeniach są większe silniki po 1,5kW ale może się mylę.
    Silnik ma 650W i 310 obr/min albo 900W i 2850 obr/min - niestety to Ty musisz ustalić jakie obroty i jaka moc jest potrzebna wentylatorowi (np oglądając działające urządzenia). Jak wentylator potrzebuje więcej niż 650W a mniej niż 900W ale mniejsze obroty niż 2850 to trzeba zrobić przekładnię np pasową.

    Dobra uzupełniłem wiedzę, Jeżeli to taka wialnia jak tu:
    https://sprzedajemy.pl/wialnia-do-zboza-mlyne...j-regeneracji-dlugosiodlo-2-e30984-nr63747635
    Albo podobna kiedyś napędzana ręcznie a teraz w przykładzie silnikiem chyba od frani albo podobnym to ten także da radę.
    Jest jeszcze jedna niewiadoma - na silniku nie ma nigdzie informacji o typie pracy - czy może z maksymalna mocą pracować ciągle - niby jak nie ma ograniczenia to powinien ale w pralce jednak ma prace przerywaną. Niestety to wyjdzie dopiero przy pracy pod obciążeniem - trzeba zobaczyć czy się grzeje np po 1/2 godzinie pracy ciągłej.
    Tak to Dokladnie to samo co wysłałeś, wiesz co, zaciekawił mnie temat regulatora obrotów, pod które dokładnie przewody się go podpina?
  • #25
    stachu_l
    Level 31  
    Riddick87478 wrote:
    zaciekawił mnie temat regulatora obrotów, pod które dokładnie przewody się go podpina?
    Nie wiem. Generalnie kilka (dosłownie kilka) pralek naprawiałem (domowe, czasem u znajomych) ale to nie jest mój fach i spotkałem następujące rozwiązania (kolejność zgodna pojawianiem historią pralek) :
    - klasyczne - silnik indukcyjny z takim zestawem uzwojeń jak Twój i kondensatorem, włączany stykami mechanicznego programatora
    - silnik komutatorowy z regulacja obrotów - silnik ze szczotkami jak wiertarka czy odkurzacz (klasyczny) i regulator obrotów analogiczny jak w wymienionych urządzeniach - taki obniżający prąd i napięcie średnie na silniku.
    - Powrót do silnika indukcyjnego ale z inwerterem, ewentualnie silnik BLDC - silniki zasilane z inwertera w elektronice pralki.
    Jeżeli silniki takie jak Twój bywają sterowane z regulatora to pewno jest jakiś rodzaj inwertera ale z tymi nie maiłem do czynienia.
    Czy w Twojej pralce była płynna regulacja np wirowania? Jeżeli tak to musisz poszukać w niej sterownika ale często trudno go oddzielić od reszty i trudno nim sterować. Trzeba by wiedzieć jak.
    Ja tego nie robiłem ale może koledzy naprawiający takie pralki wiedzą.
  • #26
    Riddick87478
    Level 5  
    @stachu_l Płynnej regulacji chyba nie było jest tylko przycisk 800/400, ale szczerze to zanim bym doszedł jak to odłączyć, a potem podłączyć do silnika to jednym słowem masakra. Gdybym chciał zamontować wyłącznik takiego silnika to bym musiał go podpiąć pod przewód brązowy, który idzie prosto do kostki pod zasilanie?
    Moderated By TONI_2003:

    Cytuj selektywnie lub wcale gdy odpowiadasz po osobie cytowanej!

  • #27
    stachu_l
    Level 31  
    Bezpieczniej dać wyłącznik dwubiegunowy - jeden biegun na brązowym a drugi na niebieskim miedzy zasilaniem a rozgałęzieniem. Przy instalacji z wtyczka nie wiadomo gdzie jest faza i lepiej rozłączyć oba przewody L i N aby faza nie docierała do układu niezależnie od tego jak wetkniemy wtyczkę.
    Przykładowy wyłącznik:
    https://www.tme.eu/pl/details/1932.3118/przelaczniki-typu-rocker/marquardt/
    Ale możesz poszukać innych ale raczej na większe prądy (16A albo więcej) bo silnik w czasie rozruchu bierze prąd kilkakrotnie większy niż znamionowy. Wyłącznik trzeba zabudować w jakieś obudowie.
  • #28
    Riddick87478
    Level 5  
    @stachu_l
    Ok. rozumiem, dobra dzięki wielkie za pomoc bo naprawdę dużo mi pomogłeś, szanuję takich ludzi jak ty którzy pomogą, a nie wyśmieją, naprawdę dzięki, powodzenia🖐️😉
    Moderated By TONI_2003:

    Cytuj selektywnie lub wcale gdy odpowiadasz po osobie cytowanej!

  • #29
    Riddick87478
    Level 5  
    Witam,
    Mam pytanie włączyłem dzisiaj z nudów silnik. Czy to normalne w tych silnikach że obudowa jest taka gorąca? Silnik na razie nic nie napędza i ma ustawione wolne obroty.