Witam wszystkich i proszę o podpowiedź.
Router TPlink Archer MR400 z kartą SIM Orange z usługą stałego, publicznego adresu IP.
Adres LAN routera to 192.168.1.1, serwer w sieci lokalnej ma adres 192.168.1.3
VPN PPTP. Działa prawidłowo przy adresacji domyślnej wpisanej przez producenta w tym przypadku od 10.7.0.1, niestety połączenie w takiej puli adresowej powoduje brak dostępu do serwera. Kiedy próbuję zmienić adresację dostosowując ją do adresacji LAN otrzymuje komunikat "Adres IP klienta i adres IP LAN nie mogą być z tej samej podsieci".
W urządzeniach które dotychczas konfigurowałem (np. ASUS, Draytek, itp.) można ustawić tą samą pulę adresową dla klientów VPN bez żadych problemów.
Ktoś wie jak to ogarnąć?
PS. OpenVPN skonfigurowany wg. instrukcji na stronie TPlink nie łączy się w ogóle.
Router TPlink Archer MR400 z kartą SIM Orange z usługą stałego, publicznego adresu IP.
Adres LAN routera to 192.168.1.1, serwer w sieci lokalnej ma adres 192.168.1.3
VPN PPTP. Działa prawidłowo przy adresacji domyślnej wpisanej przez producenta w tym przypadku od 10.7.0.1, niestety połączenie w takiej puli adresowej powoduje brak dostępu do serwera. Kiedy próbuję zmienić adresację dostosowując ją do adresacji LAN otrzymuje komunikat "Adres IP klienta i adres IP LAN nie mogą być z tej samej podsieci".
W urządzeniach które dotychczas konfigurowałem (np. ASUS, Draytek, itp.) można ustawić tą samą pulę adresową dla klientów VPN bez żadych problemów.
Ktoś wie jak to ogarnąć?
PS. OpenVPN skonfigurowany wg. instrukcji na stronie TPlink nie łączy się w ogóle.