Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Peugeot 1007 2006 1.4 KVF BVMP - brak komunikacji interfejsu z BSI

xazzaxas 11 Dec 2021 22:52 528 4
Texa Poland
  • #1
    xazzaxas
    Level 9  
    Drodzy forumowicze, mam problem z którym użeram się już od dłuższego czasu. Przekopałem sporo internetu, w tym elektrody i mhh. Ogólnie auto sprawia wrażenie sprawnego poza połączeniem interfejsu diagnostycznego z BSI.

    ABS, ESP, wszystkie akcesoria, zegary etc działają najwyraźniej prawidłowo.

    Lubię myśleć, że nie jestem takim całkiem autokretynem, ale wyprowadźcie mnie proszę z błędu wedle uznania.

    Peugeot 1007 2006 1.4 KVF BVMP to model VAN CAN najwyraźniej i jako taki go testuję. Nie było w nim żadnych modyfikacji poza niefabrycznym radiem, żadnego gazu, czujników i innych takich.

    Testowałem:
    różne ELMy (brak jakichkolwiek danych, które podawałoby raczej BSI; cała reszta najwyraźniej działa, o tyle o ile można coś na takim interfejsie sprawdzić/udowodnić),
    Autel MX808 (to jest nówka z polskiej dystrybucji, zaktualizowana - nie gada z żadnym ECU auta, nawet jeśli ręcznie wybiorę takie, które nie komunikuje się przez BSI; muszę sprawdzić na innym aucie bo jest to co najmniej dziwne zachowanie... sprawdzony w BMW X2 2018 i Chevrolet Traverse 2014, to samo. Ewidentnie coś uwalone)
    Actia(rev C z 2020, z tego co wiem fullchip ale nigdy nie rozgrzebywany)+pp2000(7.83,9bodajże 68)+vin (o build code ze słupka C za kierowcą, bez dwóch ostatnich cyfr nie pyta... o to pyta schematique)

    objaw cały czas ten sam: auto działa prawidłowo, nie sypie błędami, wszystko w nim śmiga, tylko BSI nie chce gadać z interfejsem. ECU dostępne prosto przez OBD działają jednak prawidłowo i zwracają różne błędy.

    Odczyt 1:
    ESP_MK60 U1208 temporary
    ESP_MK60 U1305 permanent
    ESP_MK60 U1318 permanent
    ESP_MK60 U1309 permanent
    DAE U1108 temporary
    DAE C1408 temporary
    J34P P0106 temporary
    J34P P0485 temporary
    J34P P0170 temporary

    Reset BSI, odczyt 2:
    ESP_MK60 U1208 temporary
    ESP_MK60 U1305 temporary
    ESP_MK60 U1318 temporary
    DAE U1108 temporary
    DAE C1408 temporary
    J34P P0106 temporary
    J34P P0485 permanent
    J34P P0170 temporary

    Przypadek historyczny, być może użyteczny kontekst: ze 3 lata temu próbowałem puga z tematu(jeszcze z oryginalnym radiem) podpiąć przez diagbox+pp2000. Wszystkie moduły komunikujące się przez BSI i dalej przez CAN zwracały no response from ECU. Te, do których połączenie było prosto przez OBD gadały prawidłowo i nie zwracały poważniejszych błędów (intermittent na o2 i wentylatorze jeśli mnie pamięć nie myli, typowe "czkawki" francuza). Resetowałem BSI wielokrotnie aż pewnego dnia po prostu nagle wszystko zadziałało prawidłowo - zakodowałem kluczyk i zaparkowałem temat.

    Po dłuższym czasie kluczyk zaczął się sypać dość mocno stąd kupiłem klony i podjąłem temat, jednak problem braku komunikacji z BSI wrócił. Co próbowałem/sprawdzałem:
    resetowałem BSI wielokrotnie (w końcu kiedyś pomogło)
    wymontowałem niefabryczne radio (było wsadzone bez procedury montowania radia niefabrycznego, bo BSI nie chciało gadać...) oraz wszystkie przejściówki zamocowane na oryginalne kable) - nie mam niestety oryginalnego radia, szlag je trafił (mechanicznie, nie elektronicznie) i poszło na złom
    podładowałem aku (jest już kiepski, 12,8 naładowany, ale nie mam akurat nic pod ręką innego, więc nie wykluczam że może to to...)
    trochę zmęczone gniazdo obd wymieniłem na nowe ciągłość przewodów jest (sprawdziłem oporność na wtyczkach 1 i 16 do odpowiednio 2 i 10 na 16V VE oraz 11 i odpowiednio 7 na 40V NR)
    sprawdziłem bezpieczniki maxi pod BSM i na BSM, jedyny spalony był od pompy spryskiwacza (zgaduję, że żona pryskała z zamarzniętymi dyszami ;]...)
    sprawdziłem bezpieczniki w BSI (ciągłość na pinach gniazd z wpiętymi bezpiecznikami i optycznie)
    sprawdziłem ciągłość (oporność) na pinach gniazda obd
    żadnej wody rdzy ani pyłu w BSM i BSI, na złączach też
    złącze do ecu ABS/ESP bez wody ani brudu, zatłuszczone fabrycznie (trytka była cała i nadal dość elastyczna, osłona złącza założona i zaciśnięta prawidłowo)
    teraz trochę żałuję, że skoro już odpiąłem abs/esp (a w konsekwencji też ECM) to nie spróbowałem bez nich czy ruszy kontakt z BSI. To też może być przyczyną, z tego co dotarły mnie słuchy (błąd komunikacji na CAN)
  • Texa Poland
  • Helpful post
    #2
    berthold61
    Level 26  
    Diagbox działa tylko w nowszych wersjach auta z tego co pamiętam a w starszych na pewno do 2008 lub nawet wyżej ciutkę nie pamiętam to tylko PP-planet lub Lexia inaczej się nie połączy z citroenem no i nie wiem czy wiesz że jak odpalisz program z interfejsem podłączonym do auta to koniecznie trzeba wpisać taki kod chyba 5 cyfr-liczb z naklejki przylepionej na przednim słupku ,widać ją po otwarciu drzwi , tyle pamiętam .
  • Texa Poland
  • #3
    xazzaxas
    Level 9  
    @berthold61 Dzięki. Kiepsko opisałem tą część, już koryguję
  • #4
    xazzaxas
    Level 9  
    Zamykam. Przyszedł nowy MX808, z miejsca bez problemu gada ze wszystkim (choć programowania kluczy do 1007 akurat nie ma, tyle innych dziwnych pugów wspiera a akurat nie to... może po aktualizacji zacznie), co oznacza że problem jest z oprogramowaniem, ACTIĄ albo laptopem. Najbardziej prawdopodobna jednak ACTIA.
  • #5
    xazzaxas
    Level 9  
    Zamykam. Przyszedł nowy MX808, z miejsca bez problemu gada ze wszystkim (choć programowania kluczy do 1007 akurat nie ma, tyle innych dziwnych pugów wspiera a akurat nie to... może po aktualizacji zacznie), co oznacza że problem jest z oprogramowaniem, ACTIĄ albo laptopem. Najbardziej prawdopodobna jednak ACTIA.

    Dodano po 39 [sekundy]:

    (j/w)