Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] AUDI A3 8L 1.9TDI AGR - Spadek mocy, szarpanie, ale nie notlauf, AIR MASS ACTUAL

goociu1 12 Jan 2022 15:54 351 6
  • #1
    goociu1
    Level 3  
    Witam serdecznie,
    To mój pierwszy Audi i moje pierwsze logi dynamiczne.
    Objawy są takie, że auto w losowym momencie traci moc albo całkowicie albo zaczyna przerywać (szarpie próbując załączyć i wyłączyć turbinę w bardzo krótkim okresie czasu). Usterka zdarza się niezależnie od temperatury i pogody, na zimnym i na gorącym silniku, zaworek N75 rozebrany i wyczyszczony, wężyki podciśnienia (i nadciśnienia) sterowania turbiną powymieniane, odma również nowa. Początkowo wystarczyło poczekać kilka kilometrów i znikało, ale teraz trzeba wykonać następujące kroki, aby "odetkać" silnik: jak zaczyna się krztusić albo turbina przestaje działać, wcisnąć sprzęgło do oporu, poczekać aż obrotomierz spadnie do obrotów jałowych, ok.1000obr, wtedy wciskam gaz do dechy, idzie z widocznym oporem do 4tysiecy, na chwileczkę wskazówka obrotomierza staje, potem jakby się odetkiwał, wypluwa spaliny i obrotomierz skacze do 5tys. i już mogę jeździć normalnie. W momencie tego szarpania (gaz wciśnięty do dechy, auto jest zamulone turbina nie startuje, w ułamku sekundy próbuje uruchomić i wyłączyć turbinę) wartość Air Mass Actual skacze sobie z 10 na 1200 i z powrotem. Czy to oznacza awarię przepływomierza czy raczej szukać problemu wcześniej w EGR? Bardzo proszę o nakierowanie bądź podpowiedź, dopiero zaczynam swoją przygodę z interfejsem diagnostycznym...
    AUDI A3 8L 1.9TDI AGR - Spadek mocy, szarpanie, ale nie notlauf, AIR MASS ACTUAL
    AUDI A3 8L 1.9TDI AGR - Spadek mocy, szarpanie, ale nie notlauf, AIR MASS ACTUAL
    AUDI A3 8L 1.9TDI AGR - Spadek mocy, szarpanie, ale nie notlauf, AIR MASS ACTUAL
  • Helpful post
    #2
    decybel91
    Level 42  
    Faktycznie wygląda na przepływomierz powietrza. Daj zdjęcie chyba zamiennik. Na próbę odepij i sprawdź różnice.
  • #3
    goociu1
    Level 3  
    decybel91 wrote:
    Faktycznie wygląda na przepływomierz powietrza. Daj zdjęcie chyba zamiennik. Na próbę odepij i sprawdź różnice.


    Dziękuję za szybką odpowiedź. Będę przy aucie, to zrobię fotkę i krótką próbną jazdę z odpiętą wtyczką przepływomierza.

    Dodano po 1 [godziny] 38 [minuty]:

    To chyba rzeczywiście będzie przepływomierz. Po odpięciu wtyczki usterka dzisiaj nie wystąpiła, dodatkowo mam wrażenie, że auto zachowuje się dużo spokojniej, jedzie jakby płynniej. Przejechałem się jakieś 25km. Mam jeszcze zamontowanego oryginalnego Pierburga z 1996 roku. Wymienić ten przepływomierz na zamiennik? Spróbować rozebrać i wyczyścić? Ma ktoś doświadczenie z tym i zechciałby się ewentualnie podzielić?
    Pozdrawiam!


    AUDI A3 8L 1.9TDI AGR - Spadek mocy, szarpanie, ale nie notlauf, AIR MASS ACTUAL


    AUDI A3 8L 1.9TDI AGR - Spadek mocy, szarpanie, ale nie notlauf, AIR MASS ACTUAL




    AUDI A3 8L 1.9TDI AGR - Spadek mocy, szarpanie, ale nie notlauf, AIR MASS ACTUAL




    AUDI A3 8L 1.9TDI AGR - Spadek mocy, szarpanie, ale nie notlauf, AIR MASS ACTUAL
  • #4
    decybel91
    Level 42  
    Chyba już nie kupisz zamiennik tylko używany.
  • #5
    goociu1
    Level 3  
    Spróbuję szczęścia z zamiennikiem za 100zl. Zaraz zakładam jeszcze na próbę stary przepływomierz i jadę ponad 200km w trasę, wyczyściłem go w środku alkoholami. Sam jestem ciekaw, czy to czyszczenie coś da.
    Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi. Przyjdzie nowy przepływomierz w połowie przyszłego tygodnia, to ew. zamknę temat.

    EDIT
    Część zamienna już przyszła, może do końca tygodnia uda mi się znaleźć miejsce i wolny czas na wymianę. Muszę najpierw znaleźć jakiś warsztat na godziny w Szczecinie (swojego nie mam), nazbierało się kilka rzeczy do zrobienia (oprócz przepływomierza silnik wycieraczki tył, sterownik Airbagów (niesławne błędy 65535 - Internal Control Module Memory Error oraz 00532 - Supply Voltage B+ / 07-10 - Signal too Low), wymiana oleju z filtrem, plus parę drobiazgów, może w końcu pozakładam gniazda USB dla pasażerów z tyłu). Póki co jeżdżę na odłączonym przepływomierzu, czyszczenie czystym alkoholem izopropylowym co prawda zmniejsza częstotliwość występowania usterki, ale jej nie usuwa. Auto jest trochę zamulone, ale przynajmniej mi nie kasła podczas wyprzedzania (jest przewidywalne= bezpieczniejsze).
  • #6
    goociu1
    Level 3  
    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, przepływomierz z Internetu za 80zł załatwił temat.
  • #7
    goociu1
    Level 3  
    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, przepływomierz z Internetu za 80zł załatwił temat.

    Dodano po 40 [sekundy]:

    Wymiana przepływomierza