Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Octavia I 1.9 TDI 110 KM - Trzeba dłużej kręcic rozrusznikiem podczas mroz

slaw777 27 Dec 2021 16:47 414 26
Testo
  • #1
    slaw777
    Level 11  
    Witam wszystkich. Musze dłużej kręcić aby zapalił, jak tylko jest ujemna temperatura. Wymieniłem filtr paliwa pare dni temu ( poprzedni miał około roku czasu). Miałem zalane paliwo przejściowe i nie wlałem depresatora a na początku grudnia zatankowałem zimowe paliwo i wlałem depresator i od tego czasu mrozu sa problemy z rozruchem. Gdy jest kilka stopni na minusie to trzeba dłużej kręcic rozrusznikiem. Gdy jest dodatnia temperatura to pali od strzała.
    Dzięki z góry za wszelkie sugestie.
  • Testo
  • #2
    osiniak75
    Level 34  
    Wynajmij ogrzewany garaż, zamontuj webasto by podgrzewać silnik. Dobrym wyjściem będzie też zmiana na Octavię z dwulitrową benzyną pod maską. To pierwsze co mi przyszło do głowy.

    Moderated By robokop:

    To żeby się kolega nad sobą zastanowił, proponuję ostrzeżenie na początek. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • #3
    Kantylena
    Level 20  
    Ja bym spróbował wyjąć aku, naładować w domu i taki "ciepły" naładowany na full, zanieść do auta i wtedy odpalać i zobaczyć jak wtedy będzie, to już da jakiś pogląd na sytuację.
  • #4
    slaw777
    Level 11  
    Kantylena wrote:
    Ja bym spróbował wyjąć aku, naładować w domu i taki "ciepły" naładowany na full,

    Akumulator nowy pól roku może ma, ale tak zrobie naładuję go do pełna i zamontuje i spróbuje odpalić na mrozie.
  • #5
    VITEXS
    Level 10  
    A świece żarowe kolega sprawdzał czy wszystkie sprawne w 100% ,dość często okazuje się że jedna całkowicie uszkodzona a inna już słabo grzeje .radzę dobrze sprawdzić najlepiej wymontować i sprawdzić pod napięciem akumulatora około 5 sekund wystarczy na święcę w Oktavi .

    Dodano po 6 [minuty]:

    Dodatkowo sprawdź czy pojawia się napięcie na przewodzie świec podczas rozruchu , wystarczy żarówka 12V 21 W z dwoma przewodami jeśli nie masz czym sprawdzić napięcia .
  • #6
    koleś kit
    Level 38  
    Sprawdź kąt wtrysku. Sprawdź spadki napięcia na aku ,rozruszniku itd. O świece to bym się martwił poniżej -10 stopni.
  • #7
    slaw777
    Level 11  
    koleś kit wrote:
    Sprawdź kąt wtrysku

    Kąt wtrysku 60
    Spadki napięcia zmierze - akumulator musi byc naładowany na full prostownikiem i wtedy mierzyc spadki napięć?, bo jak rozładowane częsciowo to nie bedzie wynik właściwy.
  • #8
    koleś kit
    Level 38  
    NIe musi. Oczywiście dobrze by było te min 12,4v. Sprawdzić spadki na przewodach. Masz dwa sposoby: między plusem a plusem (śruba rozrusznika a klema +), minusem a minusem( klema - a blok) , i porównać napięcie na bloku i na śrubie rozrusznika z napięciem aku. Oczywiście pod obciążeniem. Jak byś miał miernik cęgowy można by się jeszcze pobawić w pomiar prądu rozrusznika. Wiesz to nie musi być też przyczyną ale. Prąd na świecach też warto sprawdzić. Ogólnie kondycję silnika jak sprężanie ,czy nie cofa się paliwo itd.
  • Testo
  • #9
    slaw777
    Level 11  
    koleś kit wrote:
    czy nie cofa się paliwo

    Własnie to będzie najbardziej prawdopodobne, mam zaworek zwrotny filtra, kiedyś kupiłem i tak leży jeszcze go nie zakładałem. Tylko dziwne, że przy plusowych temperaturach paliwo by sie nie cofało?
  • #10
    koleś kit
    Level 38  
    Jak masz gdzie i jak to podłączył bym paliwo z bańki 5l wężami, odpalił (odpowietrzył)zgasił i zostawił do rana. Potem próba. Czy to pomoże nie wiem, coś trzeba w końcu sprawdzić.
  • #11
    LENIWIEC_PL
    Level 28  
    Witam.
    Mam w stodole corsę B z silnikiem 1.5D bez turbo z kompresję 26bar na cylinder która ma z koleji odwrotny objaw z którym borykałem się i w końcu odpuściłem. Objaw jest taki, że w mróz minus 6stopni lub podobny pali bardzo dobrze zaś w lato trzeba ją kręcić długo i jak odpali to przez kilka sekund falują obroty.
    Co do diesli vw to jeśli ma dobry akumulator i kompresję rzędu minimum 27 bar oraz rzadki olej(nie jakieś 15W50 czy coś) to w zimę zapali bez problemu choć nie będzie to palenie od strzała.
    Sprawdzić należałoby stań świec żarowych, czy grzeją po przekręceniu stacyjki, stan filtra powietrza czy nie zapchany oraz ostatnia kwestia to paliwo, staraj się tankować na orlenie lub shell gdyż na tych stacjach w zimę jest najlepsze paliwo
  • #12
    slaw777
    Level 11  
    Ostatnio jak jest temperatura plusowa to pali od razu. Napięcie akumulatora w spoczynku 12,27V- trochę słabe. Przed mrozami naładuję aku na full i dam znać. Paliwo tankuje dobre głównie na Orlenie.
  • #13
    decybel91
    Level 42  
    Jeśli masz czym go podłączyć pod komputer to zmień w adaptacji - kanał 12 - z 32768 na 32700. Wydłużenie czasu grzania świec żarowych.
  • #14
    slaw777
    Level 11  
    ok mam komputer, spróbuję tak zrobić.
  • #16
    slaw777
    Level 11  
    ok, jeszcze tak przy okazji jak sprawdzić wtryskiwacze, kanał 7? i powinny miec wartości bliskie zera?
  • #17
    60jarek
    Level 25  
    Nie ma czegoś takiego jak cofanie się paliwa -sam kombinowałem z zaworami na przewody to bzdurne rozwiązanie.
    Podstawą sprawdzenia jest sprawność akumulatora -najpierw sprawdzamy go.
    Na leniwca wystarczy podjechać do sklepu gdzie sprzedają akumulatory, sprawdzą za darmo. najlepiej sprawdzić u dwóch sprzedawców bo może któryś sprzedawca cię naciągnąć na wymianę na nowy.
    Druga czynność to sprawdzenie świec żarowych -podłączasz komputer vcds czy inny tester będą błędy świec to wymienia się wszystkie. Można to sprawdzić zwykłą żaróweczką 12V.
    Kolejna czynność to piszesz że wymieniałeś filtr paliwa. Można tu popełnić błędy po prostu zapowietrzyć układ.
    Stary filtr wyjmujemy i wyrzucamy. Sprawdzamy paliwo w filtrze -kolor brunatny lub brązowe kropki świadczą o nieszczelności układu paliwowego (cieknąca pompa vakum lub nieszczelność pompowtrysków). Jak paliwo jest czyste to i tak wylewamy wszystko z filtra wybieramy szmatką do sucha. Następnie popatrzeć gdzie jest znacznik do poprawnego włożenia filtra, zalewamy do połowy filtr paliwa paliwem następnie wkładamy nowy i uszczelnienia. Wtedy nie zapowietrzysz układu paliwowego.
    Jedną z innych przyczyn jest złe ustawienie kąta synchronizacji przy wymianie paska rozrządu.
    Jeśli bloki pomiarowe silnika bipy w porządku to nie kombinuj z dawkami paliwa.
    Pompo wtrysków nie wymieniamy jak są bloki pomiarowe w normie.
    Zrobisz jak napisałem pojedziesz, nie to z buta będziesz chodził.
  • #18
    slaw777
    Level 11  
    60jarek wrote:
    Kolejna czynność to piszesz że wymieniałeś filtr paliwa. Można tu popełnić błędy po prostu zapowietrzyć układ.

    Jakbym zapowietrzył układ to przy plusowej temperaturze tez były by problemy z odpalaniem.
    Filtra paliwa nowy napełniony paliwem, nie ze starego filtra.
    60jarek wrote:
    Jedną z innych przyczyn jest ustawienie konta synchronizacji

    jest ustawione na 60

    Błędów w silniku nie ma, więc świece powinny być ok, ale dla pewności sprawdzę jaką maja oporność. Akumulator naładuję to podstawa.
  • #19
    60jarek
    Level 25  
    slaw777 wrote:
    est ustawione na 60

    Kont synchronizacji odczytuje się w bloku pomiarowym silnika nr 4.
    Na pewno nie taka wartość- czy się mylę?
    Co to za typ silnika? BKC ATD czy inny?

    slaw777 wrote:
    Akumulator naładuję

    Moze masz ladowanie w aucie sprawne ale akumulator na mrozie traci pojemność, lub zwarcie na celi nowy to nie znaczy sprawny.
    slaw777 wrote:
    Filtra paliwa nowy napełniony paliwem, nie ze starego filtra.

    A jakie było stare paliwo? Kolor zawartość? Co opisałem powyżej.
    Filtr na znaczniki włożyłeś, czy go se wcisnąłeś na siłę?

    Dodano po 13 [minuty]:

    Ja osobiście bym ponownie zajrzał do filtra i sprawdził poprawność montażu filtr i wygląd paliwa.
    Mój jak miał brunatne paliwo i ciemne brązowe kropki to po podaniu paliwa z butelki to jeszcze bąbelkami powietrza walił z silnika.

    Tobie raczej układ się zapowietrza nieszczelność układu paliwowego.
    Jak nawet układ się zapowietrzył przy wymianie filtra, to przy szczelnym układzie paliwowym sam się odpowietrzy.
  • #20
    slaw777
    Level 11  
    60jarek wrote:
    Co to za typ silnika? BKC ATD czy inny?

    asv
    Moze masz ladowanie w aucie sprawne ale akumulator na mrozie traci pojemność.
    Ładowanie w porzadku i nic nie "zjada" akumulatora na czas parkowania.
    60jarek wrote:
    A jakie było stare paliwo? Kolor zawartość? Co opisałem powyżej.

    Było lekko brązowawe, pożniej juz miało dobra barwę - jak odkrecałem korek spustowy filtra.
    60jarek wrote:
    Filtr na znaczniki włożyłeś czy go se wcisnąłeś na siłę?

    Filtr jest dobrze włozony, inaczej nie dało by sie wsuwki, zabezpieczenia włożyć.
    Paliwo podawałem strzykawka do filtra i filtr napełniłem cały - jedynie co po 1 rozruchu po zamontowaniu nowego filtra, chciałem nalać paliwa do rurki, która idzie od filtra do pompy ta przezroczysta, ale nie udało siei zostawiłem ja pustą, ale podczas rozruchu pompa zaciągła paliwo do tej rurki.
    60jarek wrote:
    Kont synchronizacji odczytuje się w bloku pomiarowym silnika nr 4.

    a nie jest na 000 jak dobrze pamietam? a dla przykładu na 11 jest turbo.
  • #21
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jaką prędkość obrotową osiąga silnik na rozruszniku? Do tego nie czytaj mądrości tego kolegi powyżej, bo on dopiero szuka w internecie co to ten "ASV". W tym samochodzie nie ma kontroli prądu świec żarowych, więc nawet jak będą przepalone to VCDS nic nie pokaże.
  • #22
    60jarek
    Level 25  
    slaw777 wrote:
    Było lekko brązowawe,

    Pierwsza oznaka nieszczelności pytanie pompa Vacum czy uszczelnienia wtrysków.
    Paliwo musi być czyściutkie w filtrze paliwa brązowe dostaje się olej z silnika -na razie drobiny potem będą kropki brązowe.
    Sprawdzałeś czy nie ma wycieków z pompy przy silniku tam gdzie podawane paliwo?
    slaw777 wrote:
    ale podczas rozruchu pompa zaciągła paliwo do tej rurki.

    Pytanie co podaje z powrotem z silnika czy już się pojawiają bąbelki powietrza w paliwie.

    Dodano po 4 [minuty]:

    robokop wrote:
    bo on dopiero szuka w internecie co to ten "ASV". W tym samochodzie nie ma kontroli prądu świec żarowych, więc nawet jak będą przepalone to VCDS nic nie pokaże.

    Tak sprawdzam dlatego poprosiłem o typ silnika.

    Skoro paliwo brunatne w filtrze to napisz co to znaczy.

    Moderated By robokop:

    Osad przemądrzały kolego. W końcu to filtr. Ostrzeżenie za wypisywanie bredni, to silnik z normalną pompą rotacyjną i normalnymi wtryskiwaczami. Nie ma fizycznej możliwości, żeby się olej do paliwa dostawał.
    3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • #23
    slaw777
    Level 11  
    robokop wrote:
    Jaką prędkość obrotową osiąga silnik na rozruszniku

    Jak jest temperatura na minusie to kręci ale nie tak żwawo jak przy plusowej. Naładuje akumulator i zobaczę jak będzie zapalał.
  • #25
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    slaw777 wrote:
    Jak jest temperatura na minusie to kręci ale nie tak żwawo jak przy plusowej. Naładuje akumulator i zobaczę jak będzie zapalał.
    Napraw rozrusznik, popraw połączenia masowe. Tu będzie pewnie cała przyczyna.
    60jarek wrote:
    Ja mam tylko jedne pytanie czy ma okopcony zbiorniczek płynu chłodzącego?

    Jedno ostrzeżenie za snucie fantazji to za mało?
  • #26
    marszałekkom
    Level 26  
    Quote:
    a nie jest na 000 jak dobrze pamietam? a dla przykładu na 11 jest turbo


    Na 000 sprawdzasz statyczny kąt wyprzedzenia, czyli mechanicznie ustawioną wartość bazową. Powinien zawierać się w granicach 40 - 60. 60 oznacza że jest dość mocno wyprzedzony, co również może powodować spadek prędkości rozrusznika. Dynamiczny kąt to grupa 4, pole 2 i 3 mają być jak najbardziej zbliżone. Dynamiczny kąt regulowany jest ciśneiniem paliwa, więc teoretycznie jeśli układ się zapowietrza, przy kręceniu rozrusznikiem będziesz miał dużą różnicę w tych polach.
    Jeszcze jest taki myk, że w adaptacjach w grupie 5 można zmienić dawkę rozruchową, ale ja nieraz próbowałem to zmieniać, i to nigdy nie dawało rezultatów.
    Ostatnio robiłem trochę podobny przypadek, tyle że niezależny od temperatury. Pomogło przestawienie nastawnika do przodu, co zwiększyło ogólnie dawkę paliwa. Wiem że to nie naprawa tylko leczenie objawowe, ale pomogło.
  • #27
    osiniak75
    Level 34  
    Myślę że musisz uzbroić się w cierpliwość, mrozy się skończą i znowu będzie palił od strzała. Ewentualnie możesz wychodzić z domu wcześniej by mieć więcej czasu na kręcenie rozrusznikiem. Diesel w niskiej temperaturze pali gorzej i trzeba go dłużej pokręcić.