Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan almera n16 1.5 2003r. Wolne obroty falują.

stalker1995 12 Jan 2022 19:08 264 14
  • #1
    stalker1995
    Level 21  
    Witam serdecznie.
    Mam problem z nissanem almerą n16.
    Ale od początku.
    Kupiłem auto jak w temacie od początku świecił się w nim check engine i w momencie pierwszego odpalenia obroty falowały od 800 do 1200 po czym nie mógł złapać normalnych obrotów i utrzymywał je na ponad 1000 bez znaczenia czy zimny czy ciepły.
    Wykonałem adaptację przepustnicy i obroty po tej operacji schodzą na 800 i tak się trzymają.
    Ale jest inny problem po odpaleniu auta gdy jest zimne obroty falują od 0 do 800 i jeśli nie wcisne pedału gazu do podłogi auto zgasnie i nie można go już odpalić.
    Gdy silnik jest ciepły nie ma tego problemu odpala i obroty schodzą na 800 normalnie bez falowania.
    Aczkolwiek nie zawsze czasami wystarczy zgasić auto na jakieś 20 minut silnik nadal jest ciepły i po odpaleniu znów faluje chwilę i się stabilizuje.
    Najgorzej jest gdy zimny.
    Dzisiaj wieczorem po całym dniu stania chciałem go odpalić odpaliłem zaczął falowac nie dodawalem gazu i zgasł.
    Teraz nie idzie go odpalić.
    Świece mokre.
    Wykrecalem już je wydmuchiwalem paliwo z tlokow wyjmowalem nawet bezpiecznik od pompy paliwa żeby nie zalewał swiec.
    I chciałem odpalić na plaka.
    Auto łapie ale nie pali.
    Od początku pokazuje błąd.
    Obwód czujnika A położenia walka rozrzadu.
    Rząd jeden lub pojedynczy czujnik.
    Próbowałem różnych sposobów na odpalenie.
    Teraz padł akumulator A więc go ładuje.
    Jutro spróbuje odpalić go na pociąg.
    Przepustnice czyscilem przepływomierz też wygląda na dobry innych błędów nie ma.
    Pomóżcie bo już mi ręce opadają.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    koleś kit
    Level 38  
    stalker1995 wrote:

    Od początku pokazuje błąd.
    Obwód czujnika A położenia walka rozrzadu.
    Rząd jeden lub pojedynczy czujnik.
    .

    I co ,myślisz że to nie będzie miało wpływu?
  • #3
    stalker1995
    Level 21  
    Wątpię ze wstawienie nowego czujnika halla coś da.
    Ale jutro będę miał nowy A więc się okaże.
  • #4
    decybel91
    Level 42  
    Niestety to nic nie da. Wyciągnięty łańcuch rozrządu. Typowe dla tego modelu.
  • #6
    koleś kit
    Level 38  
    No właśnie. Sprawdź rozrząd ,kto tu mówi o wymianie czujnika? MOkre świece to np. przestawiony rozrząd ,zapchany wydech itd. Bo iskra rozumiem że jest ?

    Dodano po 11 [minuty]:

    Albo inaczej. Jak masz ten czujnik już to podmień lub sprawdź sygnał i wiązkę. Albo popuść wydech na próbę. MOże jeszcze warto by zajrzeć w parametry czy widzi poprawnie temperatury. Bo nie wiem czy ten rozrząd to tak chop sprawdzić. Tak chyba znaki były na łańcuchu i trochę rozbierania jak się nie mylę.
  • #7
    stalker1995
    Level 21  
    Zobaczę to już jutro.
    Dziś ładuje akumulator.
    Wydech drozny bo wczoraj jeździł normalnie.
    A dziś jak odpalił i zgasł tak koniec kaplica.
    Rozrzadu nie będę rozbierać.
    Przejechane ma 154tys.
    Na pewno już trzeba go zmienić.
    Iskra jest.
    Jutro spróbuje na zaciąg.
    Może zagada.
  • #8
    LENIWIEC_PL
    Level 28  
    Na zaciag mozesz rozwalic rozrząd wiec ostroznie.
    sprawdz szczelnosc dolotu, jest tam podcisnienie wiec musi byc szczelnie, nieszczelnosc skutkuje podawaniem innej, mniejszej dawki silnika i moze tu tkwi problem.
  • #9
    stalker1995
    Level 21  
    Dziś wymieniłem świece.
    Samochód odpala ale po chwili gaśnie nie wkreca się na obroty.
    Pokazuje błąd czujnika walka rozrzadu .
    Dziś będę miał nowy.
    Zobaczymy co to da.
    Przebiegu ma 146 tysięcy

    Dodano po 9 [godziny] 18 [minuty]:

    Czujnik zmieniony.
    Nic się nie dzieje w ogóle na nim nie odpala.
    Na starym odpala chwilę pochodzi jak by na 2 cylindry i gaśnie i tak w kółko.
  • #10
    LENIWIEC_PL
    Level 28  
    Masz przestawiony rozrząd na 99% lub rozciagniety.
  • #11
    stalker1995
    Level 21  
    Rozebrałem rozrząd.
    Napinacz wysunięty 21mm.
    Łancuch między kołami rozrzadu można uiagnac około 4mm w dół i górę.
    Nowy rozrząd zamówiony.
    Będzie jutro.
  • #12
    stalker1995
    Level 21  
    No to teraz się narobiło.
    Rozrząd wymieniony.
    Auto odpala na strzał.
    Ale chwilę pochodzi i gaśnie.
    Tak jak by mu paliwo odcinalo.
    Mryga też w środku czerwona kontrolka auta z kluczykiem.
    Czyżby immobiliser się rozkodował.?
  • #13
    stalker1995
    Level 21  
    Sprawa się powoli rozwiązuje.
    Auto chodzi na plaku.
    Pompa paliwa działa tak jak by wtryski?

    Dodano po 1 [godziny] 4 [minuty]:

    Dobra tak że ten.
    Po odpieciu przepływomierza.
    Auto odpala i chodzi po podłączeniu też chodzi.
    Ale jak usunę błędy to już gaśnie.
  • #15
    stalker1995
    Level 21  
    Witam ponownie po jednak nie zamkniętym temacie.
    znowu usterka w zasadzie nie rozwiązana od momentu uporania się problemu z obrotami.
    A więc auto pali na dotyk .
    W momencie przejechania około 15km i zgaszeniu silnika.
    Nie ma opcji odpalenia.
    Tak jak by nie miał prądu ledwo kręci.
    Wymieniony został rozrusznik na nowy akumulator sprawdzone przewody masy jak i zasilania.
    W momencie gdy postoi z 10 minut.
    Ciężko ale odpali.
    Co to może być?
    Auto może jechać i 300km bez problemu żeby tylko go nie zgasić.
    Ładowanie książka 14.4v.
    A mnie już brak pomysłów.
    Pracuje równo nie faluje nie ma żadnych problemów prócz tego opalania.
    Jakieś pomysły?