Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Vectra C 2003, Diesel 2,0 74KW 101KM - Żółta kontrolka, tryb awaryjny, błąd P0400, EGR

Bałdyzer 19 Dec 2021 00:21 2259 45
  • #1
    Bałdyzer
    Level 12  
    Moje auto to Opel Vectra C rocznik 2003 silnik diesla 2,0 74KW 101KM

    Podczas kilku ostatnich dni podczas jazdy wyświetla mi się na liczniku żółta kontrolka z kluczem , samochód przechodzi w tryb awaryjny , silnik słaby , nie da się przyspieszyć powyżej 2,5 tys. obr. . Sprawdziłem go komputerem i wyskakuje cały czas ten sam błąd P0400 recyrkulacja spalin . Podejrzewam , że trzeba będzie wyczyścić EGR. I teraz mam kilka pytań.

    1. Ponieważ przed świętami ciężko będzie mi ogarnąć temat chciałbym zapytać, czy taka jazda przez tydzień w trybie awaryjnym może wywołać jakieś konsekwencje dla silnika , czy może się przez to coś uszkodzić ?

    2. Jak to jest w VC z 2004 roku z silnikiem 2,0 101KM , czy można zawór EGR zaślepić i jakoś zaprogramować ECU aby nie wyskakiwały błędy ?

    3. Czy ktoś z was może w tym silniku robił czyszczenie EGR i czy może podzielić się wiedzą jak to zrobić , ewentualnie może macie jakieś strony z fotorelacją lub filmikiem ?
  • #2
    MikeC
    Level 31  
    Ad1 - jazda z awarią układu recyrkulacji spalin raczej nic nie uszkodzi (bo dpf tam nie ma) , będzie ewentualnie syfić silnik
    Ad2 - tylko przez modyfikację oprogramowania
    Ad3 - egr jest tam mechaniczny (sterowany podciśnieniem) czy elektrycznie sterowany (z silnikiem elektrycznym) ??? (były dwa typy)
  • #4
    Bałdyzer
    Level 12  
    MikeC wrote:
    Ad1 - jazda z awarią układu recyrkulacji spalin raczej nic nie uszkodzi (bo dpf tam nie ma) , będzie ewentualnie syfić silnik
    Ad2 - tylko przez modyfikację oprogramowania
    Ad3 - egr jest tam mechaniczny (sterowany podciśnieniem) czy elektrycznie sterowany (z silnikiem elektrycznym) ??? (były dwa typy)

    Mam Wahlera na zdjęciu poniżej to chyba elektryczny

    Opel Vectra C 2003, Diesel 2,0 74KW 101KM - Żółta kontrolka, tryb awaryjny, błąd P0400, EGR Opel Vectra C 2003, Diesel 2,0 74KW 101KM - Żółta kontrolka, tryb awaryjny, błąd P0400, EGR Opel Vectra C 2003, Diesel 2,0 74KW 101KM - Żółta kontrolka, tryb awaryjny, błąd P0400, EGR
  • #5
    Digi-Tech
    Level 16  
    Czyli sprawa sterowania podciśnieniem odpada, zaślepienie też nic nie da bez modyfikacji softu, który jest w pompie wtryskowej PSG16.
    Zacznij od wyczyszczenia EGRa i kolektora.
  • #7
    Digi-Tech
    Level 16  
    Nie będziesz miał pewności czy EGR chodzi w pełnym zakresie od jednej skrajnej pozycji do drugiej. Nie wiesz jak grzybek EGRa pracuje w środku. Może nagar blokować siłownik w skrajnej pozycji, a to już jest powód do zarejestrowania błędu.
    Ale warto spróbować.
  • #8
    Bałdyzer
    Level 12  
    Digi-Tech wrote:
    Czyli sprawa sterowania podciśnieniem odpada, zaślepienie też nic nie da bez modyfikacji softu, który jest w pompie wtryskowej PSG16.
    Zacznij od wyczyszczenia EGRa i kolektora.

    A czy do wyjęcia EGR-u trzeba demontować znajdującą się nad nim przepustnice ?
    Czy po wyczyszczeniu EGR-u montuje się go i nie trzeba robić jakiegoś kodowania czy innych czynności komputerem ?
    Czy kolektor dolotowy do czyszczenie się demontuje czy można to zrobić specjalnym preparatem aplikując go za pomocą długiej rurki ?
  • #10
    Bałdyzer
    Level 12  
    Dziś straszna śnieżyca i udało mi się zdjąć tę osłonę z lewej strony EGR , a to co zobaczyłem pod nią to szok , tyle syfu było . Kupiłem preparat czyszczący w sprayu do EGR-ów , wyczyściłem to, rozruszałem tę dzwigienkę i skasowałem błąd. Wieczorem pojadę do domu 30km to zobaczymy czy będzie jakaś poprawa. Mam nadzieję, że nie będzie jakiś czas wyskakiwał błąd i tryb awaryjny, bo nie mam garażu żeby wyjąć EGR , a na mrozie i śnieżycy ciężko coś zrobić.

    Opel Vectra C 2003, Diesel 2,0 74KW 101KM - Żółta kontrolka, tryb awaryjny, błąd P0400, EGR Opel Vectra C 2003, Diesel 2,0 74KW 101KM - Żółta kontrolka, tryb awaryjny, błąd P0400, EGR Opel Vectra C 2003, Diesel 2,0 74KW 101KM - Żółta kontrolka, tryb awaryjny, błąd P0400, EGR
  • #12
    Bałdyzer
    Level 12  
    Chciałbym to zaślepić i wyłączyć programowo więc zapytam czy ktoś z forum ze Śląska ogarnął by ten temat ? Najlepiej z okolic Żywca Bielska Białej , oczywiście nie za darmo zapłacę ile trzeba.
    A co sądzicie o zaślepieniu i podpięciu emulatora ( to był bym w stanie sam zrobić ) ?
  • #13
    adam7009

    Level 40  
    Tam nic nie musisz zaślepiać ,a jeśli nawet to odkrywasz plastikowy dekielek i cofasz dźwignię aby się zamknął skoro otwarty odpinasz wtyczkę i jest zamknięty . Oświęcim okolice ,mogę polecić kolegę ,ogarnie temat.
    https://www.facebook.com/elektronikaoswiecim/
  • #17
    lukaszmech
    Level 18  
    Potrzebne narzędzia, trochę wiedzy mechanicznej, wyobraźni i dużo cierpliwości a jak zdejmiesz kolektor to się nogą przeżegnasz co tam się dzieje. Miałem taki tylko w astrze g w zasadzie jest to samo. Ten błąd odpowiada również za elektrozawory sterujące podciśnieniem od klap i turbo i często pęka w nich membrana znajdują się w lewym rogu przy lampie od klap i przy turbo drugi
  • #18
    Digi-Tech
    Level 16  
    O tych klapach właśnie pisałem, stały dęba !!!
    Delikatnie trzeba wyczyścić, odessać nagary, bo jak nagar podejdzie pod zawory będzie problem z odpaleniem (brak kompresji)

    Opel Vectra C 2003, Diesel 2,0 74KW 101KM - Żółta kontrolka, tryb awaryjny, błąd P0400, EGR
  • #19
    Bałdyzer
    Level 12  
    lukaszmech wrote:
    Potrzebne narzędzia, trochę wiedzy mechanicznej, wyobraźni i dużo cierpliwości a jak zdejmiesz kolektor to się nogą przeżegnasz co tam się dzieje. Miałem taki tylko w astrze g w zasadzie jest to samo. Ten błąd odpowiada również za elektrozawory sterujące podciśnieniem od klap i turbo i często pęka w nich membrana znajdują się w lewym rogu przy lampie od klap i przy turbo drugi

    Chodzi mi o jakiś przybliżony opis co po kolei trzeba demontować aby wyjąć ten kolektor i czy potrzeba jakieś specjalistyczne narzędzia do tego ?
  • #20
    lukaszmech
    Level 18  
    Na pewno torxy nasadowe. Odkręcasz przewody paliwowe od wtrysków i pompy. Pod pokrywą kolektora masz nakrętki trzymające kolektor 13 tylko trzeba je odkopać nie wiem jak u ciebie. Nie radzę czyścić kolektora na silniku można sobie narobić roboty i kłopotów. Klapki można wywalić i zdejmujesz cięgno z siłownika lub zaślepiasz przewód podciśnienia i wywalasz siłowniczek od klap. Warto odkręcić szpilki do czyszczenia płaszczyzny od strony głowicy tylko przed tą robotą włóż zwinięte papiery do kanałów w głowicy żeby nie wpadło nic niepożądanego. Czyścisz stronę głowicy myjesz kolektor i składasz. Z grubsza tak to wygląda
  • #21
    Bałdyzer
    Level 12  
    Mam jedno pytanie dotyczące czyszczenia EGR w silniku diesla 2,0 101KM . Dziś go zdemontowałem z samochodu i już jest prawie wyczyszczony specjalnym preparatem w sprayu. Gdy części mechaniczne bezpośrednio po czyszczeniu były mokre to ten języczek , który jest na sprężynce chodził ładnie lekko i wracał w swoje pierwotne położenie. Jednak po 2 godzinach leżakowania EGR-u kiedy już płyn wyschnął ten języczek znowu się zaczął zacinać i trzeba go było kilka minut palcem rozruszać aby chodził lekko i wracał do pozycji pierwotnej.

    Moje pytanie , czy można ten EGR ( właściwie jego lewą stronę) zamoczyć w benzynie lub ropie na kilka godzin aby się ta sadza , która zalega pewnie w środku trzpienia rozpuściła ?
  • #22
    Bałdyzer
    Level 12  
    Dziś zamontowałem wyczyszczony EGR do swojej Vectry . Po zamontowaniu silnik zapalił od razu i chodził ładnie przez 2-3 minuty,wyjechałem na drogę a następnie silnik zgasł i nie chce odpalić . Sprawdzałem komputerem i żadnych błędów nie pokazuje . Wszystko jest dobrze zamontowane . Co według was może być przyczyną ? Czy można jakoś awaryjnie go zapalić np. odpinając rurkę z EGR-u od spalin ( tę po prawej patrząc z przodu) żeby auto wróciło do domu te 200 metrów ?

    Dodano po 8 [minuty]:

    Przy okazji zapytam czy pomiędzy EGR-em a blokiem przepustnicy powinna być uszczelka ?
  • #23
    Digi-Tech
    Level 16  
    Przewody paliwowe odłączałeś?
    Jest kompresja przy kręceniu rozrusznikiem?
  • #24
    Bałdyzer
    Level 12  
    Przewodów nie odkręcałem bo EGR jest z przodu i jest do niego dobry dostęp. Odpinałem dwie rurki , odpiąłem wtyczkę , wykręciłem dwie śruby i EGR wyszedł.
    Nie wiem czy tak ma być ale z tego wężyka po lewej stronie jak go wyjmowałem wylało się trochę płynu chłodniczego.
    Ponawiam pytanie , czy pomiędzy EGR a blokiem przepustnicy powinna być uszczelka ?
  • #25
    lukaszmech
    Level 18  
    Powinien być oring. Sprawdź czy paliwo dochodzi te silniki mają problem jak się zapowietrzy układ paliwowy. Druga sprawa między wtryskiem a przewodami wysokiego ciśnienia są tzw mostki a pod nimi są uszczelniacze które lubią się rozszczelnić i wtedy zapowietrza się układ paliwowy no i są problemy

    Dodano po 59 [sekundy]:

    A najprościej spróbuj z plaka jak załapie to brak paliwa
  • #26
    Bałdyzer
    Level 12  
    Naładowałem dziś akumulator i poszedłem próbować zapalić . Przed zapaleniem coś mnie tknęło , że może by tak odłączyć wtyczkę od EGR-a i tak zrobiłem . jak odłączyłem wtyczkę to auto zapaliło od strzału, czyli na pewno nie było zapowietrzone. Oczywiście wyświetlił się błąd autko z kluczem ale silnik pracował równiutko. Skoro po odpięciu wtyczki EGR samochód zapalił to chyba winny jest zawór EGR. Po przyjeździe do domu wyłączyłem silnik , podpiąłem wtyczkę i zapaliłem . Silnik zapalił ale na początku przez kilka sekund miał lekkie dławienie ale idzie już 15 minut na biegu jałowym i na razie nie zgasł. Mam jednak wrażenie że z odpiętą wtyczkę silnik na biegu jałowym ładniejszy miał dzwięk niż z podłączonym EGR-em. .
  • #27
    lukaszmech
    Level 18  
    Pewnie uszkodzony elektrycznie. Jeśli masz zamiar tym jeździć zaślep egr-a i podjedź do jakiegoś tunera żeby ci go wywalił z sterownika
  • #29
    lukaszmech
    Level 18  
    Ciężko stwierdzić zdalnie może jakieś nagranie jak to chodzi. Podczas czyszczenia nic ci nie wpadło do kolektora?
  • #30
    Bałdyzer
    Level 12  
    Nie mogło wpaść bo zatkałem dziurę folią na czas czyszczenia i wężyki też zatkałem śrubkami
    Jeszcze jest jedna możliwość , bo z tego co wiem na EGR powinien być oring uszczelniający , a ja u siebie takiego nie zauważyłem przy demontażu. Może jest nieszczelność w miejscu połączenia EGR z kolektorem