Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Ford C-MAX 1.6 TDCI - nie pali, 0 kodów błędów

KRZYSIEK* 10 Jan 2022 07:25 492 25
Texa Poland
  • #1
    KRZYSIEK*
    Level 14  
    Auto przed zgaszeniem zaczęło nierówno pracować, po zgaszeniu już nie odpalił. Komputer nie pokazuje żadnych usterek. Ciśnienie paliwa 400 bar, obroty silnika czyta, stan wtrysków nie jestem w stanie komputerem sprawdzić. Myślę sprawdzić ciśnienie sprężania, przelewy na wtryskach, rozrząd. Macie jeszcze jakieś pomysły?
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • Texa Poland
  • #2
    leonov
    Level 42  
    Od czegoś trzeba zacząć, sprawdź to co napisałeś może coś się wyjaśni. Ten komputer diagnostyczny, to jakiś profesjonalny sprzęt?
  • #3
    grala1
    VAG group specialist
    Moim zdaniem sprawdzić czy odpali na Plaka, jeżeli pali to raczej ciśnienie i rozrząd ok i nie ma co tam zaglądać.
    Pytanie jakie ciśnienie jest gdy jest tylko włączony zapłon - być może czujnik oszukuje i jest dużo niższe lub go nie ma.
    Można poluzować przewód przy wtrysku i zobaczyć czy podaje paliwo w momencie próby odpalenia - tutaj należy uważać bo ciśnienie jest tam dość duże i można sobie krzywdę zrobić.
  • #4
    KRZYSIEK*
    Level 14  
    Podpinałem się Delphi. Przed tą awarią wymieniałem czujnik położenia wału i też nie chciał odpalić. Odkręciłem wtedy przewód do wtrysku i psikało paliwem, ale słabo, mimo tego odpalił na plaku, ale z trudem.

    Dodano po 10 [godziny] 23 [minuty]:

    Dostałem się do rozrządu bo i tak pasek miał być wymieniany i oczywiście nic się nie przestawiło. Nawet jak by się przestawiło to by pokazało na komputerze, bo w tym silniku jest czujka wałka rozrządu i pewnie była by niezgodność tych czujek. Ciśnienie paliwa bez kręcenia to 210 kpa, czyli 2,1 bara. Mam taką opcje w programie, która jest opisana w danych czasu rzeczywistego (włączenie ciśnienia paliwa w celu uruchomienia). Wartość jest NIE, gdy obracam silnikiem też jest na NIE. Sprawdzałem u kolegi jak w jego sprawnym samochodzie pokazuje i jest także gdy silnik jest zgaszony to jest wartość na NIE, a w momencie kręcenia przeskoczy na TAK, silnik odpala. Orientuje się ktoś o co chodzi z tym włączeniem ciśnienia paliwa w celu uruchomienia?
  • Texa Poland
  • #5
    marszałekkom
    Level 26  
    Domyślam się że chodzi o osiągnięcie na listwie minimalnego ciśnienia pozwalającego na rozruch. Jakie ciśnienie podczas kręcenia?
  • #7
    lechm56
    Moderator
    Temat odblokowany na wniosek autora.
  • #8
    KRZYSIEK*
    Level 14  
    Sprawdzałem ciśnienie na przewodzie który idzie do wtrysku i ciśnienie dobiło do 450 bar z tym że manometr zaciął się wcześniej na 100 barach i tak został, więc nie wiadomo jak to odczytać, ale wiemy że ciśnienie do palenia daje. Paliłem na plaku. Na samym plaku silnik pracuje, tylko dziwna sprawa, bo nie było czuć spalin ropy, jakby wtryski nie działały, a powinny działać, bo nie ma kodów błędów i samą diodą sprawdzałem kostkę wtrysku czy jest sygnał, i jest.
  • Helpful post
    #9
    marszałekkom
    Level 26  
    Wygląda na to że wtryskiwacze padły. Tylko dziwne że wszystkie naraz.
  • #12
    koleś kit
    Level 38  
    No jak byś tak zrobił na pracującym, to byś usłyszał bardzo fajne dźwięki. :D Cewce raczej nie zaszkodzisz, tylko co niby chciałbyś udawać, sterownik? :D A nie wlałeś jakiegoś dziadostwa do baku? Bo wszystkie wtryski na raz by padły?
  • #13
    KRZYSIEK*
    Level 14  
    Paliwo czyste. Pomyślałem sobie jakbym wtrysk wyciągnął i pod przewód paliwowych podłączył to do pewności można było by dać zasilanie zewnętrzne na wtrysk w celu zobaczeniem sprawności wtrysku.
  • Helpful post
    #14
    grala1
    VAG group specialist
    Skąd pewność że to wtryski elektromagnetyczne a nie piezo?
    Jak piezo to 12 V nic nie da ani nie uszkodzi o ile podawałeś przy odpiętej wtyczce.
    Sprawdź rezystancje cewek, jak kilka ohm to masz elektromagnetyczne i możesz podawać tam te swoje 12 V, jak rezystancja jest w okolicach 20 kOhm to piezo i ich tak nie wysterujesz. Potrzeba tutaj ok. 80 V.
    Może sterownik nie chce sterować wtryskami bo nie ma na to pozwolenia - np. trzyma immo lub brak synchronizacji rozrządu.
    Może jednak ta nierówna praca silnika przed zgaszeniem to coś z wtryskami.
    Można je wyjąć z głowicy i podłączyć pod przewody paliwowe i elektryczne, wsadzić na każdy wtrysk butelkę i patrzeć czy coś poleci - uwaga bo to trochę niebezpieczne.
    Wpierw bym sprawdził czy jest synchronizacja i pozwolenie na start w blokach pomiarowych
  • #15
    koleś kit
    Level 38  
    Jaki to silnik 8v czy 16v? I który rok?
  • #16
    KRZYSIEK*
    Level 14  
    16 2004 rok

    Dodano po 1 [godziny] 37 [minuty]:

    Nie ma opcji sprawdzić synchronizację rozrządu w blokach pomiarowych. Wymontowałem wtrysk, podłączyłem pod przewód paliwowy i podczas kręcenia nic nie poszło paliwa z wtrysku. Gdy dałem 12 V to poszła konkretna mgiełka paliwa, ale tylko raz i dziwna sprawa, bo jeszcze kilka razy próbowałem uruchomić wtrysk i się nie udało, czyli podłączyłem prąd a z wtrysku zero paliwa.
  • Helpful post
    #17
    koleś kit
    Level 38  
    A sprawdź miernikiem cewki na rezystancję i zwarcie. Może któryś padł i PCM nie puści sygnału. Taka teoria, może i głupia bo błędu nie ma ale długo ci to nie zajmie. Tam chyba siedzą zwykłe nie piezo.
  • #18
    marszałekkom
    Level 26  
    Quote:
    Pomyślałem sobie jakbym wtrysk wyciągnął i pod przewód paliwowy podłączył to do pewności można było by dać zasilanie zewnętrzne na wtrysk w celu zobaczeniem sprawności wtrysku


    Po prostu podłącz wtyczkę i kręć rozrusznikiem.
  • #20
    SEED_29
    Level 17  
    Jeżeli masz Delphi to proponuję sprawdzić parametry bieżące podczas kręcenia rozrusznikiem.
  • #21
    marszałekkom
    Level 26  
    Quote:
    Było też kręcone z wpiętą wtyczką. Wszystkie cewki mają po 00.4 oma.


    I co, pylił wtryskiwacz?
  • #25
    kakibara
    Level 33  
    Zobacz czy na czujniku cisnienia na listwie nie ma uszkodzonych przewodow elektrycznych bądź wypalonego pinu. Sam czujnik to grosze 120 zl z firmy bodajże satima czy jakos tak.
  • #26
    KRZYSIEK*
    Level 14  
    Okazało się że wina była w tryskach zacieły się wszystkie na wskutek zabrudzonego paliwa. Paliwo było mętne ,w zbiorniku w obudowie smoka paliwa był glut a z Filtra paliwa wyleciało coś podobnego do rdzy . Przy pomocy myjki ultradźwiękowej ,pompy ręcznej wysokiego ciśnienia i sterownikowi wtrysku którego zrobiłem za 30 zl przy pomocy pana z youtube https://www.youtube.com/watch?v=96Eq-IffTOs udało się naprawić 3 wtryski Ford C-MAX 1.6 TDCI - nie pali, 0 kodów błędów .wystarczyło wyczyścić końcówkę wtrysku i bez rozbierania przepłukać resztę wtrysku preparatem do EGR