Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Renault Clio II 1.2 8v (2001)-kontrolka abs,stop,lewy kierunkowskaz

in4t 12 Dec 2021 15:11 594 7
  • #1
    in4t
    Level 6  
    Witam.
    Problem ukazał się wczoraj, po przeczyszczeniu styku i dorobieniu kabla masowego od rozrusznika który nie kręcił.
    Po włączeniu pozycyjnych jest ok, a przy światłach mijania, ukazują się błędy ABS i STOP z drugą diodą (!) tak jak w sytuacji zaciągniętego ręcznego.
    Dodatkowo nie działa lewy kierunkowskaz.
    Pojazd jest z wersji przed liftingowej, a od rocznego zakupu i brak diody błędowej ABS, ani razu nie uświadczyłem działania ABS.

    Dziwna sytuacja, może jakieś zwarcie, bezpieczniki lub coś innego..
    Proszę o rady, trochę się obawiam jeździć z takim mixem, bo jak któś mi kiedyś powiedział (spalisz komputer z blędem ręcznego?) nie wiem czy to wgl prawda :p
  • #2
    spinacz
    Level 42  
    Sprawdzaj tylne lampy i dokładnie żarówki w nich.
  • #3
    in4t
    Level 6  
    spinacz wrote:
    Sprawdzaj tylne lampy i dokładnie żarówki w nich.


    Teoretycznie mogłoby być spowodowane to zaciągniętym ręcznym przez noc?
    tyle ,że kierunkowskaz to chyba inna przyczyna
  • #4
    Anonymous
    Level 1  
  • #5
    in4t
    Level 6  
    Bezpieczniki wszystkie sprawne. A czy teoria, że po przywróceniu poprawnej masy auta, czasem ukazują się błędy które już były jakiś czas, ale przez złą masę, nie były widoczne? No bo tak myślę, ręczny u mnie nie działa, tylko słychać jak zęby przeskakuje, abs nie mialem, a półoś wymieniałem, tylko z tym kierunkowskazem.. słabo też przednia lewa lampa świeci zauważyłem, no i przeciwmgielne nie działają:p
  • #6
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Masa pod maską do karoserii.
  • #7
    in4t
    Level 6  
    Zniknąłem na trochę i tak jak kolega wyżej pisze, problem był z masą. Wszystko było idealnie, aż po dziś dzień i pierwsze od tygodnia przymrozek, po godzinie 16, chcąc wyruszyć do domu, znowu zastałem charakterystyczny "tyk" od rozrusznika. Myślałem, że znowu może kłopot z masą, ale starterem, po 3 minutach, 3 próbie odpalił normalnie.
    Rozrusznik wraz z czteroma świecami zapłonowymi właśnie zamawiam, pytanie jednak do was,
    Czy rozrusznik na ostatnim dechu (kończące się szczotki) może pobierać więcej energi startowej?
    Czy jest duża szansa, iż przewody idące do mas oraz alternatora, są do wymiany ze starości/słabej transmisji prądu i to dlatego np. wina spada na aku bo ładuje go z przerwami? Co najlepiej wymienić tak by mieć stabilność z tym pojazdem choćby startową, oraz jeśli wiecie, to jakiś odnośnik do oferty na Allegro :D
  • #8
    in4t
    Level 6  
    Wymieniony rozrusznik, akumulator, zawieszenie. Teraz wszystko śmiga, pali na błysk, brak problemu z ładowaniem, odpalaniem, temperatura już nie stwarza problemów, zamykam temat. Dzięki wszystkim za pomoc