Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Agregat dwusuw - Nie idzie odpalić silnika

zomb 18 Dec 2021 18:28 561 19
  • #1
    zomb
    Level 7  
    Kupiłem padnięty agregat 2T i próbuję go uruchomić... puki co bez skutku.
    Mam drugi działający i przekładam kolejne elementy żeby znaleźć przyczynę.

    Przełożyłem:
    - gaźnik
    - święcę
    - fajkę z cewką zapłonową
    - cewkę iskrownika i koło zamachowe
    - moduł wpinany pomiędzy cewką zapłonową i cewką iskrownika (co to jest ???)
    - cylinder z tłowiem

    i pomysły mi się skończyły
    Iskra jest, kompresja też.

    Jest coś w skrzyni korbowej co mogłoby mieć wpływ na zapłon???
    Ewentualnie co jeszcze sprawdzić?
  • #3
    Wawrzyniec
    Level 37  
    zomb wrote:
    Jest coś w skrzyni korbowej co mogłoby mieć wpływ na zapłon???
    Tak, uszczelnienia wału.
  • #4
    zomb
    Level 7  
    Koderr wrote:
    Punkt zapłonu ustawiony prawidłowo?
    Filtr powietrza jest drożny?
    Paliwo dochodzi?


    To prosty silnik i tu się nie ustawia zaplonu.
    Obudowa zdjęta więc dolot swobodny.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Wawrzyniec wrote:
    zomb wrote:
    Jest coś w skrzyni korbowej co mogłoby mieć wpływ na zapłon???
    Tak, uszczelnienia wału.


    Ale kompresja jest.
  • #5
    Koderr
    Level 37  
    zomb wrote:
    To prosty silnik i tu się nie ustawia zaplonu.

    Chyba żartujesz kolego.
    Nie ma takiego silnika spalinowego, w którym nie jest możliwe ustawienie punktu zapłonu.
    Przecież to jest podstawa jego prawidłowej pracy.
  • #6
    zomb
    Level 7  
    Koderr wrote:
    zomb wrote:
    To prosty silnik i tu się nie ustawia zaplonu.

    Chyba żartujesz kolego.
    Nie ma takiego silnika spalinowego, w którym nie jest możliwe ustawienie punktu zapłonu.
    Przecież to jest podstawa jego prawidłowej pracy.


    Może i masz rację, ale po rozebraniu nie widzę takiej regulacji (tak jak np. w dwusuwie w motorowerze ROMET, gdzie masz tolerancję na podstawie iskrownika). Tutaj cewka jest wkręcana "na sztywno".

    Także jeśli jest to gdzie? wskazówka/podpowiedź.
  • Helpful post
    #7
    jack63
    Level 43  
    Koderr wrote:
    Chyba żartujesz kolego.
    Nie ma takiego silnika spalinowego, w którym nie jest możliwe ustawienie punktu zapłonu.
    Przecież to jest podstawa jego prawidłowej pracy.

    To ty mało widziałeś. Teraz królują zapłony bezstykowe. Nic się nie zużywa i nie przestawia, więc regulacja jest zbędna.
    W samochodach od 20 lat regulacji nie ma bo tym zajmuje się sterownik silnika.
    Także nie pisz bzdur.
    zomb wrote:
    Jest coś w skrzyni korbowej co mogłoby mieć wpływ na zapłon???

    Nie tyle na zapłon co na zapalanie silnika. Tak jest coś takiego: uszczelniacze wału korbowego nazywane simmeringami. Bardzo ważne części w silniku 2T.
  • #8
    zomb
    Level 7  
    jack63 wrote:
    Nie tyle na zapłon co na zapalanie silnika. Tak jest coś takiego: uszczelniacze wału korbowego nazywane simmeringami. Bardzo ważne części w silniku 2T.


    Jak to sprawdzić?
  • #9
    mczapski
    Level 39  
    Może i przesadzam ale nie wiemy jaki tam jest rozrząd czyli system zasilania cylindra w paliwo. A wcale nie musi być tłokowy. Lecz jeśli jest tłokowy to faktycznie uszczelniacze na wale lub uszczelnienia powierzchni składowych korpusu. Chyba najprościej zasilić samostartem.
  • #10
    Jędrek59
    Level 21  
    Zatykasz szczelnie wydech i dolot, a przez otwór świecy podajesz sprężone powietrze- nie więcej niż 2 bary bo wypchnie simmeringi i sprawdzasz intensywność przedmuchów między wargami simmeringów a czopami wału korbowego, podanie podciśnienia rzędu 0,2 do 0,3 bar to również dobry test. Silnik jest bardziej wrażliwy na podsysanie powietrza (bo to zubaża mieszankę ze wszystkimi tego konsekwencjami) niż na ucieczkę mieszanki ze skrzyni korbowej. Jeśli silnik długo nie pracował, to uszczelniacze mogły stwardnieć i nie pełnią poprawnie swojej roli. Inną przyczyną braku szczelności są powiększone wskutek zużycia luzy łożysk wału korbowego.
  • #11
    Millaka
    Level 21  
    Gdzie jest zamontowany gaźnik, na cylindrze czy na skrzyni korbowej?
    Jeśli na skrzyni korbowej, to pod nim jest zamontowana membrana, która reguluje dopływ mieszanki.
    Te blaszki często się zapiekają i wtedy nie ma szans na odpalenie.
    Fatki przykładowe:
    Agregat dwusuw - Nie idzie odpalić silnika

    Agregat dwusuw - Nie idzie odpalić silnika

    Agregat dwusuw - Nie idzie odpalić silnika
  • #12
    jack63
    Level 43  
    Millaka wrote:
    pod nim jest zamontowana membrana, która reguluje dopływ mieszanki.

    Ona nic nie reguluje. To zawór zwrotny.
    Małe szanse, że ten silnik ma rozrząd inny niż tłokiem.
    Jakby autor tematu daj zdjęcia było by łatwiej mu pomóc.
  • #13
    freebsd
    Level 39  
    zomb wrote:
    Kupiłem padnięty agregat 2T i
    Uruchamianie silnika 2T wymaga pewnej wprawy. Wypal świece nad kuchnią gazową, oczyść je. Największą bolączką jest zalanie silnika.Sprawdź koniecznie szczelinę świecy.
  • #14
    Koderr
    Level 37  
    jack63 wrote:
    To ty mało widziałeś.

    ??? ;)
    jack63 wrote:
    Teraz królują zapłony bezstykowe.

    To żadna nowość, ale nie twierdzisz chyba, że taki "nowoczesny" zapłon po zamontowaniu nie wymaga regulacji.
    jack63 wrote:
    Nic się nie zużywa i nie przestawia, więc regulacja jest zbędna.

    Tu masz rację - potem już nic nie trzeba ustawiać (no, chyba że z jakiegoś powodu zapłon zostanie zdemontowany i zamontowany ponownie).
    jack63 wrote:
    Także nie pisz bzdur.

    Serio? ;)
  • #15
    jack63
    Level 43  
    Koderr wrote:
    ale nie twierdzisz chyba, że taki "nowoczesny" zapłon po zamontowaniu nie wymaga regulacji.

    Właśnie tak twierdzę, a w zasadzie opisuję rzeczywistość.
    Dokładność wykonania tak wzrosła, że mieszczące się w tolerancji położenie punktu zapłonu jest realizowan przez konstrukcję. To tyczy układów ze stałym punktem zapłonu - patrz 2T.
    W 4T punkt zapłonu określa układ sterujący z procesorem na podstawiw danych pomiarowych, więc też nie ma co ustawiać "ręcznie".
  • #16
    Banasiewicz02
    Level 31  
    A paliwo dochodzi i uzupełnia komorę pływakową? może kranik być zapchany i jest za niski poziom paliwa w gaźniku.
  • #17
    zomb
    Level 7  
    Jędrek59 wrote:
    Zatykasz szczelnie wydech i dolot, a przez otwór świecy podajesz sprężone powietrze- nie więcej niż 2 bary bo wypchnie simmeringi i sprawdzasz intensywność przedmuchów między wargami simmeringów a czopami wału korbowego, podanie podciśnienia rzędu 0,2 do 0,3 bar to również dobry test. Silnik jest bardziej wrażliwy na podsysanie powietrza (bo to zubaża mieszankę ze wszystkimi tego konsekwencjami) niż na ucieczkę mieszanki ze skrzyni korbowej. Jeśli silnik długo nie pracował, to uszczelniacze mogły stwardnieć i nie pełnią poprawnie swojej roli. Inną przyczyną braku szczelności są powiększone wskutek zużycia luzy łożysk wału korbowego.

    Nie mam jest przeprowadzić takiego testu.... będę to rozbierał i ocenię stan uszczelniaczy.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Millaka wrote:
    Gdzie jest zamontowany gaźnik, na cylindrze czy na skrzyni korbowej?
    Jeśli na skrzyni korbowej, to pod nim jest zamontowana membrana, która reguluje dopływ mieszanki.
    Te blaszki często się zapiekają i wtedy nie ma szans na odpalenie.


    Gaźnik na skrzyni.
    Membrana jest ok. Ale do testu podmieniłem ją na inną.... bez poprawy.

    Dodano po 2 [minuty]:

    freebsd wrote:
    zomb wrote:
    Kupiłem padnięty agregat 2T i
    Uruchamianie silnika 2T wymaga pewnej wprawy. Wypal świece nad kuchnią gazową, oczyść je. Największą bolączką jest zalanie silnika.Sprawdź koniecznie szczelinę świecy.


    Świeca czysta i rozgrzana (najpierw pochodziła w drugim agregacie i gorącą przełożyłem)

    Dodano po 56 [sekundy]:

    Jak znajdę chwilę wyjmę korbę i podeślę fotki.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Banasiewicz02 wrote:
    A paliwo dochodzi i uzupełnia komorę pływakową? może kranik być zapchany i jest za niski poziom paliwa w gaźniku.


    Paliwo dochodzi - podaję z testowego zbiornika bezpośrednio na gaźniku.
    Zresztą podania do gaźnika startera też nie pomaga (a ten patent - jak silnik sprawny - idzie zawsze od kopa).
  • Helpful post
    #18
    Banasiewicz02
    Level 31  
    W takim razie z tego co napisałeś wynika raczej, że uszkodzone jest uszczelnienie wału, nie robi się podciśnienie w skrzyni korbowej, nie zaciąga mieszanki i nie przerzuca jej nad tłok, gdzie iskra powinna to zapalić (chociaż kichnąć, strzelić na samostarcie).
  • Helpful post
    #19
    jack63
    Level 43  
    Ojo joj. Widać, że stare metody motocyklistów nie są autorowi znane.
    Podstawowe rozróżnienie:
    Paliwo czy iskra???
    Próba odpalenia nieudana. Wykręcamy świecę natychmiast i ją oglądamy. Mokra czy sucha?
    Jak mokra to układ zapłonowy. Jak sucha to układ zasilania w paliwo.
    Autorze tematu. To jak jest?
  • #20
    zomb
    Level 7  
    Powodem awarii była faktycznie nieszczelność skrzyni korbowej. Wysunął się simering wału od strony prądnicy. Po wciśnięciu go, agregat pali.
    Dziękuję za pomoc.