Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan Micra K12 2004 1.2 benzyna odpala i gasnie

lukasz0125435 08 Jan 2022 11:00 525 10
    lukasz0125435
    Level 3  
    Witam, od roku posiadam ten samochód (Nissan Micra K12 1.2 benzyna czysta), jednak ostatnio dopiero pojawiły się problemy. Docisk w sprzęgle poszedł więc wymieniłem od razu całe sprzęgło, jednak od wtedy zaczęły się problemy z odpalaniem i nie mam pomysłu co to może być (od razu uprzedzam, że jestem początkującym w tych sprawach).
    Samochód gdy jest cieplej (1-7°C) odpala ale falują obroty i muszę lekko gazu dodać żeby nie zgasł, a po 5-10 sec praca silnika się wyrównuje i chodzi normalnie. Gdy silnik się rozgrzeje, czyli jeżdżę jakiś czas i znika kontrolka temperatury że zimny silnik problem znika i odpala później normalnie. Prawdziwy problem pojawia się natomiast podczas uruchamiania samochodu na mrozie po np nocy, poniżej 0°C, ponieważ gdy odpalę to od razu gaśnie, chyba że dodam gazu, jednak to nie zawsze też skutkuje pozytywnie. Jeżeli już raz zgaśnie to później nie reaguje na gaz, tylko odpala i za każdym razem gaśnie po około 1-2sec i dopiero odpali z linki na 3/4biegu, przez chwilę nie ma mocy do ponownego uruchomienia silnika już normalnie.
    Po podłączeniu komputera pojawił się komunikat o błędzie rozrządu, po konsultacji z znajomym mechanikiem doszliśmy do wniosku że go może być czujnik położenia wałka rozrządu i go wymieniłem, wymieniłem również świece, wszystkie filtry i oleje. Komputer nic nie pokazuje, samochód dalej ma problem ten sam, nie mam już pojęcia co mogę zrobić.
    Nie wiem czy to pomoże ale podczas lata i upałów samochód miał problem z odpaleniem na ciepłym że kręcił 6/7sec i dopiero odpalał.