Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TespolTespol
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Golf 1.9TDI-szarpie na wolnych obrotach.

02 Nov 2005 21:29 47940 27
  • Level 14  
    Witam.Mam taki problem i nie moge dojść czym to jest spowodowane.
    Na wolnych obrotach silnik szarpie,zdarza sie ,ze chodzi płynnie, potemznowu szarpie.Wystarczy,ze dodam minimalnie gazu i szarpanie ustaje.
    Tak samo jest przyjeździe,np. na 4 biegu,poniżej 2tys. obrotów szarpie silnikem,ale jak wdusze mocno daz przestaje.
    Pompa jest chyba dobra, chodzi super, auto nie kopci i ma super przyśpieszenie??
    Co moze być przyczyną?
  • TespolTespol
  • Helpful post
    Level 24  
    No niestety zmartwie Cie , bo jezeli wolne obroty tak jak opisujesz plywaja , a po dodaniu na chwile gazu sie uspokajaja , lecz po chwili zaczynaja znow plywac , to niestety jest na 100 % pompa wtryskowa ! Chyba ze bawiles sie sam w ustawianie mechaniczne dawki poprzez zmiane polozenia glowiczki pompy wzgledem jej korpusu ! Wtedy mogles ja zepsuc . Szarpanie na wyzszych biegach (szczegolnie gdy jedziesz na niskich obrrotach 2000-2500), tak jakby auto cos na chwile zatrzymywalo , moze byc powodowane przytartymi przegubami wewnetrznymi , lub przytartym ktoryms z nich i niema to raczej nic wspolnego z pompa wtryskowa . Mozesz sprobowac je rozebrac przeczyscic ze starego niekiedy zapieczonego smaru i dac nowy, powinno przestac . Jakbys czasem cos robil z ta pompa , to jesli jest to ktorys z pierwszysch rocznikow 93-95 to regeneruj tylko dol pompy , bo w glowicy neima potencjometru tylko jest taki bezstykowy czyjnik indukcyjny , ktory wogole sie nei zuzywa wiec neima go co ruszac. sprawdz tylko sprezyny powrotne od regulatora dawki bo czasem lubi ktorac peknac i tez beda takie efekty . Pozdrawiam
  • Level 14  
    Dzięki za odpowiedź. Jest oona profesionalna i wyczerpująca.
    Bałem się zabierac za pompę wtryskową, bo chodzi fajnie i po regeneracji mogłaby chodzić gorzej.
    Ja nic z pompą nie grzebałem, od samego oczatku ,jak kupiłem golfa tak było.
    Jest jednak nieścisłość, bo obroty nie pływają, obrotomierz wogóle nie skacze, jest tylko takie szarpanie,przerywanie, podobnie jak w starych autobusach Leiland.
    Musze jeszcze sie zastanowić, bo naprawa pompy to duze pieniądze i czasami może chodzic gorzej niż teraz.
    Mój Golf to rocznik 94. Ile mniej więcej moze kosztowac regeneracja dołu pompy?
  • Helpful post
    Level 24  
    Regeneracja dolu pompy to koszt okolo 500 zl. Takich plywajacych obrotow nie zobaczysz na obrotomierzu , bo zmiany obrotow silnika sa tak szybkie ze obrotomierz nie bedzie w stanie ich wychwycic. Jezeli opisujesz to jako szarpanie to trudno mi powiedziec co to jest , musialbym to zobaczyc i uslyszec , ale z doswiadczenia wydaje mi sie ze to bedzie pompa . A jezeli oddasz pompe do regeneracji w dobre rece to bedziesz naprawde mile zaskoczony jak to auto moze jeszcze lepiej chodzic !
  • Helpful post
    Level 15  
    witam.
    a może warto zajrzeć do filtara paliwa. Podobny efekt można uzyskać przy przycinjącym się wtrysku. Lub nieszczelnych gniazdach zaworowych.
    uważam że trzeba zebrać trochę danych a potem wyciagnąć wnioski
    1 filtr
    2 wtryski
    3 pomiar ciśnienia
    2,3 - za ten zabieg u mnie we wsi zapłaci się góra 60 pln-enów

    pozdrawiam
  • TespolTespol
  • Level 14  
    Filtr paliwa odpada,bo jak tylko kupiłem wymieniłem go razem z paskami,itp...
    Wtryski chyba nie, bo kopciłby wtedy, ale poszukam chyba jakiś porządny warsztat i sprawdzę to.
    Najbardziej denerwuje mnie to szarpanie na wyższych biegach.
    Też mi się wydaje,że to wina przegubów wewnętrznych.
    Pojade do mechanika niech to sprawdzi.
    Dzięki za podpowiedzi.
    Pozdr:D
  • Level 14  
    Koledzy, znowu problem.
    kupiłem używana pompe wtryskową, mechanik zalozył i wszystko cacy:silnik przestal szarpać na wolnych obrotach i wogóle lepiej i płynniej chodzi.
    Dopóki byl rozgrzany wszystko ok, palił pięknie i chodzil super.
    Ale jak postał troche(okolo 2 godz.) i ostygł mial juz problem z odpaleniem, musiałem nieźle krecic zanim załapał. Rano juz wogóle nie chciał odpalić i musiałem go ciagac, a jak juz sie rozgrzał zapalił normalnie.
    Mechanik polecił mi wymiane swiec zarowych, wiec kupiłem oryginalne BOSCHA i wymieniłem komplet,ale dalej to samo.
    mechanik też za glowę sie złapał, bo na starej pompie palił dobrze, a na nowej, która lepiej pracuje niechce palic??
    Macie moze jakis pomysł??
  • Helpful post
    Level 24  
    sprawdz szczelnośc prewodu moze "cofa" Ci sie paliwo?
  • Level 18  
    A może ta nowa pompa to poprostu kawałek złomu ??? ( brak dawki rozruchowej ) Pozdrawiam
  • Level 14  
    Juz sam nie wiem:cry:
    Nie wiecie gdzie mozna tanio zregenerować pompe wysyłkowo??
  • Level 18  
    Praktycznie można by i wysyłkowo , ale później i tak trzeba dostroić na samochodzie, więc może lepiej odrazu podjechać do kumatego pompiarza ? :)
  • Level 14  
    Tak, tylko, ze w pobliżu nie mam "kumatego" pompiarza. Moja pompa jest jeszcze dobra, normalnie mozna jexdzić na niej, tylko nierówno chodzi na wolnych obrotach i szarpie na niskich obrotach przy jeździe w niskich obrotach.
    Niechciałbym, żeby pompiarz uwalił mi ta pompe calkiem...
  • Helpful post
    Level 16  
    witam, czesto blachy problem czyni wielki klopot, najgorszym dla pompy to ; zanieczyszczone filtry paliwa i pow., ale i zle paliwo.uwazam ,ze zamiast ruszac stara pompe trzeba bylo uzyc dobrego srodka czyszczacego /najlepsze maja japoncy/,uwazam ,ze pompa jest dobra o czym swiadcza osiagi na wysokich obrotach, ps. ten srodek czysci caly uklad paliwowy tzn i pompe i wtryski, pozdrawiam Zdzislaw
  • Helpful post
    Level 18  
    Kumaty nie uwali, a co tych środków czyszczących to można spróbować ( koszt niewielki) pamiętając o wcześniejszej wymianie filtra paliwa.
  • Level 14  
    Wszystko ok chłopaki, jeden przewód był uszkodzony.
    Mechanik go wymienił i juz dobrze pali zimny, teraz smiga az miło.
    Dzieki wielkie za rady, mozemy zamknąc temat.
    Pozdro:-)
  • Level 24  
    Dzieki Kolego @gonek
    Kiedyś w jednym z diesli (chyba pimerze) byłem zmuszony wymienić też przewody z podstawy filtra do pompy i użyłem tam sztywne przeżroczyste - dobra sprawa.
    Szerokości z golfikiem :D
    PS
    od jutra zaczynam też kręcić golfikiem ale zwykły diesel silnik 1Y.
    Pozdrawiam.
  • Level 14  
    witam
    kolego a może jest żle ustawiona pompa/kąt wtrysku/
    podłącz sie do vag-a i sprawdz
  • Level 14  
    rysiek 735 wrote:
    witam
    kolego a może jest żle ustawiona pompa/kąt wtrysku/
    podłącz sie do vag-a i sprawdz

    chyba bede musial tak zrobic, bo znowu szajba mu odbija. Jak ciepły pali dobrze, jaktroche ostygnie nie łapie, a jak juz złapie nie moze przez chwile sie rozkrecic.
    Będe musiał chyba sobie sprawić interfejs i sam sprawdzic co jest grane.A moze jest ktos z lubuskiego kto mi pomoże?
    Bo poza tym pompa super chodzi, nie mam już takiego szarpania jak na starej pompie i na wolnych obrotach tez fajnie,równo chodzi.
    A czy ustawienie kąta wtryski ma wpływ na zapalanie zimnego silnika? Czy moze jednak z pompa moze byc cos nie tak? chociaz gosc daj mi gwarancje rozruchowa i zapewnił, ze pompa jest w 100% sprawna.
    Powymieniałem juz swiece zarowe, przewody ,filtr paliwa, wiec wyeliminowałem chyba wszystkie możliwe usterki....
    Co jeszcze mozna zrobić?:cry:
  • Level 18  
    Sam wymieniałeś pompę? Pompę powinno się ustawiać na kompie - to chyba wiesz. Pozdrawiam
  • Level 14  
    Nie, mechanik mi ją montował, ale własnie nie ustawiał nic na kompie. Trzeba potem ustawiać cos w komputerze(sterowniku)?
    Jest ktos z lubuskiego z takim sprzetem?
  • Level 14  
    ja jeszcze raz sprawdził bym zasilanie od filtra do pompy zamontował przezroczyste przewody miałem cos podobnego w pasku 1,9 tdi przyczyna było połączenie przewodów przy samym filtrze przez co zapowietrzało pompe i jak postał nie chciał załapać a jak załapał chwile nie wkrencał sie na obroty
  • Level 1  
    To mój pierwszy post, więc witam wszyskich użytkowników.
    Muszę niestety odświeżyć temat bo coś złego dzieje się w moim golfiku.
    Mój motor to golf 2, 1992 r. TD.
    Problem jest następujący: na niskich obrotach strasznie szarpie i kopci jak smok, jak tylko włącze ssanie to wszystko ustaje, moc spadła odczuwalnie. Odpalać musze ze ssania, nawet po krótkim postoju (5h) mam problemy z odpaleniem go, jak już ruszę i wyłącze ssanie to zmieniając bieg np. na zakręcie obroty spadają i mi gaśnie. Parę dni temu wymieniłem wszystkie filtry plus olej. Czy to musi być droga pompa czy może coś innego???
    Pozdrawiam
  • Level 10  
    witam jestem tu nowy wiec pozdrawiam
    posiadam golfa 2 1.6 td pwenego razu zaczoł mi dławic sie na wolnych obrotach z ororem wchodzi na wyższw ciezko pali
    pompa była sprawdzana na stole pomiarowym końcówki wtrysków były wymieniane ustawianie ciśnienie robocze 130
    a i po rozruchy zimny czy ciepły kopci ni na szaro ni na biało.
    na zapalonym silnikó gdy popuszczam po kolei przewody wtryskowe na dwa reaguje {czyli przygasa}na 1 słabo i 1 wogóle zero reakci silnika

    myśle że padły pierścienie lub głowica

    Ps pozdrawiam
  • Level 35  
    Kolego silnik potrzebuje obrotów a jeśli go"dusisz" na 4-ce poniżej 2 tyś. obrotów, czyli jeszcze w tzw. "dziurze" turbiny to nie masz co się dziwic, iż szarpie Ci silnik. Silnik tdi jest żwawy przy właściwie pracującej turbinie, a więc min. 2 tyś. obr. i to w zależności od obciążenia.
  • Level 10  
    ja mialam to samo , bylam za delikatna do tego samochodu, mam kolege mechanika i jak on sie nim przejechal i przepalil go porzadnie to juz nie szarpie. Powiedzial ze on potrzebuje obrotow zeby wydmuchac spaliny i dlatego szarpal, no i moj blad byl taki jak kolega Staszek49 napisal ze zmiana biegow powinna nastapic po przekroczeniu powyzej 2 tys obrotow.
  • Level 2  
    Też mam Golfa 1,9 TDI z 94 r. i miałem podobny problem z szarpaniem na niskich obrotach oraz na 4 biegu. W moim przypadku pomogła regeneracja nastawnika dawki paliwa, który znajduje się nad pompą paliwową. Nastawnik został wyczyszczony, obroty nie falują, auto przestało szarpać. Naprawdę polecam jeśli ktoś ma tego typu problemy w golfie. Koszt ok. 250zł
  • Level 2  
    Seat Toledo 1,9 TDI 110 km problem podobny szarpało od czasu do czasu w okolicach 2000/obr. na 4 biegu do tego wszystkiego zaczęła mrugać kontrolka od świec żarowych pojechałem do mechanika i zczytał błąd 17654 (p1246) był to błąd nastawnika pompy czyli do regeneracji lub czyszczenia. Po ponownej wizycie u mechanika tym razem POMPIARZA okazało się że kabelek który steruje tym nastawnikiem przetarł się delikatnie i czasem nie stykał : ) Po odkręceniu pokrywy maskującej widać tą kostkę z tego co pamiętam ma ona 3 kabelki. W GDAŃSKU POLECAM CHŁOPAKÓW OD TDI NA BORA KOMOROWSKIEGO KUMAJĄ O CO CHODZI ( Regenerują także tam nastawniki koszt 550 zł na dzień 16.04.2010r.)