Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mikrofon studyjny DIY na bazie taniego MKIT-800 PRO V2

Tupisac 12 Feb 2022 15:29 12789 141
Computer Controls
  • #121
    Tupisac
    Level 7  
    freebsd wrote:
    Skończyłem pierwszą część moich testów.


    Super filmiki :)

    Mały tip co do nagrywania głosu, co mi sprzedał jeden stary radiowiec:
    Kapsułka powinna być umieszczona lekko powyżej czubka nosa w płaszczyźnie pionowej i przesunięta na bok między 25-45 stopni w płaszczyźnie poziomej. Skierowana na usta. Odległość 10-20 cm. Fajna miarką jest wystawienie kciuka i małego palca w pozycję "fajki" znanej też jako "zdzwonimy się" i mierzenie odległości wg tego. Dzięki umieszczeniu powyżej nosa unikamy zbierania podmuchów z nosa i lekko redukujemy "nosowe" brzmienie. Dzięki przesunięciu na bok możemy teoretycznie zrezygnować z pop-filtra. Wzmocnienie ustawiamy tak, by przy normalnej mowie najgłośniejsze części wypadały gdzieś między -12/-8 dB.

    Jak nie mamy takiego ustrojstwa jak na ostatnim filmie i nagrywamy przy gładkim stole to warto na nim położyć koc albo jakaś poduszkę. A w ogóle najlepszym miejscem do nagrywania jest szafa z ubraniami - wielu profesjonalistów z tego korzysta.

    Wszystkie filmy nagrałeś z tą skrzynką? Coś mi w tym audio z kapsułki JLI nie pasuje - mało powietrza i góry, brzmi lekko głucho. Dałbyś radę nagrać próbki bez tej skrzynki? Bo teoretycznie dopóki nie zamkniesz w tym głowy, to i tak nagrywasz pogłosy pokoju... Tutaj trochę więcej na ten temat: https://www.youtube.com/watch?v=tFRhQG-I5L0
    A tu ten sam Pan ale korzystający z szafy: https://www.youtube.com/watch?v=5Se381sERrY
  • Computer Controls
  • #122
    freebsd
    Level 41  
    Tupisac wrote:
    Mały tip co do nagrywania głosu, co mi sprzedał jeden stary radiowiec:
    Kapsułka powinna być umieszczona lekko powyżej czubka nosa w płaszczyźnie pionowej i przesunięta na bok między 25-45 stopni w płaszczyźnie poziomej. Skierowana na usta. Odległość 10-20 cm. Fajna miarką jest wystawienie kciuka i małego palca w pozycję "fajki" znanej też jako "zdzwonimy się" i mierzenie odległości wg tego. Dzięki umieszczeniu powyżej nosa unikamy zbierania podmuchów z nosa i lekko redukujemy "nosowe" brzmienie. Dzięki przesunięciu na bok możemy teoretycznie zrezygnować z pop-filtra. Wzmocnienie ustawiamy tak, by przy normalnej mowie najgłośniejsze części wypadały gdzieś między -12/-8 dB.

    Dzięki :-)

    Tupisac wrote:
    Wszystkie filmy nagrałeś z tą skrzynką?

    Pierwszy film z oryginalna biedronką: ramie i pop-filtr z pudełka.
    Filmy z kapsułką 34 mm: ramie z gąbka, orazpop-filtr z zestawu z biedronki. Już mi się nie chciało przekładać do "puszki" z tym wystającym kabelkiem.

    Tupisac wrote:
    Wszystkie filmy nagrałeś z tą skrzynką? Coś mi w tym audio z kapsułki JLI nie pasuje - mało powietrza i góry, brzmi lekko głucho. Dałbyś radę nagrać próbki bez tej skrzynki? Bo teoretycznie dopóki nie zamkniesz w tym głowy, to i tak nagrywasz pogłosy pokoju...

    Starałem się zachować identyczne warunki, włącznie z położeniem względem głowy. Wyjątki opisałem w akapicie powyżej.
    Jasne, że zrobię nagranie bez tej skrzynki - jestem otwarty na propozycje testów. Zastanawiam się nad tym, czy możliwe jest skalibrowanie kolumn z mikrofonem pomiarowym, a następnie podmienienie mikrofonu i w ten sposób zdjęcie jakiejś przybliżonej charakterystyki? Przy czym nie dążę do jej wypłaszczenie - wręcz przeciwnie, tak jak to jest w dobrych mikrofonach oczekuję "grania" i wnoszenie takich podbić lub osłabień sygnału, by to poprawiało brzmienie :-)
  • #123
    pawel.o
    Level 12  
    Ja równolegle do testów innych kolegów z kapsułami, zmontowałem płytki konwertera DC/DC . Poniżej efekt oraz pomiary oscyloskopem.
    Tym razem wersja bez lakieru i oczyszczona z resztek topnika co sugerował kolega Tupisac. Pozostanie polakierować lakierem bezbarwnym w ochronie przed wilgocią.
    Gotowa płytka:
    Mikrofon studyjny DIY na bazie taniego MKIT-800 PRO V2
    Schemat ideowy z zaznaczonymi punktami pomiarowymi:
    Mikrofon studyjny DIY na bazie taniego MKIT-800 PRO V2
    Pomiar w pkt. 1
    Mikrofon studyjny DIY na bazie taniego MKIT-800 PRO V2
    Pomiar w pkt. 2
    Mikrofon studyjny DIY na bazie taniego MKIT-800 PRO V2
    Pomiar w pkt. 3
    Mikrofon studyjny DIY na bazie taniego MKIT-800 PRO V2
    Pomiar w pkt. 4
    Mikrofon studyjny DIY na bazie taniego MKIT-800 PRO V2
    Pomiar w pkt. 5
    Mikrofon studyjny DIY na bazie taniego MKIT-800 PRO V2
    Pomiar w pkt. 6
    Mikrofon studyjny DIY na bazie taniego MKIT-800 PRO V2
    Pomiar w pkt. 7
    Mikrofon studyjny DIY na bazie taniego MKIT-800 PRO V2
    Pomiar w pkt. 8
    Mikrofon studyjny DIY na bazie taniego MKIT-800 PRO V2
    Pomiar w pkt. 9
    Mikrofon studyjny DIY na bazie taniego MKIT-800 PRO V2

    Pomiary były wykonane przy ustawionym potencjometrze na wartość 0 Ohm
  • #124
    freebsd
    Level 41  
    Dobrze to wygląda.
    To teraz tylko pozostaje kupić dobrą kapsułkę. Może ktoś doradzi :-)
  • #125
    Tupisac
    Level 7  
    freebsd wrote:
    Zastanawiam się nad tym, czy możliwe jest skalibrowanie kolumn z mikrofonem pomiarowym, a następnie podmienienie mikrofonu i w ten sposób zdjęcie jakiejś przybliżonej charakterystyki?


    Teoretycznie się da:
    https://groups.io/g/MicBuilders/message/32549
    Obiektywność wątpliwa, ale powinno wystarczyć do testów porównawczych.

    Przy okazji, przesłuchałem sobie na słuchawkach Twoje filmy. Kilka szybkich opinii:
    - Płytka z biedry w połączeniu z kapsułką z ali brzmi całkiem ciekawie. Ma interesujący efekt "echa z piasku".
    - JLI lepsze od chińczyka. Więcej basu, więcej detalu, pełniejszy dźwięk. Uff, różnica w cenie jednak ma uzasadnienie ;)
    - 34 mm nie zachwyca. Jestem ciekaw wersji z puszki.

    Jaki sprzęt i soft używasz do nagrywania?
    Dałbyś radę nagrać próbki z szafy - bez puszek, gąbek i pop-filtrów?

    Dodano po 8 [minuty]:

    pawel.o wrote:
    zmontowałem płytki konwertera DC/DC


    Bardzo fajnie, że płytka jest w kształcie trapezu. Taki niby niepotrzebny detal, a cieszy ;)
  • #126
    freebsd
    Level 41  
    34 mm zdecydowanie rozczarowuje. To jakaś tragedia wyszła, by napisać to wprost.
    Kolega @pawel.o zgodził się przesłać mi, a wręcz sprezentować :-) płytkę konwertera, wiec zrobię jeszcze test, jak skompletuję podzespoły i ja zlutuję.
    Jednak należy poszukać lepszego źródła takiej kapsułki.

    Dodanie chińskiej kapsułki do mikrofonu z biedry faktycznie poprawiło brzmienie i wydaje się, że ma sens ekonomiczny. Łącznie wyszło coś około 100 zł. Wymagane jednak jest zasilanie fantomowe i odpowiedni interface.

    Tupisac wrote:
    Jaki sprzęt i soft używasz do nagrywania?

    To wymaga pewnego wyjaśnienia i opisu.
    Pracuje na komputerach z Linuksem, co powoduje, że wielu kart dźwiękowych nie podłączę, a do innych nie użyję dedykowanego oprogramowania, przez co nie wykorzystam ich możliwości.
    Nagrania filmów są tylko i wyłącznie hobby. Jest to rodzaj pamiętnika, co i jak robiłem. Dlatego nie poświęcam temu dużo energii. I tak koszty sprzętu audio są wysokie. Proszę o wyrozumiałość.
    Nagrania pod filmy robię tak, że mikrofon "zapuszkowany" mam podłączony do Behringer VX2496 Ultra-Voice (kompresor i ska.), a ten do E-MU TRACKER Pre (tylko interface i sprzętowy monitor do słuchawek).
    Nagrywam bezpośrednio w programie do montażu filmów Kdnlive. Nie stosuję żadnych programowych filtrów, odszumowania, normalizacji, itp. Zresztą obsługa audio w tym programie ma mało funkcji poprawiających jakość audio. Nie używam żadnego programu do nagrywania dźwięku z wtyczkami. W mniej niż procencie filmów są eksperymenty z jakimiś poprawiaczami audio.
    Więc jak widać słabo, ale pocieszam się, że "simple".
    Karta dźwiękowa Tracker Pre w systemie działa z parametrami:
    - format: S24_3LE
    - subformat: STD
    - channels: 2
    - rate: 48000 (48000/1)
    - period_size: 44100
    Kdnlive zapisuje pliki audio jako 32 bity / 48 kHz / 224 kbit/s.

    Mam też interface:
    - Roland Quad Capture - działa z windows i posiada wbudowane kompresory.
    - E-mu 0404 USB.
    - TASCAM US-122
    Mogę je użyć do nagrań testowych.

    Tupisac wrote:
    Dałbyś radę nagrać próbki z szafy - bez puszek, gąbek i pop-filtrów?

    Zrobię :-) Dziwniejsze rzeczy już robiłem :-)
    Skupie się tylko na OPA Alice + kapsułka JLI, oraz kapsułka chińska 25 mm.

    Lista do zrobienia:
    - Nagrywanie z odstępem "fajka" (kciuk i mały palec, przesunięcie i pochylenie)
    - Nagrania kapsułki JLI bez puszki, gąbek i pop-filtrów - projekt szafa :-)
    - Nagrania kapsułki JLI i posiadanych mikrofonów "sklepowych" bez puszki - tylko pop-filtr.
    - Wzmocnienie ustawiamy tak, by przy normalnej mowie najgłośniejsze części wypadały gdzieś między -12/-8 dB.
  • #127
    Tupisac
    Level 7  
    freebsd wrote:
    I tak koszty sprzętu audio są wysokie. Proszę o wyrozumiałość.


    Ta zacna lista sprzętu daleko wychodzi poza videopamiętnik. Hobby to w ogóle ciekawy stan, wiem coś o tym ;)
    E-MU 0404 mam gdzieś w szafie. Gdyby były sensowne sterowniki pod nowe windowsy to używałbym do dzisiaj.

    Do testów obowiązkowo trzeba wyłączyć wszystkie bajery na tym behringerze, a najlepiej go pominąć.


    freebsd wrote:
    kapsułka chińska 25 mm.


    Wcześniej mi umknęło, że ten chiński elektret jest jakiś inny. To nie jest egzemplarz z moich linków. Tamta kapsułka ma siateczkę nad membraną, tak jak w JLI.
  • Computer Controls
  • #128
    freebsd
    Level 41  
    Tupisac wrote:
    Do testów obowiązkowo trzeba wyłączyć wszystkie bajery na tym behringerze, a najlepiej go pominąć.
    Tak zrobię.

    Tupisac wrote:
    . To nie jest egzemplarz z moich linków.
    Zamówię i taką do testów :-)

    Dodano po 7 [minuty]:

    Tupisac wrote:
    Ta zacna lista sprzętu
    Kolega jest nader uprzejmy :-) Faktycznie to jest raczej stary złom, który pozyskałem za niewielkie pieniądze. Dzięki temu, że ludzie wymieniali właśnie ze względu ma brak sterowników. Za to - w mojej opinii amatora - pozyskałem niskoszumne interface. Nie jestem na bieżąco z takim sprzętem, ale wśród interface z takiego przedziału do 1000 zł to mam chyba niezłe parametry. Przynajmniej żyje w takim przekonaniu, ale przestałem podkładać muzykę w tle do filmów by przykryć szum...
  • #129
    Tupisac
    Level 7  
    freebsd wrote:
    Kolega jest nader uprzejmy


    Prosiłeś o wyrozumiałość :) :) :)
    Ale tak, produkty E-MU szanuję.

    Widziałem film z nową kapsułką 34 mm. Nagrywałeś dźwięk przy tym stole z rozłożoną na nim gąbką? Bo całkiem fajnie wyszło - nie słyszę jakiś drastycznych pogłosów i czuć, że dźwięk ma przestrzeń. Chyba można sobie darować szafę i nagrać testy porównawcze w tym miejscu.

    Pod filmem pytałem o puszkę. Może uściślijmy pojęcia:
    - Gąbka wewnętrzna. To co siedziało wewnątrz kosza mikrofonu z biedry. Moją od razu wywaliłem.
    - Windscreen. Gąbka nakładana na kosz, dostarczona w zestawie. Do stosowania na zewnątrz, gdy wieje wiatr.
    - Pop-filtr. Pończocha na kółku.
    - Puszka. Twoje ustrojstwo do zamykania w nim mikrofonu (DNA NS-1).

    Wszystkie te pop-filtry, puszki i windscreeny wpływają na dźwięk. Dlatego przy testach porównawczych nie stosowałbym żadnego. Jako zabezpieczenie przed "plosives" (ekspozjami? podmuchami?) ma służyć przesunięcie na bok. Przy okazji testujesz podatność danej kapsułki na ten problem. Prócz pozycji "fajki" możesz też nagrać "proximity effect", czyli gadanie bezpośrednio przy koszu.
    Plosives test: https://youtu.be/iWnAtKyD94w?t=494
    Proximity: https://youtu.be/iWnAtKyD94w?t=509


    pawel.o wrote:
    Gotowa płytka


    Bardzo dziękuję za egzemplarz płytki :)
    Czym najlepiej to polakierować?
  • #130
    pawel.o
    Level 12  
    Tupisac wrote:
    Bardzo dziękuję za egzemplarz płytki
    Czym najlepiej to polakierować?


    Proszę bardzo , niech służy :)
    Ja lakierowałem kiedyś płytki PCB KONTAKT CHEMIE PLASTIK70 LAKIER BEZBARWNY, ale skończył mi się.

    Pytanie co do płytek. Czy ten potencjometr warto lutować do regulacji napięcia?Ma to jakiś istotny wpływ?Może napięcie 82V jest optymalne? Wydaje mi się ten element najbardziej narażony na uszkodzenie np. w przypadku upadku mikrofonu.

    EDIT:
    Międzyczasie dojechały do mnie elementy z Chin do płytki wzmacniacza, polutowana wygląda tak:
    Mikrofon studyjny DIY na bazie taniego MKIT-800 PRO V2

    Idąc dalej zgodnie z ideą DIY i kolejnością wykonania zadania czas na mocowanie do kapsułek.

    Tupisac wrote:
    Przy okazji, ktoś tu ma drukarkę 3d? Przydałyby mi się mocowania pod kapsułki 25 i 34 mm.


    Drukarka 3d zamówiona :) czekam na przesyłkę, w przyszłym tygodniu powinna do mnie dojechać.
    Masz jakieś konkretne mocowania na myśli z gotowych projektów? Czy tworzymy sami od zera pod konkretną obudowę i kapsułkę.
  • #131
    Tupisac
    Level 7  
    pawel.o wrote:
    Czy ten potencjometr warto lutować do regulacji napięcia?


    Nie warto. Na filmie Pana Julesa jest mostek: https://youtu.be/3eTXtgDAicI?t=29
    Może się przydać, jak dostaniemy konkretną kapsułkę danego producenta z wyspecyfikowanym napięciem polaryzacji np. na 60 V.


    pawel.o wrote:
    Masz jakieś konkretne mocowania na myśli z gotowych projektów?


    25 mm: https://www.thingiverse.com/thing:2036552/files
    34 mm: https://content.instructables.com/ORIG/FOD/CUC7/KKV5OYRX/FODCUC7KKV5OYRX.stl
  • #132
    freebsd
    Level 41  
    @pawel.o Dziękuję za płytkę DC-DC. Ba! Za zlutowaną płytkę z elementami. Do tego przetestowaną. I za darmo. Zaskoczyłeś mnie totalnie. Jeszcze raz dzięki!
    Zrobiłem jeden film z Twoja płytką, link jest na dole tego wpisu. Wg mnie działa rewelacyjnie :-)


    Tupisac wrote:
    Widziałem film z nową kapsułką 34 mm. Nagrywałeś dźwięk przy tym stole z rozłożoną na nim gąbką? Bo całkiem fajnie wyszło - nie słyszę jakiś drastycznych pogłosów i czuć, że dźwięk ma przestrzeń. Chyba można sobie darować szafę i nagrać testy porównawcze w tym miejscu.

    O który film dokładnie chodzi?

    Tupisac wrote:
    Pod filmem pytałem o puszkę. Może uściślijmy pojęcia:
    - Gąbka wewnętrzna. To co siedziało wewnątrz kosza mikrofonu z biedry. Moją od razu wywaliłem.
    - Windscreen. Gąbka nakładana na kosz, dostarczona w zestawie. Do stosowania na zewnątrz, gdy wieje wiatr.
    - Pop-filtr. Pończocha na kółku.
    - Puszka. Twoje ustrojstwo do zamykania w nim mikrofonu (DNA NS-1).

    A, czyli to Kolega :-) Pozdrawiam :-)
    - Gąbka wewnętrzna - wywalona zaraz na początku testów.
    - Windscreen - nie stosuję.
    - Pop-filtr - stosuję do testów (ten z biedronki).
    - Puszka. (DNA NS-1) - po poprzednim wpisie Kolegi nie używam do testów wkładek. Mam tam zamontowany mikrofon, który stosuje do filmów innych, niż testy wkładek.

    Tupisac wrote:
    Wszystkie te pop-filtry, puszki i windscreeny wpływają na dźwięk. Dlatego przy testach porównawczych nie stosowałbym żadnego. Jako zabezpieczenie przed "plosives" (ekspozjami? podmuchami?) ma służyć przesunięcie na bok. Przy okazji testujesz podatność danej kapsułki na ten problem. Prócz pozycji "fajki" możesz też nagrać "proximity effect", czyli gadanie bezpośrednio przy koszu.

    Dopiero teraz przeczytałem ten wpis. Umkną mi. Dlatego użyłem do dzisiejszych filmów pop-filtr :-(
    Przesuniecie "na bok" wymaga doskonalenia warsztatu :-) - popracuję nad tym.
    "proximity effect" - zaraz obejrzę te filmy i się zapoznam.
    Ponieważ nie przeczytałem wcześniej postu Kolegi, to zdążyłem wejść do szafy...
    Transound TSB-2555B - https://youtu.be/Gkb8NUI3YE8
    Aliekspress 34 mm: https://youtu.be/b_QpDK_jWT0

    Dodano po 22 [minuty]:

    Tupisac wrote:

    Pouczające. Fajne testy. Musze to obejrzeć i posłuchać jeszcze kilka razy. THX.
  • #134
    pawel.o
    Level 12  
    freebsd wrote:
    @pawel.o Dziękuję za płytkę DC-DC. Ba! Za zlutowaną płytkę z elementami. Do tego przetestowaną. I za darmo. Zaskoczyłeś mnie totalnie. Jeszcze raz dzięki!
    Zrobiłem jeden film z Twoja płytką, link jest na dole tego wpisu. Wg mnie działa rewelacyjnie


    Proszę bardzo, fajnie się ogląda i słucha taki materiał wideo, a w szczególności , że jest tam ciut mojego wkładu :) Nie jestem specjalistą od audio ,ale jak dla mnie to dźwięk z kapsułki 34mm bardzo spoko.
    A ja z kolei dziękuje koledze freebsd za testy płytki w pracy z kapsułą 34mm.

    Słuchałem kilka razy te dwa filmy i bardzo zbliżone brzmienie wg mnie. Jak miałbym wybrać co kupić to zdecydowanie lepszy stosunek cena/jakość to kapsułka 34mm z ali.

    Ja obecnie jestem na etapie testowania swoich płytek OPA pod kątem poprawności działania oraz montażu(na razie z kapsułą fabryczną "dawcy" ).

    Kolejne zadanie na najbliższe dni to złożyć drukarkę 3D (dzisiaj dojechała) i wydrukować mocowanie kapsuły.


    Mac3k wrote:


    Zamówiłem dwie takie wkładki, 48 zł z przesyłką. Zobaczę za półtora miesiąca


    A jakie konkretnie zamówiłeś ? Poprosimy o testy :)
  • #135
    freebsd
    Level 41  
    Pokuszę się o zestawienie orientacyjnych kosztów mikrofonu DIY :-)

    Mikrofon Hykker PSM Studyjny, dawca obudowy i akcesoriów: 73 zł
    Kapsułka 25 mm AliExpress: 36 zł
    Kapsułka 34 mm AliExpress: 78 zł
    Płytka wzmacniacz, po kosztach: 50
    Płytka DC-DC, policzę jw.: 50

    Zestawiłem w opcji najtańszej, czyli kapsułki z AliExpress::
    Więc wersja 25 mm: 73 + 36 + 50 = 159
    Wersja 34 mm: 73 + 78 + 50 +50 = 251
    Do tego potrzebujemy kabel mikrofonowy i interface z zasilaniem fantomowym.

    Nie jestem specjalistą od mikrofonów, nie mam też wielkiej wiedzy, co jest dostępne na rynku. Oceniając subiektywnie jakość i cenę, oraz oczywiście nakład pracy, to myślę, że efekt jest całkiem OK :-)
    Nawet sama wymiana kapsułki w mikrofonie "Hykker" całkiem fajnie brzmi i kosztuje (73 + 36) - oceniam oczywiście jako amator.
  • #136
    Mac3k
    Level 20  
    pawel.o wrote:


    Mac3k wrote:


    Zamówiłem dwie takie wkładki, 48 zł z przesyłką. Zobaczę za półtora miesiąca


    A jakie konkretnie zamówiłeś ? Poprosimy o testy :)


    Zamówiłem dwie wkładki 25mm z Aliexpress,
    konkretnie te: https://pl.aliexpress.com/item/10050018104342...o2pol&spm=a2g0o.order_list.0.0.21ef1c241BlvLQ


    Chciałbym powtórzyć projekt "DIY microphone" z Youtube (taki mosiężny).
    Na razie gromadzę sobie elementy do tego projektu, póki co mam trochę mosiądzu, kapsułki i FET'a, więc jeszcze droga daleka

    Jeśli ktoś wie, czym zastąpić THAT1512 (jakiś dobry opamp, co się da kupić w Polsce) to byłbym wdzięczny za podpowiedzi.
  • #137
    Tupisac
    Level 7  
    freebsd wrote:
    A, czyli to Kolega Pozdrawiam

    To byłem ja, Jarząbek :D

    freebsd wrote:
    Tupisac wrote:
    Widziałem film z nową kapsułką 34 mm. Nagrywałeś dźwięk przy tym stole z rozłożoną na nim gąbką? Bo całkiem fajnie wyszło - nie słyszę jakiś drastycznych pogłosów i czuć, że dźwięk ma przestrzeń. Chyba można sobie darować szafę i nagrać testy porównawcze w tym miejscu.

    O który film dokładnie chodzi?


    Ten: https://www.youtube.com/watch?v=1djIQuguk40

    Ale to już nieaktualne - nowe filmy z szafy pokazały dobitnie, że "studyjne warunki akustyczne" absolutnie wymiatają :)
    Słucham sobie raz jednego, raz drugiego i sam już nie wiem, które lepsze. Wydaje mi się, że JLI ma więcej detali (w tym piasku i mlasków) i schodzi odrobinę niżej, ma też głębszy i mocny "proximity effect" który się nadałby do dubbingowania amerykańskich trailerów kina akcji. Trochę się prosi o jakąś delikatną zabawę equalizatorem. 34mm z kolei sprawia wrażenie łagodniejszej, mniej męczącej w brzmieniu i chyba lepiej współgra z barwą twojego głosu. W każdym razie obydwie w połączeniu z szafą robią bardzo dobrą robotę.

    Proximity effect JLI: https://youtu.be/Gkb8NUI3YE8?t=89
    Proximity effect Ali: https://youtu.be/b_QpDK_jWT0?t=77

    Tak pi razy oko, o ile czulsza jest ta kapsułka 34 mm licząc w pozycji gałki wzmocnienia? Na przykład JLI na godzinie 14, a 34mm na godzinie 12?
  • #138
    Tupisac
    Level 7  
    Mac3k wrote:
    Jeśli ktoś wie, czym zastąpić THAT1512 (jakiś dobry opamp, co się da kupić w Polsce) to byłbym wdzięczny za podpowiedzi.


    Spróbuj zapytać na oficjalnym forum: https://diyperks.com/community/microphones-mic-preamps/

    Wpisałem też w google "THAT1512 replacement" i mi wyskoczyło to: http://diy-tubes.com/index.php?route=product/product&product_id=164
    W opisie jest takie zdanie: "Can be used as a direct replacement for SSM2019/2017, INA217, INA163." Więcej nie pomogę, ale zawsze jakiś ślad ;)
  • #139
    pawel.o
    Level 12  
    Poniżej film poklatkowy prezentujący tworzenie uchwytu dla kapsułki 34mm.




    Efekt końcowy:

    Mikrofon studyjny DIY na bazie taniego MKIT-800 PRO V2 Mikrofon studyjny DIY na bazie taniego MKIT-800 PRO V2 Mikrofon studyjny DIY na bazie taniego MKIT-800 PRO V2
  • #141
    xprzemcio
    Level 10  
    Fimek wrote:
    Dyskretny JFET, taki jak BF862 (doskonały, niestety już obsoletny) ew. LSK389, JFE150, 2SK170 może mieć szum poniżej 1 nV/sqrt(Hz). Oczywiście dobierając JFETa trzeba zwrócić uwagę na pojemność wejściową...tak naprawdę tylko BF862 jest OK, reszta ma pojemność porównywalną z pojemnością kapsuły. Dla porównania OPA z projektu ma 5 nV. Trzeba jeszcze zwrócić uwagę na szum prądowy (przy tych impedancjach to już gra rolę) i 1/f. Nie mówiłem, że będzie łatwo


    Kolego, czy mógł byś coś zaproponować z dostępnych Jfetów z popularnego portalu aukcyjnego?
    Z tych co pisałeś to znalazłem jedynie 2SK170GR.
    Mam mikrofony oparte o K595 (ZINGYOU ZY-UA1) i J113 (Tonor TC20) i Novox NC1 oparty na SMD - 2GW


    Mam również do odsprzedania jedną kapsułkę JLI-2555BXZ3-GP. Sprowadzone 2szt. z USA i jedną sprzedaję. Zainteresowanego proszę o kontakt. Mikrofon studyjny DIY na bazie taniego MKIT-800 PRO V2
  • #142
    RAF96
    Level 11  
    Ja stosuję jfety o symbolu PF5102 od tego sprzedawcy
    ALIEXPRESS
    i możecie posłuchać próbki nagrania, oczywiście mikrofon na nagraniu jest oparty o inny schemat
    https://www.youtube.com/watch?v=mkKd9K-Ls2E
    tutaj link do tematu na elektrodzie
    ELEKTRODA
    W przyszłości filmy omawiające jakich elementów użyłem dokładnie. I jakie dały najlepsze efekty.
    Duży wpływ ma sama obudowa mikrofonu, wielkość otworów...to szeroki temat... ale po wielu, wielu próbach działa tak jak chciałem