Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 508 2015blue hdi - Bardzo długie grzanie świec żarowych

Mardok2 03 Jan 2022 12:38 255 8
Texa Poland
  • #1
    Mardok2
    Level 18  
    Mam następujący problem. Niezaleznie czy silnik jest zimny czy rozgrzany po wciśnięciu sprzęgła i wciśnięciu przycisku start uruchamiają się wszystkie zegary ale po około 10 sekundach wyskakuje komunikat o nie wykryciu kluczyka. W tym czasie cały czas pali się kontrolka grzania swiec zarowych. Aby odpalić samochód muszę wcisnąć przycisk start bez sprzęgła i odczekać aż kontrolka swiec zgaśnie co trwa około 40 sekund. Dopiero wtedy mogę wcisnąć sprzęgło i jeszcze raz nacisnac start i wtedy samochod pali bez problemu. Świece żarowe wymieniłem oraz akumulator i sterownik swiec zarowych. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Ktoś może podpowie gdzie dalej szukać problemu? Nadmienię ze start/stop także mi nie działa pomimo że silnik jest rozgrzany a akumulator jest nowy.
  • Texa Poland
  • #2
    KapitanSTS
    Level 28  
    Sprawdził bym kluczyk lub immobiliser.

    System start/stop w zimie może nie działać, w lecie działa prawidłowo?
  • Texa Poland
  • #4
    Sivyx
    Level 16  
    A na komputerze diagnostycznym temperature silnika w blokach pomiaroywch pokazuję odpowiednią?? Albo zły sterownik świec..
    Zobacz jeszcze jak odpala bez zagrzanych świec(odepnij wiązke od sterownika świec). Chodzi mi o to(w co wątpie), że może ktoś majstrował w ecu z grzaniem świec, bo słabo palił, ale jak pisałem w co wątpie)..
    Najbardziej prawdopodobna opcja czujnik temperatru silnika, bo jak i nie zagrzany , to i start stop nie zatrybi
  • #5
    KapitanSTS
    Level 28  
    Start/Stop jest nadzorowany przez ECU i on sprawdza czy jest sens wyłączać silnik. Poza tym nie włączy się gdy jest za bardzo rozładowany akumulator.

    Może być że nie widzi kluczyka czyli tym samym immobiliser nie dopuszcza do uruchomienia silnika.
  • #6
    Mardok2
    Level 18  
    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem czujnik temp silnika? bo płynu razem z termostatem był podmieniany.Co do zmiany ecu to raczej nie bo na początku tz po zakupie palił na ciepły od razu.Fachowiec raczej dobry go sprawdzał ale krótko bo to sprawa z dziś .jutro mam go wstawić do warsztatu.a gdzie ten czujnik temperatury silnika jest bo mi się nasuwa jeszcze jedna rzecz mechanik wymieniał mi osłonę przegubu i może coś rozłączył ale nie sądzę żeby czujnik był pod silnikiem.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Ale cały szkopuł w tym że samochód pali jeździ błędów nie wykazuje po za tymi co pisałem, kluczyk nie wykryty,długie grzanie świec ,ale to mu nie przeszkadza w odpaleniu nawet z tym kluczykiem nie wykrytym oczywiście odpali jak zgaśnie kontrolka grzania.
  • #7
    Mardok2
    Level 18  
    Rozbierał ktoś przycisk start /stop bo to w jego okolicach coś się dzieje po wstrząsach tych okolic samochód normalnie odpala , dla potomnych - jest jeszcze moduł startowy za nadkolem tak doczytałem jeszcze u siebie nie rozbierałem bo nie było czasu,dodam jeszcze że jak nie wykrywa kluczyka to samochód nie odpala też jak włożę kluczyk w tą kieszonkę obok kolan kierowcy tz tryb awaryjny uruchomienia. odp;Temperatury w blokach pomiarowych są Ok.Najwyraźniej ta kontrolka grzania świec jest powiązana z modułem start/stop
  • #8
    Mardok2
    Level 18  
    Na tą chwilę samochód odpala normalnie grzanie krótkie ,zabiegi jakie wykonałem to czyszczenie bezpieczników pod maską przelutowany start stop ale te zabiegi raczej nie pomogły ,po długim odłączeniu aku dpopiero wróciło wszystko do normy.Ponieważ uszkodzenia chodzą parami wiem to z doswiadczenia to mam jeszcze do zrobienia swiatła mijania lewe nie świeci było to przed awarią rozruchu .Lampy ful led jeśli ktoś miał podobny problem to oczekuje pomocy szczególnie rozpiski kostki przy lampie,kostkę z lampy sciągnełem jest to lampa lewa więc nie było łatwo.
  • #9
    krzysiek050588
    Level 1  
    Dzień dobry, czy udało Ci się naprawić samochód? Mam ten sam problem, jeżdżę po serwisach i wszyscy rozkładają ręce. Mam Peugeot'a 308 2.0 Bluehdi. Niezależnie od temperatury świeci długo kontrolka świec, tak samo wyskakuje komunikat o niewykryciu kluczyka. Po zgaśnięciu kontrolki samochód normalnie odpala. Tak samo system start stop nie działa. Nie ma żadnych błędów. Czasem samochód pali normalnie bez długiej kontrolki. Już nie wiem za co się łapać.