Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Laguna 3 - Drgająca kierownica na boki

zbyszek100 01 Jan 2022 17:11 243 12
  • #1
    zbyszek100
    Level 18  
    Cześć, mam problem jak na filmiku. Auto to Laguna 3


    Podczas jazdy kierownica drga na lewo i prawo, czym szybciej się jedzie tym mniej jest to odczuwalne. Robiłem przegląd tydzień temu to nic nie wykazał żadnych luzów, przeszedł bez problemów. Sprawdzałem koła, śruby dokręcone, bąbli też nie widać. Błąd który się pokazuje dotyczy czujników ciśnienia, bo w zimowych nie ma. Jakaś diagnoza?
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #3
    klm787
    Level 28  
    No, nie.
    Nie mogę w to uwierzyć, że przy prędkości około dwudziestu kilometrów na godzinę tak rzucało na boki kierownicą.
    No chyba, że jazda po dziurawej drodze.
    No ale kątem oka widać, że droga nie jest w najgorszym stanie.

    Dodano po 6 [minuty]:



    Bo pierwsze co mi przyszło do głowy to odkręcające (poluzowane śruby) się przednie koła. No, ale autor tematu to wykluczył.
  • #4
    koleś kit
    Level 38  
    Przy nierównej drodze takie chwianie kierownicą to norma . Kogo to dziwi? A jak już to bulwa w oponie. :D

    Dodano po 1 [minuty]:

    Bo chyba nie powiecie że przy 20 km/h tu wyważenie ma coś do rzeczy. :D
  • #5
    keypol
    Level 6  
    Jeśli opony dobre to najczęściej winne są tarcze hamulcowe.
    Wentylowane tarcze hamulcowe po mocnym hamowaniu np. przy zjeździe z góry i wjechaniu do kałuży wody ulegają powolnemu pękaniu na żebrach. Po pewnym czasie tarcza się rozwarstwia ,Staje się w jednym miejscu minimalnie grubsza i ociera przy każdym obrocie koła o klocki - stąd te drgania. Po wyjęciu klocków i opukaniu tarczy metalowym np. kluczem słychać głuchy odgłos. Przy małych pęknięciach trzeba tarczę zdjąć aby określić jej stan. Pozro
  • #6
    koleś kit
    Level 38  
    keypol wrote:
    Jeśli opony dobre to najczęściej winne są tarcze hamulcowe.
    Wentylowane tarcze hamulcowe po mocnym hamowaniu np. przy zjeździe z góry i wjechaniu do kałuży wody ulegają powolnemu pękaniu na żebrach. Po pewnym czasie tarcza się rozwarstwia ,Staje się w jednym miejscu minimalnie grubsza i ociera przy każdym obrocie koła o klocki - stąd te drgania. Po wyjęciu klocków i opukaniu tarczy metalowym np. kluczem słychać głuchy odgłos. Przy małych pęknięciach trzeba tarczę zdjąć aby określić jej stan. Pozro

    Jak by przy tej prędkości przyczyną były tarcze to zaczynając hamowanie od setki by mu wyrwało kierownicę z rąk. :D
  • #8
    KapitanSTS
    Level 28  
    koleś kit wrote:
    Przy nierównej drodze takie chwianie kierownicą to norma . Kogo to dziwi? A jak już to bulwa w oponie. :D

    Dodano po 1 [minuty]:

    Bo chyba nie powiecie że przy 20 km/h tu wyważenie ma coś do rzeczy. :D


    Może przy nierównej drodze to norma. Jednak czujnik już nie jest normą. Ja bym obstawiał tarcze zwichrowane. Nie przejechałeś wcześniej przez kałużę z rozgrzanymi tarczami?
  • #9
    koleś kit
    Level 38  
    zbyszek100 wrote:
    Robiłem przegląd tydzień temu to nic nie wykazał żadnych luzów, przeszedł bez problemów. Sprawdzałem koła, śruby dokręcone, bąbli też nie widać.

    Sprawdź felgi i opony, załóż na wyważarkę ,albo podnieś przód i pokręć kołem. Bo tak to sobie można gdybać. Właśnie bąbel może być niewidoczny z zewnątrz.

    Dodano po 2 [minuty]:

    KapitanSTS wrote:
    . Nie przejechałeś wcześniej przez kałużę z rozgrzanymi tarczami?

    Nie powielaj mitów.
  • #10
    keypol
    Level 6  
    Nie mogę nie zareagować . Koleś kit po wpisie widzę , że jesteś lewy w tej materii to lepiej nie zabieraj głosu.
  • #11
    koleś kit
    Level 38  
    keypol wrote:
    Nie mogę nie zareagować . Koleś kit po wpisie widzę , że jesteś lewy w tej materii to lepiej nie zabieraj głosu.

    Nie reaguj już proszę cię . NIe jestem dziś gotowy na taką dawkę wiedzy.
  • #12
    KapitanSTS
    Level 28  
    Wiadomo czujnik będzie się świecił bo nie ma czujników. Więc tym się nie ma co zajmować.

    Co do kierownicy polecam zrobić test na płaskiej nawierzchni by nierówności nie mogły wpływać na ocenę. Jeżeli diagnosta dobrze zrobił przegląd to zawieszenie powinno się wyeliminować. Jak masz jakiś nowo otwarty odcinek płaskiej drogi nagraj ponownie film. Sprawdzałeś luzy na kierownicy?