Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Grande Punto 1.3 Multijet - auto nie odpala, rozrusznik nie kręci.

sasch100 31 Dec 2021 20:25 987 10
  • #1
    sasch100
    Level 12  
    Fiat Grande Punto 1.3 Multijet 90 KM, skrzynia automat, auto cały czas odpalało normalnie, wjechałem do garażu zgasiłem i jak chciałem znów odpalić auto nie odpala. Słychać tylko pyknięcie przekaźnika, rozrusznik nie kręci, żadne błędy nie wyskakują, akumulator, stacyjka i przewody do body komputera ok, rozrusznik i bezpieczniki sprawne. Body komputer type FI1-AM433RX type FI-125 kHz. Szukam schematu elektrycznego.
  • #2
    kokapetyl
    Level 43  
    sasch100 wrote:
    Słychać tylko pyknięcie przekaźnika, rozrusznik nie kręci

    A dostaje napięcie, przekaźnik pyka, ale czy podaje napięcie na rozrusznik?
  • #3
    sasch100
    Level 12  
    Body nie podaje sygnału na przekaźnik T 6, przekaźnik sprawny.

    Fiat Grande Punto 1.3 Multijet - auto nie odpala, rozrusznik nie kręci.

    Dodano po 24 [minuty]:

    U mnie jest inaczej połączona stacyjka (oznaczenie stacyjki na schemacie H001), nie tak jak na schemacie powyżej, pin 1 i 3 idą na wtyk D pin 31 i 31, ale pin 2 stacyjki idzie na wtyk H pin 11. Poniżej jest schemat jak jest u mnie.

    Fiat Grande Punto 1.3 Multijet - auto nie odpala, rozrusznik nie kręci.
  • #4
    nikusert
    Level 40  
    Witam.
    Często we Fiatach traci się masa na silniku.
    Nie twierdzę że to przyczyna, lecz miałem taki przypadek w Fiacie z tym silnikiem.
  • #5
    sasch100
    Level 12  
    Masy sprawdzone na dwa sposoby , na przejście i u płynność spadki napięcia wszystko ok . Rozrusznik sprawny elektromagnes i przewody plusowe ok . Po wyjęciu przekaźnika T18 z schematu , wstrzyknięciu dawki z fleksa i podaniu + 12v na styk 87 przekaźnika T 18 silnik odpalił . Przekaźnik T 18 skrzynka bezpiecznikowa sprawne . Po sprawdzeniu go fiatecuscan i delphi wyskakuje błąd P0685 przekaźnika mocy , tylko ten przekaźnik i przewody z sterowania tego przekaźnika spawane . Wyraźnie ECU ( na schemacie M010 ) nie podaje sygnału
    na cewkę przekaźnika . Fiatecuscan i delphi z ECU łączy się bez problemu mogę z czytywać , za to BSI (na schemacie M001 ) nie umiem się połączyć tak samo z modułem licznika . Podejrzewam walnięty moduł BSI ( brak komunikacji BSI z ECU ) . Czy to może być przyczyną że silnik w ogóle nie kręci i nie odpala ?
  • #6
    tzok
    Moderator of Cars
    W Fiatach nie ma BSI tylko NBC (Node Body Computer) ew. BCM (Body Computer Module) ;)
    Grande Punto ma 2 oddzielne CANy i do BCM potrzebny jest interfejs z multiplekserem (np. OBDLink MX) albo przejściówka.

    Jak się połączysz z BCM to zobacz czy widzi kluczyk i czy masz zgodę na rozruch.

    Alternatywny test to odłącz akumulator na kilkanaście sekund, podepnij go ponownie (tylko załóż klemę) i szybko włącz zapłon i spróbuj uruchomić silnik.
  • #7
    sasch100
    Level 12  
    sory masz racje prawidłowa nazwa Body Computer Module , test alternatywny nic nie pomógł dalej to samo . próbowałem się połączyć delphi 150 z multiplekserem z bcm i cisza nie umi się połączyć , zasilanie do bcm dochodzi . Myślę że bcm walnięty .

    Dodano po 2 [minuty]:

    Ino jak sprawdzić ten BCM ?
  • #8
    tzok
    Moderator of Cars
    Zobacz jeszcze czy zasilanie BCM znika, kiedy ma znikać (po wyłączeniu zapłonu)... nie wyrzuca Ci błędu immobilizera na desce?
  • #9
    sasch100
    Level 12  
    błędu immobilizera na desce nie wyrzuca a zasilanie na BCM cały czas jest .
  • #10
    KarizmoGSM

    Level 28  
    Sprawdź czy widzi wciśniecie hamulca
  • #11
    sasch100
    Level 12  
    Auto naprawione , winowajca brak styku w gnieździe przekaźnika . Temat do zamknięcia .