Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna II 1.9 dci - Laguna nagle nie odpala

mastibdg 30 Dec 2021 17:08 1059 22
  • #1
    mastibdg
    Level 8  
    Witam!
    Mam problem z moją laguną. Cały czas było wszystko ok, zapalała od razu, jeździła jak trzeba. Pewnego dnia odpaliłem, trochę nagrzałem i po jakiś 30min samochód już nie odpalił. Rozrusznik kręci, ale samochód nawet się nie krztusi, zero reakcji. Chyba jak by paliwo nie dochodziło. Dodam jeszcze że po wlaniu 10l ropy cały czas się paliła rezerwa, a wskazówka nawet nie drgnęła. Czy to wina pompy że samochód nie odpala? Jestem w tym temacie trochę zielony i proszę o pomoc, żeby od razu nie wydawać na mechanika.

    Z góry dziękuję.
  • #2
    irekw
    Level 22  
    Po tym nagrzaniu to silnik wyłączyłeś czy sam zgasł?
  • #3
    koleś kit
    Level 39  
    Sprawdzić czy jest pompa wstępna i czy dostarcza paliwo do pompy CR. Sprawdzić ciśnienie na szynie podczas rozruchu. Nie masz kompa sprawdzić jakie jest napięcie na czujniku ciśnienia podczas rozruchu.
  • #4
    mastibdg
    Level 8  
    irekw wrote:
    Po tym nagrzaniu to silnik wyłączyłeś czy sam zgasł?


    Sam wyłączyłem i już nie odpalił.

    Dodano po 4 [minuty]:

    koleś kit wrote:
    Sprawdzić czy jest pompa wstępna i czy dostarcza paliwo do pompy CR. Sprawdzić ciśnienie na szynie podczas rozruchu. Nie masz kompa sprawdzić jakie jest napięcie na czujniku ciśnienia podczas rozruchu.


    No i tu jest problem. Jestem laikiem w tych sprawach. Chcę sprawdzić czy mogę sam coś zdziałać. Pożyczyłem od brata złącze OBD2 na bluetooth i takie błędy wyskoczyły:

    Car Scanner ELM OBD2
    DTC report
    Selected brand: Renault

    ============1==============
    P1808
    Raw code: 1808
    ECU: 7A
    Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Warunki testowe są spełnione, Zweryfikowana usterka obecna
    OBDII: Transmission 4-Wheel Drive Low Indicator Circuit Failure

    ============2==============
    P1815
    Raw code: 1815
    ECU: 7A
    Status: Zweryfikowana usterka obecna, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy
    OBDII: Transmission 4-Wheel Drive Mode Select Short Circuit To Ground

    ============3==============
    P180B
    Raw code: 180B
    ECU: 7A
    Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Warunki testowe są spełnione, Zweryfikowana usterka obecna

    ============4==============
    P1880
    Raw code: 1880
    ECU: 7A
    Status: Oczekiwana usterka obecna, Warunki testowe są spełnione, Test jest blokowany przez inne DTC, Zweryfikowana usterka obecna
    OBDII: Transmission Transfer Case Disengaged Solenoid Short to Battery

    ============5==============
    P1822
    Raw code: 1822
    ECU: 7A
    Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Test jest blokowany przez inne DTC, Zweryfikowana usterka obecna
    OBDII: Transmission Transfer Case Clockwise Shift Relay Coil Short Circuit To Battery

    ============6==============
    P180C
    Raw code: 180C
    ECU: 7A
    Status: Oczekiwana usterka obecna, Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Warunki testowe są spełnione, Test jest blokowany przez inne DTC, Test nie został zakończony, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka obecna, Zweryfikowana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy

    ============7==============
    P1826
    Raw code: 1826
    ECU: 7A
    Status: Oczekiwana usterka obecna, Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Test jest blokowany przez inne DTC, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka obecna
    OBDII: Transmission 4-Wheel Drive Low Clutch Relay Circuit To Battery

    ============8==============
    P1814
    Raw code: 1814
    ECU: 7A
    Status: Oczekiwana usterka wystąpiła podczas tego cyklu jazdy, Test jest blokowany przez inne DTC, Sprawdzone i przechowywane w nieulotnej pamięci, Zweryfikowana usterka obecna
    OBDII: Transmission 4-Wheel Drive Mode Select Short Circuit To Battery
  • #5
    koleś kit
    Level 39  
    Sprawdź ustawienie rozrządu. Podłącz to czymś normalnym bo jakieś głupoty pokazuje.
  • #6
    irekw
    Level 22  
    mastibdg wrote:
    No i tu jest problem. Jestem laikiem w tych sprawach.

    Pompa/gruszka gumowa/ jest przy filtrze paliwa. Nie wiem jak jest u Ciebie ale powinna być pod osłoną zbiorniczka oleju do wspomagania/obok płynu do spryskiwacza/.
    Dolej paliwa może wskaźnik coś pokaże. Samochód ma kartę czy kluczyk?
  • #7
    koleś kit
    Level 39  
    irekw wrote:
    Samochód ma kartę czy kluczyk?

    Poważnie pytasz?
    To takie właśnie pisanie. NIe wiadomo której generacji CR tam siedzi. Ale jak jest gruszka to wiadomo że nie ma w baku. Zrób zdjęcie pompy CR.
  • #8
    mastibdg
    Level 8  
    koleś kit wrote:
    Sprawdź ustawienie rozrządu. Podłącz to czymś normalnym bo jakieś głupoty pokazuje.


    W tym momencie nie mam clipa. Sprawdzałem aplikacją Car Scanner.

    Dodano po 2 [minuty]:

    koleś kit wrote:
    irekw wrote:
    Samochód ma kartę czy kluczyk?

    Poważnie pytasz?
    To takie właśnie pisanie. NIe wiadomo której generacji CR tam siedzi. Ale jak jest gruszka to wiadomo że nie ma w baku. Zrób zdjęcie pompy CR.


    Samochód jest na kartę. Jest gruszka. Dziś już ciemno, ale na jutro zrobię. Na razie dziękuję.
  • #9
    koleś kit
    Level 39  
    No to odłącz wąż od pompy i pompuj. Sprawdź czy paliwo dostarczane jest. Potem sprawdź rozrząd choć bez blokad i porządnego testera twoja zabawa się raczej zakończy.
  • #10
    mastibdg
    Level 8  
    Też tak podejrzewam. Tylko szkoda ze tak nagle się to stało. Poszukując przyczyny, dopadłem filmik w którym zobaczyłem praktycznie to samo co u siebie.



    Ten sam objaw. Kręci, kontrolki STOP, SERV I ABS się świecą. I tak się stało jak przestał odpalać. Może to kolegów na coś doprowadzi.
  • #11
    irekw
    Level 22  
    koleś kit wrote:
    Poważnie pytasz?

    Jak najbardziej.Bo do odpowietrzenia CR trzeba kartę włożyć a kluczyk przekręcić/może nawet kilka razy/. Kolega pisze,że jest zielony nie chcąc robić zamieszania wolałem
    nie pisać o karcie lub kluczyku.
    koleś kit wrote:
    No to odłącz wąż od pompy i pompuj. Sprawdź czy paliwo dostarczane jest.

    W te sposób odpowietrzy cały układ do pompy wysokiego ciśnienia. Dalej to odpowietrzy kręcąc silnikiem.

    Dodano po 27 [minuty]:

    koleś kit wrote:
    NIe wiadomo której generacji CR tam siedzi. Zrób zdjęcie pompy CR.

    Pompka zasilająca jest zblokowana z pompą wysokiego ciśnienia.
  • #13
    milejow
    Level 43  
    irekw wrote:
    Pompka zasilająca jest zblokowana z pompą wysokiego ciśnienia.

    Ma gruszkę do pompowania czyli brak pompy elektrycznej w baku, w tym przypadku nic nie da klikanie zapłonem bo pompa wstępna jest mechaniczna napędzana z pompy CR.
  • #14
    koleś kit
    Level 39  
    Sprawdzić czy pali na plaka. Wtedy by wykluczył kilka rzeczy.
  • #15
    irekw
    Level 22  
    milejow wrote:
    w tym przypadku nic nie da klikanie zapłonem bo pompa wstępna jest mechaniczna napędzana z pompy CR.

    Tak jest to pompa zębata.
    irekw wrote:
    Dalej to odpowietrzy kręcąc silnikiem.

    Czy jest tu jakieś słowo o klikaniu?
    Może mysz przegryzła jakiś kabel i stąd całe zamieszanie. :D

    Dodano po 3 [minuty]:

    koleś kit wrote:
    Sprawdzić czy pali na plaka. Wtedy by wykluczył kilka rzeczy.

    Od tego trzeba zacząć.
  • #18
    irekw
    Level 22  
    "mastibdg"
    Co z Laguną poszła na złom czy odpaliła?
  • #19
    mastibdg
    Level 8  
    Witam! Nie poszła na zlom. Po prostu odpala i sama gasnie. Albo jak ja zgaszę to już nie odpali. A jest u mnie tak mróz że nie mam jak dalej sprawdzać. Dlatego się wstrzymalem. Z góry przepraszam.

    Wydaje się coś takiego, że jak się nagrzeje to już nie odpali. I później jak jest zimna znowu odpala. Nie mam pojęcia.

    Wypytywałem kilka osób, i każdy mówi, że jest za mało paliwa i ciągnie syf z baku. I żebym zmienił filtr paliwa.

    Więc sprawa wygląda tak, że zmieniłem filtr, wlałem ropy, ściągnąłem znajomego z kablami a laguna nie odpala. Nawet na plaka. Już nie mam pojęcia o co chodzi.
  • #20
    LENIWIEC_PL
    Level 28  
    mastibdg wrote:
    Nawet na plaka. Już nie mam pojęcia o co chodzi.

    A olej w silniku jest?
    Zmierz kompresję. Skoro na plaka nie łapie to przestawiony rozrząd lub zatarty silnik.
  • #21
    mastibdg
    Level 8  
    Olej jest, dolewałem parę dni temu. Może ten czujnik wału? Zatarty chyba nie jest, skoro raz pali, raz nie. Raz działa przez godzinę, raz przez parę min. A raz wcale nie odpala.

    A rozrząd tak sam się może przestawić? Skoro przed założeniem tego tematu wszystko było ok?
  • #22
    LENIWIEC_PL
    Level 28  
    mastibdg wrote:
    A rozrząd tak sam się może przestawić? Skoro przed założeniem tego tematu wszystko było ok?

    Jeśli pasek jest słabo naciągnięty, jest uszkodzony napinacz lub jest zużyty to może przeskoczyć. Najczęściej przeskakuje przy rozruchu lub gaszeniu silnika.
    Czujnik położenia wału to dobry kierunek. W 1.5DCI jest zamontowany na pompie wtryskowej, w 1.9DCI rzekomo na kole od wałka rozrządu.
  • #23
    koleś kit
    Level 39  
    LENIWIEC_PL wrote:

    Czujnik położenia wału to dobry kierunek. W 1.5DCI jest zamontowany na pompie wtryskowej, w 1.9DCI rzekomo na kole od wałka rozrządu.

    Kolego proszę cię nie pisz bzdur. A w takiej lagunie nie przeskoczy żaden pasek jak jest dobrze napięty. Tam jest sztywny napinacz. I tylko stary pasek lub żle napięty. Problemem w tych autach jest częsta awaria (albo zaniedbanie) paska osprzętu i jego rolek. Często urywający się pasek lub jego resztki potrafią wkręcić się w koło pasowe wału. A że osłona rozrządu jest z papieru to można się domyśleć co się stanie. Auto ma palić na plaka i już ,jak nie pali rozrząd do kontroli na blokady i sprężanie. POtem dostarczanie paliwa. A jak pompuje pompką lekko to i pompa pociągnie . Dalej może nie narastać ciśnienia na listwie z powodu np uszkodzonego zaworu albo wtrysku. Dalej są błędy i parametry. Robi się tutaj level przedszkole -