Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Corsa D 1.3 ecoFlex (2011) - Wyciąganie PINu z ECU za pomocą chińskiego Opcom lub MPPS

amikot 01 Jan 2022 12:09 669 26
  • #1
    amikot
    Level 10  
    Miesiąc temu kupiłem Corsę D - niestety bez jakiej kolwiek dokumentacji techbnicznej. W tym także bez karty Car Pass (zawierającej kody do ECU i Radia).

    Dystrybutor Opla (a konkretnie Vauxhalla) za wydanie duplikatu karty krzyknął cenę dość wysoką, a przecież w aucie 10 letnim istnieje możliwość, że cały zestaw ECU/BCM/itd. był wymieniony bez przeprogramowania i kod z bazy danych po prostu nie będzie aktualny.

    Oglądałem różne filmiki o wyciąganiu PIN z tych samochodów na różne sposoby, ale zwykle wymagają one specjalistycznych urządzeń droższych niż oferta dystrybutora.
    Te tanie i nieinwazyjne metody które bazują na chińskim Opcomie albo równie chińskim MPPS były na filach i tutorialach przeprowadzone na starszym modelu silnika - a zatem też na innym modelu kontrolera. W moim wypadku silnik to A13DTC.

    Moje pytanie brzmi - czy chiński opcom lub mpps wyciągnie z tego PIN? Czy w ogóle da się to zrobić bez wylutowywania eproma z któregoś z modułów i zgrywania go na jakimś x-progu?
  • #2
    konsum
    Level 27  
    Zobacz na olx w swojej lokalizacji, gość przyjedzie ze sprzętem i nie zrujnuje portfela
  • #3
    amikot
    Level 10  
    No tak ... zapomniałem napisać, że mieszkam w UK.
    Nie wiem - może powinienem popytać po serwisach - na internecie nikt się nie ogłasza raczej.
  • #5
    tomasz0703
    Level 25  
    Kup sobie i o terminal i zrobisz w minutę
  • #6
    amikot
    Level 10  
    A gdzie to kupić i ile kosztuje?
  • #9
    żałosna udręka
    Level 34  
    Tak z ciekawości, po co Ci pin? Jak jesteś bardzo zdesperowany to możesz wysłac jakiś ster do odczytu. Z tego samochodu może być od poduszek. Nie unieruchomisz samochodu całkowicie.
  • #10
    amikot
    Level 10  
    Ciekawość to pierwszy stopień do piekła :D - tak się kiedyś mówiło.

    Ale w sumie czemu mam nie zaspokoić twojej ciekawości.

    PIN chcę mieć, bo chcę kupić sobie Opcom i wprogramować zapasowy kluczyk którego sprzedawca niestety również nie dostarczył.

    Poza tym myślałem o dodaniu tempomatu - gałka kierunkowskazów i świateł w wersji z funkcją tempomatu kosztuje grosze, a dodanie okablowania jest banalnie proste. Aby uaktywnić tempomat w ECU konieczny jest PIN.

    Co chciałbym zrobić, a trochę się boję to rozszerzenie funkcji BC - ze zwykłego timera to bardziej użytkowej postaci - wyliczającej spalanie i pokazujacej statystyki prędkości, temperatury silnika itp. Wiem że można to włączyć opcomem. Nie wiem czy wymagany jest PIN, nie wiem też czy nie trzeba flashować ECU - dlatego też mam pewne obawy czy to bezpieczne.

    Dodano po 10 [minuty]:

    seat21 wrote:



    Jak napisałem - interesują mnie rozwiązania tańsze niż cena duplikatu karty z kodami którą sprzedaje dealer.

    Pytam tutaj bo to forum ludzi którzy kombinują. Jakbym był profesjonalnym elektrykiem samochodowym to bym nie musiał szukać po forach tylko w google wpisałbym "ECU programming tools" i by mi się pojawiło całe stado sklepów sprzedających profesjonalne urządzenia po profesjonalnych cenach :)

    Niestety Programy typy TorquePRO na androida łączące się przez wtyczkę OBD nie mają tej funkcjonalności. Napewno by się dało - to kwestia oprograowania. W ostateczności wszystko to jest kwestią nawiązania odpowiedniego połączenia z odpowiednim modułem i wydania mu odpowiedniej komendy.
    Jedne programy to mają inne nie - jak nazłość te tanie nie mają :D
  • #13
    kamyczek
    Level 38  
    Generalnie wiele urządzeń sobie z tym poradzi , poza chińskim op-clonem oczywiście . W zależności od tego co w tym aucie jest można to odczytać praktycznie z każdego sterownika , bo każdy jest w oplu dopisany do auta Pinem i nr VIN . Najprostszą dla ciebie opcją jest wycieczka do aso z dowodem i autem , tam za klika funtów powinieneś dostać kartę kodową . Nie namawiam cię natomiast do zabawy z rozbieranie sterowników bo tu trzeba dysponować pewną wiedzą i umiejętnościami , oczywiście tak też się da , ale bez wiedzy można sobie narobić kłopotów . Kupowanie drogich urządzeń dla jednego pinu to też raczej mało trafiony pomysł . W pewnych sytuacjach po prostu nie trzeba kupować piekarni żeby zjeść chleb. I tu obowiązuje zasada 3*z => zleć , zapłać , zapomnij . Ale jak odwiedzisz nasz piękny kraj tym oplem to się odezwij , u nas to ci ogarną w 3 minuty za stówkę ...
  • #15
    kamyczek
    Level 38  
    Ile by nie życzyli i tak będzie taniej niż wycieczka do Polski , nawet jak wyśle pocztą tylko jakiś moduł ...Ale fakt kolega przyjeżdżał swego czasu z Vectrą C robić naprawy do polski , bo tam nie umieli albo kasowali krocie ...
  • #16
    amikot
    Level 10  
    U mojego lokalkengo dealera krzyczą 40 funtów za wydruk duplikatu karty kodowej pojazdu. Jak wspomniałęm - jeśli ktoś wcześniej wymienił w danym aucie cały komplet kodowanych podzespołów i kod uległ zmianie - ta metoda nie da niczego, a serwis nie uwzględni reklamacji. Po prostu się wypnie.

    Również 40 funtów kosztuje klon CarProg na eBayu, albo xProg.
    Zatem opcją dla mnie jest zakup tego albo tamtego (choć niektórzy mówią że CarProg nie da rady z moim ECU).
    Przy Xprog sprawa jest taka, że musiałbym wylutować eprom z modułu poduszki powietrznej - da się zrobić ale wolałbym jednak tego uniknąć jeśli się da.

    Generalnie to chyba normalne, że oczekuję iż ktoś weźmie za usługę wydobycia kodu mniej niż gdybym sam zainwestował w sprzęt lub gdybym miał zapłacić oficjanemu dealerowi.

    To niby nie są wysokie kwoty, ale ziarnko do ziarnka i już masz dwa ziarnka ;P

    Do Polski przyjazd raczej wykluczony. Koszt zbyt wielki - także psychiczny :D

    Dodano po 3 [minuty]:

    adam7009 wrote:
    amikot wrote:
    wprogramować zapasowy kluczyk którego sprzedawca niestety również nie dostarczył.

    rozumiem że frezarkę do kluczy też będziesz chciał kupić ,skoro chcesz być samowystarczalny. ??


    Nie rozumiem cynizmu - no chyba że jesteś elektrykiem samochodowym dojącym z każdego ile się da.

    Oczywiście że frezarki do kluczy nie kupię, bo wyrżnięcie nowego klucza kosztuje śmieszne pieniądze, choć wymaga to znacznie więcej szasu i umiejętności niż podłączenie głupiej wtyczki i naciśnięcie guzika.

    Dodano po 4 [minuty]:

    enhanced wrote:
    https://www.youtube.com/c/TomFIX/videos
    Na tym kanale patrzyłeś?


    Dzięki.
    Bardzo pomocny kanał.
  • #18
    NIXIE_123
    Level 34  
    Na emigracji jesteś, stać cię.
    A ludzie mówią że wszyscy którzy wyjechali za granicę pławią się w luksusie i śmieją z tych co tu zostali.
    Sam mam kolegę co w austrii robi fifa rafa kawa marago a jak co do czego to majster weź mi napraw mojego 20 letniego pastucha w gnoju bo do mechanika jechać szkoda kasy.
    Wiem że offtopic i post pewnie poleci ale ostatnio jakiś gość w hydepark miałczał jak to w polsce źle i że się stąd wynosi bo wszędzie jest lepiej..

    amikot wrote:
    wymaga to znacznie więcej szasu i umiejętności niż podłączenie głupiej wtyczki i naciśnięcie guzika.

    To podłącz głupią wtyczkę i naciśnij guzik.
  • #19
    seat21
    Level 28  
    co tu dodawać stać na konia ale na bat już nie , bo elektrykom wszystkie testery i programatory przynosi Mikołaj żeby naprawiać ziarenkowym ciułaczom
  • #20
    adam7009

    Level 40  
    Biorąc pod uwagę że ktoś chce sam sobie kluczyk zapasowy dopisać to taki zakup pinu jest drogi bo w takich pieniądzach można mieć już gotowy zwykły kluczyk,no chyba że z pilotem to coś więcej będzie kosztować.Ale każdy ma jakieś hobby .
  • #21
    andrzej20001
    Level 43  
    Czytając takie tematy wstyd mi za, rodaków. Ile za klucz nowy w, aso? 700zl?? I masz spokój. Żenua
  • #22
    MikeC
    Level 31  
    amikot wrote:
    Dystrybutor Opla (a konkretnie Vauxhalla) za wydanie duplikatu karty krzyknął cenę dość wysoką, a przecież w aucie 10 letnim istnieje możliwość, że cały zestaw ECU/BCM/itd. był wymieniony bez przeprogramowania i kod z bazy danych po prostu nie będzie aktualny


    Bez przesady , w 99% kody zakupione w ASO są poprawne (extremalnie rzadko jest zmieniany cały zestaw) .. Jak sam nie potrafisz wyciągnąć pinu ze sterownika to wychodzi to najszybciej i relatywnie tanio ..
  • #24
    kamyczek
    Level 38  
    adam7009 wrote:
    Biorąc pod uwagę że ktoś chce sam sobie kluczyk zapasowy dopisać to taki zakup pinu jest drogi bo w takich pieniądzach można mieć już gotowy zwykły kluczyk,no chyba że z pilotem to coś więcej będzie kosztować. Ale każdy ma jakieś hobby .


    Biorąc pod uwagę że kogoś nie stać na utrzymanie auta nie powinien go kupować...Wiesz co jest najsmutniejsze to ,że każdy kto wraca do polski rżnie pana bo zarobił parę funtów , do tego każdy pracuje w biurze , a że tam sprząta kibelki w tym biurze ,to zazwyczaj przemilcza ... Chcesz mieć kod kup sobie
    IO terminal , albo inne urządzenie i zrobisz sobie za friko . Pomijając oczywiście cenę sprzętu . Poza tym nie wstyd ci zarabiając tyle kasy wyciągać ją od rodaka który tyra od rana do wieczora . Jak za drogo jest komunikacja miejska , tramwaje , autobusy , metro , rowerek , hulajnogo i dwie nogi .
  • #26
    kamyczek
    Level 38  
    Tak czytałem posty autora , dość interesująca lektura , proponuje poczytać bo to mi wygląda na takiego co zarabia korzystając z wiedzy innych bo o dziwo to tylko pyta i pyta i cały czas ma inne auta . Ale już się przyzwyczaiłem tu co drugi to ma śpiewkę typu pomóżcie koledzy bo będąc za granicą auto mi się zepsuło . W rzeczywistości pacjent w stodole pod Poznaniem handlarzom auta naprawia i nie dość że rynek psuje , bo robi za grosze , to jeszcze od innych wiedzę ciągnie ...